آپدیت های نرم افزاری

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

اگر اپل واچ سری SE یا اپل واچ سری 5 دارید، اطلاعیه خدمات عمومی (PSA) برای شما اعلام شده است. یک بروزرسانی برای هر دوی این سری ساعت‌های هوشمند ارائه شده است که برای رفع یک باگ جدید است. این باگ آنقدر اذیت کننده است که صفحه اختصاصی پشتیبانی خود را دارد! راه حل این مشکل بسیار ساده است، همراه فراسیب باشید.

چه اتفاقی افتاده؟

با توجه به گزارشات اپل، گروه کوچکی از کاربران سری SE و سری 5 اپل واچ که نسخه 7.2 یا 7.3 واچ او اس را نصب دارند، بعد از فعال کردن حالت Power Reserve دیگر قادر به شارژ کردن ساعت هوشمند خود نیستند!

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

بروزرسانی مهمی برای اپل واچ سری SE و سری 5

  • نمی‌دانم اپل واچ 5 یا SE دارم یا نه!

اگر شما از سری ساخت اپل واچ خود مطمئن نیستید، به اپلیکیشن Watch در آیفون یا ساعت خود بروید. بر روی General و سپس About کلیک کنید و حال شما سری اپل واچ خود را مشاهده می‌کنید.

  • حالت Power Reserve چطور فعال می‌شود؟

اگر برایتان واضح نیست که حالت Power Reserve چیست، باید بگوییم که این حالتی است که شما می‌توانید در وضعیت شارژ کمتر از 10% فعال کنید. در آن میزان شارژ از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید این حالت را فعال کنید یا خیر. اگر هم شارژ ساعت هوشمند شما کمتر از 10% برسد، این حالت بصورت خودکار فعال می‌شود. همچنین می‌توانید با باز کردن کنترل سنتر و کلیک روی درصد باتری، این حالت را فعال کنید. برای خاموش کردن، دکمه بغل ساعت را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود.

حالت Power Reserve در اپل واچ

حالت Power Reserve در اپل واچ

  • در این حالت چه اتفاقی می‌افتد؟

هنگامی که حالت Power Reserve فعال است، تمام چیزی که اپل واچ به شما نشان خواهد داد، ساعت است! تصور کنید، ساعت هوشمندی که به سادگی ساعت را نمایش می‌دهد. در ضمن در این حالت همه قابلیت‌های ساعت خاموش است و نمی‌تواند با آیفون شما ارتباط برقرار کند.

چطور بروزرسانی کنم؟

برای بروزرسانی، برنامه Watch را بر روی آیفون خود باز کنید. پایین سمت چپ، بر روی My Watch کلیک کنید. به مسیر General > Software Update بروید. اپل واچ باید به شارژر متصل باشد و در محدوده آیفون متصل به WiFi باشد. زمانیکه میزان باتری ساعت به بالای 50% برسد، بروزرسانی شروع می‌شود. در زمان بروزرسانی ساعت خود را ری‌استارت و یا شارژر را قطع نکنید!

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

اگر اپل واچ 5 یا SE دارید، همین الان بروزرسانی کنید!

اپل واچ SE چه تفاوت‌هایی با سری‌های دیگر دارد؟

اپل واچ سری SE همانند آیفون SE یک محصول با قیمت کمتر است که برخی قابلیت‌های دیگر سری‌های اپل واچ را پشتیبانی نمی‌کند. برای مثال، اپل واچ SE از electrocardiogram (برای سنجش پالس‌های قلبی) و یا صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمی‌کند. با این حال قابلیت‌های سنجش ضربان قلب، شناسایی افتادن کاربر، شمارش معکوس شستشوی دست و ردیابی خواب پشتیبانی می‌کند.

خلاصه کلام

در شرایطی که پشتیبانی حضوری اپل در کشورمان وجود ندارد، شارژ نشدن یک گجت اپلی مساله‌ای بسیار مهم است. پس اگر شما هم اپل واچ سری SE و یا 5 دارید و هنوز به آخرین نسخه از watchOS بروزرسانی نکرده‌اید، همین حالا ساعت را درآورده و به شارژر متصل کنید. به صفحه بروزرسانی که در بالاتر توضیح دادیم رفته و آخرین نسخه را نصب نمایید. اگر هنوز هم موفق به شارژ کردن اپل واچ خود نشدید، مطلب اپل واچ من شارژ نمی‌شود؛ راهکار چیست (این مطلب هنوز منتشر نشده اما توی trello یه نویسنده دیگه تکمیلش کرده. بعد از آپلود اون مطلب، لینکش رو به اینجا اضافه می‌کنم) را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 7 =