نقد و بررسی

مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2؟ کدام برای خرید بهتر است؟

مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2؟ کدام برای خرید بهتر است؟

اپل در رویداد «Far Out» سال ۲۰۲۲، در کنار اپل واچ سری ۸، نسل دوم اپل واچ SE را هم معرفی کرد. نسل دوم اپل واچ SE، در واقع به‌روزرسانی نسخه اصلی سال ۲۰۲۰ است که تجربه تمام‌عیار اپل واچ را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2 به نظر شما کدام یک ارزش خرید دارد؟

Apple Watch SE 2022 در مقایسه با نسل اول تغییر چشمگیری نداشته است و ارتقای اصلی آن افزایش عملکرد به لطف تراشه S8 است. در حالی که نسل دوم اپل واچ SE تراشه یکسانی با اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا دارد، اما این تراشه، پردازنده S7 و S6 را دارد و در نتیجه از نظر عملکرد فقط یک نسل جدیدتر از S5 است. با بررسی و مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2 دیده می‌شود که قاب پشتی نایلونی کامپوزیتی سبک و هم‌رنگ با بدنه به جای قاب پشتی سرامیکی نسل قبل جایگزین شده و بلوتوث ۵.۳ و قابلیت تشخیص تصادف دارد. اپل قیمت دستگاه را از ۲۷۹ دلار به ۲۴۹ دلار کاهش داده است.

مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2

مقایسه اپل واچ SE 1 با اپل واچ SE 2

تولید نسل اول اپل واچ SE متوقف شده است، اما ممکن است با قیمت‌های پایین‌تر در فروشگاه‌های متفرقه پیدا شود. این مسئله باعث می‌شود کاربران بین خرید نسل دوم اپل واچ که جدیدتر است و نسل اول که ارزان‌تر است، تردید پیدا کنند. هم‌چنین، عده‌ای از کاربران فعلی اپل واچ SE به فکر ارتقا به مدل جدید هستند. مقایسه این دو دستگاه راهی برای درک تمام تفاوت‌هایی است که می‌تواند تصمیم‌گیری را ساده‌تر کند.

تفاوت های اپل واچ SE 2 با اپل واچ SE 1

تفاوت‌های اپل واچ SE 2 با اپل واچ SE 1

نسل دوم اپل واچ SE با هدف به‌روزرسانی و مدرن‌تر کردن نسل یک تولید و عرضه شد و قصد نداشت مسیر به‌روزرسانی نسخه اصلی اپل واچ را طی کند. اگر در حال حاضر اپل واچ SE دارید، ارزش ارتقا ندارد، مگر اینکه بخواهید عملکرد بهتر یا قابلیت تشخیص تصادف داشته باشید. اپل واچ سری ۷ با تخفیف، گزینه بهتری برای کاربران فعلی اپل واچ SE است.

اگر بخواهیم صادق باشیم، قاب پشتی نایلونی اپل واچ SE از نظر کیفیت متریال به کار رفته پسرفت به حساب می‌آید، اما در کل دستگاه را سبک‌تر می‌کند. از طرفی، بلوتوث ۵.۳ در حال حاضر هیچ عملکرد جدید یا خارق‌العاده‌ای به کاربران نمی‌دهد.

اپل واچ SE نسل دو

اپل واچ SE نسل دو

جمع بندی

در جمع‌بندی باید بگوییم نسل جدید برای کسانی مناسب است که اولین تجربه خرید اپل واچ را دارند یا می‌خواهند اپل واچ سری ۳ و قدیمی‌تر را ارتقا بدهند. اگر می‌خواهید اپل واچ نسل اول را با قیمت پایین‌تر خریداری کنید، انتخاب درستی است؛ در غیر اینصورت برای اینکه دستگاه جدیدتری داشته باشید که با آینده سازگاری بیشتری داشته باشد، اپل واچ نسل دو انتخاب معقولی است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =