اخبار اپل

همه آنچه تا الان درباره آیفون ۱۴ می‌دانیم و از آن انتظار می‌رود! [آپدیت]

همه آنچه تا الان درباره آیفون 14 می‌دانیم و از آن انتظار می‌رود!

با اینکه مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه آیفون ۱۳ نگذشته، حال شایعاتی درباره نسل بعدی آیفون‌های کمپانی اپل، یعنی آیفون ۱۴ مطرح شده است. در ادامه این مطلب از فراسیب، هر آنچه که درباره iPhone 14 می‌دانیم را بازگو خواهیم کرد.

مشخص نیست اطلاعاتی که به بیرون درز کرده تا چه اندازه واقعی است و باید ببینیم این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد یا خیر. امروز در این مقاله، نگاهی می‌اندازیم به تمام شایعاتی که در رابطه با iPhone 14 به اشتراک گذاشته شده و اینکه چگونه این گوشی می‌تواند دنیای گوشی‌ های هوشمند را تغییر دهد.

طراحی و ناچ آیفون ۱۴

بعد از اینکه اپل تصمیم گرفت تا از طراحی آیفون ۴ برای مدل‌های جدید گوشی‌ های هوشمند خود الهام بگیرد و شروع به ساخت آیفون‌هایی با لبه‌ تخت کرد، نظرات خوبی را از کاربران دریافت کرد و به همین دلیل بنظر می‌رسد به جزئیات این اقدام خود پایبند باشد.

یکی از اتفاقاتی که کاربران زیادی منتظر آن هستند، تغییر اساسی در ناچ آیفون است. اپل در طراحی آیفون ۱۳ تا حدی اندازه ناچ را کاهش داد، اما در واقعیت، این تغییر آنقدر چشمگیر نیست که بتوانیم بگوییم تغییر قابل توجهی نسبت به نسل‌های پیشین داشته است. در این مطلب، ناچ به معنای بریدگی بالای صفحه نمایش در سری آیفون‌های X به بعد که محل قرارگیری سنسورهای مجاورت، فیس‌آیدی و دوربین سلفی است.

طراحی و ناچ آیفون ۱۴

طراحی و ناچ آیفون ۱۴

با توجه به شایعاتی که به گوش می‌رسد، احتمال می‌رود که اپل قصد دارد ناچ را بطور کلی از آیفون ‌ها حذف کند و به جای ناچی که در حال حاضر در آیفون ‌ها داریم، به احتمال زیاد، یک ناچ کپسولی شکل اعمال خواهد شد. به هر حال امیدواریم به دنبال تغییرات اساسی در بخش ناچ آیفون ها، نشانگر درصد باتری نیز به نوار وضعیت برگردد.

تغییرات صفحه نمایش iPhone 14

در این میان، در مورد اینکه آیا اپل قابلیت Promotion را به مدل‌های مینی و استاندارد آیفون ۱۴ (مدل‌های غیر Pro) خواهد آورد یا نه، تناقض‌های زیادی وجود دارد. قابلیت Promotion که در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس ارائه شد، نرخ رفرش یا همان تازه‌ سازی متفاوتی را ارائه کرد تا صفحه نمایش نرم و روان‌تر عمل کند.

تغییرات صفحه نمایش

تغییرات صفحه نمایش

همچنین جالب است بدانید که قابلیت Promotion در عملکرد عمر باتری نیز تغییرات قابل توجهی به وجود می‌آورد، زیرا در این حالت صفحه نمایش زمانی که چیزی ثابت و بدون عملکرد بر روی نمایشگر وجود دارد، فریم‌های زیادی را رفرش نمی‌کند.

دوربین آیفون ۱۴

در چند سال اخیر، اپل در ساخت آیفون‌‌های خود، از سنسورهای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده که راضی کننده نیز بوده و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، اما حال شایعات بر این باورند که خانواده iPhone 14 در بخش دوربین متفاوت عمل خواهند کرد!

بر خلاف دوربین گوشی‌های اندرویدی که از لنزهای بزرگ‌تری استفاده می‌کنند، دوربین‌ها در محصولات کمپانی اپل، با توجه به نوع دستگاه، بهترین کارایی و عملکرد را دارند. گفته شده قرار است دوربین آیفون ۱۴ با لنز اولترا واید پیشرفته به بازار عرضه شود!

دوربین آیفون ۱۴

دوربین آیفون ۱۴

همچنین شایعاتی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد آیفون 14 پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین 48 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض استفاده خواهند کرد. این موضوع نه تنها باعث می‌شود که کیفیت تصاویر به میزان قابل توجهی بهتر شود، بلکه قابلیت ضبط ویدیوی 8K را نیز برای شما ارائه می‌کند.

برخی از تحلیلگران نیز ادعا کرده‌اند که مدل‌های آیفون 14 پرو همچنان می‌توانند با استفاده از روشی به نام pixel-binning، عکس‌های 12 مگاپیکسلی بگیرند. اساساً، تصاویر 48 مگاپیکسلی در عکس‌ هایی که با شراطی نور کم گرفته شده‌اند، به 12 مگاپیکسل متصل می‌شوند و با این ترفند می‌توان جزئیات بیشتری از تصاویر مذکور را نگه داشت.

مشخصات فنی احتمالی آیفون 14

کانسپت آیفون ۱۴

کانسپت آیفون ۱۴

شایعاتی در ابتدا مطرح شده بود مبنی بر اینکه اپل قصد دارد رم بیشتری را برای خانواده آیفون ۱۴ در نظر بگیرد، اما از آنجا که در زنجیره تامین قطعات مشکلاتی وجود دارد، مشخص نیست که این اتفاق بطور حتمی خواهد افتاد یا خیر!

به گفته یکی از تحلیلگران، در تمام مدل‌ های آیفون ۱۴، رم ۶ گیگابایتی وجود خواهد داشت؛ این بدان معنی است که همان رمی که برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس وجود داشت، در سری آیفون ۱۴ تعبیه خواهد شد.

با همه‌ی این تفاسیر انتظار می‌رود که میزان فضای ذخیره سازی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز تغییراتی را به دنبال داشته باشد. اپل در مدل‌های iPhone 13 Pro، فضای ذخیره‌سازی پایه‌ 128 گیگابایتی را ارائه می‌کند، این در حالی است که آیفون 13 و 13 مینی به 64 گیگابایت حافظه مجهز شده‌اند. به نظر می‌رسد که iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max تا 256 گیگابایت حافظه داشته باشند، اما مدل‌های استاندارد این خانواده همان 64 گیگابایت را پشتیبانی کنند.

مشخصات آیفون ۱۴

مشخصات آیفون ۱۴

همچنین در رابطه با تغییرات نرم افزاری می‌توان حدس زد که اپل مثل همیشه به دنبال معرفی آیفون ۱۴، از پردازنده جدید خود نیز پرده بردارد و انتظار می‌رود که کل خانواده iPhone 14 به تراشه A16 Bionic مجهز شوند.

مدل های iPhone 14

با وجود اینکه برخلاف انتظارها آیفون ۱۲ مینی نسبت به مابقی آیفون‌های هم خانواده خود فروش کمتری داشت، اما اپل باز هم iPhone 13 Mini را از همان ابتدا در خط تولید قرار داد و همراه با خانواده آیفون ۱۳ به بازار عرضه کرد.

اما باز هم با فروشی ناامید کننده روبرو شد؛ به همین علت بنظر می‌رسد این اقدام را برای خانواده آیفون ۱۴ تکرار نکند و این بدین معنی است که شاید دیگر آیفون ۱۴ مینی در خانواده نسل بعدی آیفون وجود نداشته باشد.

این موضوع می‌تواند نشان دهنده این باشد که اپل قرار است مدل جدید آیفون SE را جایگزین آیفون مینی‌ ها کند که در رابطه با آیفون SE جدید در پستی جداگانه صحبت کرده‌ایم که می‌توانید برای مطالعه دقیق‌تر جزئیات آن، به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

تاریخ معرفی احتمالی و قیمت آیفون ۱۴

تاریخ معرفی و قیمت iPhone 14

تاریخ معرفی و قیمت iPhone 14

این که بگوییم اپل در چه زمانی از آیفون ۱۴ رونمایی می‌کند کمی زود است، چون هنوز آیفون ۱۳ در ابتدای راه است؛ اما اگر اپل مانند برنامه خود در سال ۲۰۲۱ عمل کند، انتظار داریم که آیفون ۱۴ نیز در سپتامبر ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود. در مورد قیمت iPhone 14 نیز مشخصا باید از دستورالعمل‌های مربوط به قیمت گذاری آیفون ۱۳ و قبل پیروی کند.

همچنین طبق جدیدترین اخبار، آیفون SE نسل ۳ در راه است و ما در فراسیب، به بررسی احتمال معرفی آیفون SE 3 پرداختیم که در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

آپدیت؛ معرفی خانواده آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو

در طی برگزاری کنفرانس Far Out اپل، این ابرقدرت دنیای فناوری از آخرین نسخه گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. رسما سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو رونمایی شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =