اخبار اپل

از مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro اپل چه انتظاراتی داریم؟

از مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro اپل چه انتظاراتی داریم؟

به دنبال معرفی خانواده جدید آیفون ۱۴، آیپد پرو با تراشه M2 و آیپد نسل ۱۰، انتظار داریم اپل به زودی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی سال ۲۰۲۲ را هم معرفی کند. امروز در فراسیب همه چیز درباره مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro را با هم بررسی می‌کنیم و تا حدی شما را با محصولات جدید مورد انتظار اپل آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید …

مک بوک پرو های جدید و باز هم سکوت خبری؟!

تا به حال جلسه‌ای برگزار کردید که می‌شد فقط یک ایمیل باشد؟ اپل آیپد پرو M2 و آیپد نسل ۱۰ را در سکوت کامل و مثل ارسال یک ایمیل معرفی کرد و ممکن است مک بوک پرو هم به این سرنوشت دچار شود! «مارک گورمن» مدت‌ها پیش در گزارشی از بلومبرگ به این نکته اشاره کرده بود که ممکن است رویداد پاییزی اپل برگزار نشود و محصولات جدید اپل در میان جمعی از اعضای منتخب رسانه‌های فناوری معرفی و سپس به بازار عرضه شود.

از مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro اپل چه انتظاراتی داریم؟

از مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro اپل چه انتظاراتی داریم؟

شاید مهم‌ترین دلیل این که اپل به جمع‌های خودمانی و کوچک بسنده کرده، این است که تغییرات چشم‌گیر ظاهری و عملکردی در محصولاتش وجود نداشته و به‌روزرسانی‌های بیرونی قابل عرضه‌ای ندارد که بخواهد برای آن رویداد برگزار کند.

در ادامه، همه چیز درباره مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro را با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم تغییرات این دستگاه چه بوده است.

رنگ های احتمالی مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro

اپل با انتخاب همیشگی دو رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای خیال خودش را راحت کرده است. با این حال به نظر می‌رسد خبری در راه بوده و اتفاقات جدیدی افتاده است. گویا در ماه ژوئن، اپل از آلومینیوم تیره‌ای به نام «میدنایت» (نیمه‌شب) استفاده کرده است. در حال حاضر مک بوک ایر تنها دستگاهی است که این رنگ زیبای آبی تیره مایل به مشکی را دارد.

مک بوک ایر با رنگ میدنایت

مک بوک ایر با رنگ میدنایت

اگر مک بوک پرو با رنگ جدید عرضه شود، هم تغییر ظاهری مهمی خواهد بود و هم اولین مک بوک میدنایت با کیبورد تمام مشکی است و کاربران زیادی هستند که منتظر مک بوک «خیلی» تیره هستند. این رنگ جایگزین فوق‌العاده‌ای برای رنگ نقره‌ای و خاکستری خواهد بود.

سال گذشته، کاربران مک بوک پرو با دیدن کابل و آداپتور سفید/نقره‌ای باز هم ناامید شدند. رنگ سفید یا نقره‌ای با مک بوک پرو نقره‌ای جذاب است، ولی با MacBook Pro خاکستری تناسب چندانی ندارد. البته اپل کابل‌هایی با رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و میدنایت منتشر کرده و امیدواریم اپل هر کدام از این سه رنگ را با مک بوک پرو های هم‌رنگ در جعبه بگذارد و کاربران را خوشحال کند. اما همه چیز درباره مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro به رنگ‌های جدید ختم نمی‌شود.

انتظارات از مک بوک پرو بعدی اپل

انتظارات از مک بوک پرو بعدی اپل

اصل داستانِ به‌روزرسانی‌ها و ارتقای مک بوک پرو ۲۰۲۲ داخلی است. اپل در اکتبر ۲۰۲۱، پردازنده‌های M1 Pro & M1 Max را با مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی کرد. خانواده اپل سیلیکون به پیشرفت‌های خود ادامه داد و در بهار ۲۰۲۲ اپل تراشه قدرتمندتر M1 Ultra را معرفی کرد.

چرخه تولید M2 در ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد و اولین دستگاهی که با این پردازنده به بازار آمد، مک بوک ایر بود. احتمالا می‌توانیم انتظار افزایش عملکرد M1 به M2 را داشته باشیم که فقط شامل نسخه‌های Pro و Max خواهد بود. امیدواریم شاهد فعالیت بیشتر و بهتر فن‌ها باشیم تا از لگ‌های سیستم کم شود و البته که هنوز خبری موثق در این زمینه وجود ندارد.

همه چیز درباره مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro

پورت های مک بوک پرو

اگر مک بوک پرو شما بالاترین عملکرد خود را دارد، باید بدانید این ارتقاهای سالانه، کاربران M1 Max را راضی نخواهد کرد. اگر سال گذشته مک بوک پرو M1 Pro خریداری کردید و به دنبال تجربه جدیدی هستید، M2 Max می‌تواند گزینه جذابی باشد. Mark Gurman تأکید کرده که عملکرد گرافیکی، تمرکز اصلی ارتقا و بهبود در این تراشه‌های جدید خواهد بود.

جمع بندی

اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه همه چیز درباره مک بوک پرو M2 Max و M2 Pro را بیان کنیم باید به جزئیاتی بپردازیم که همه آن‌ها تایید یا رد نشده‌اند ولی طبق گزارش‌ها می‌توان تا حدی روی آن‌ها حساب کرد.

  • شارژ سریع مک بوک پرو ۱۶ اینچی با استفاده از کابل USB-C ممکن خواهد شد.
  • محدودیت رم در مک بوک ایر و مک بوک پرو M2 حذف خواهد شد.
  • وبکم با قابلیت Center Stage احتمالا در نسخه‌های جدید هم نخواهد بود.
  • نسخه M2 Ultra در کار نخواهد بود! اولترا به اندازه دو تراشه مکس قدرت داشته و قاتل شماره یک باتری است.
  • حالت High Power Mode در M1 Max عملکرد تسک‌های گرافیکی سنگین را بهبود می‌داد؛ ممکن است در نسخه‌های جدید هم شاهد این ویژگی باشیم.

نظر شما درباره مک بوک پروهای جدید ۲۰۲۲ چیست؟ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟ نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها برای ما و دیگر خوانندگان فراسیب بنویسید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =