اخبار اپل

همه آنچه از ایرپاد پرو نسل 2 انتظار داریم

همه آنچه از ایرپاد پرو نسل 2 انتظار داریم

در این مطلب از فراسیب قصد داریم کلیه اطلاعات و مشخصاتی که از ایرپاد پرو نسل 2 در رسانه‌های خبری درز کرده را مرور کنیم.

ایرپادزها از جمله محصولاتی به حساب می‌آیند که تا به حال توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته و جزء لوازم جانبی پرفروش و مشهور اپل در دنیای دیجیتال نام خود را به ثبت برسانند. مانند آیفون‌ها، این گجت‌ها نیز توانسته‌اند تا تکنولوژی هدفون‌های مبتنی بر بلوتوث را با تغییراتی گسترده همراه کنند. سال میلادی گذشته نیز ایرپادز 3 به صورت رسمی معرفی شد و با ظاهری شبیه به ایرپاد پرو، قابلیت‌های تازه‌ای را نیز با خود به همراه آورد.

از آن زمان تا به حال، حرف و حدیث‌ها پیرامون ایرپاد پرو نسل 2 در میان اصحاب رسانه و اهالی دنیای تکنولوژی بالا گرفت. همچنین از آن جا که ایرپاد پرو در ماه اکتبر سال 2019 به صورت رسمی معرفی شده، لذا به نظر می‌رسد که نوبت آن رسیده تا نسل دوم این محصول رونمایی و روانه بازار شود. امروز قصد داریم تا کلیه اطلاعات و شایعاتی که پیرامون هدفون بی‌سیم یاد شده در رسانه‌های خبری مطرح شده را مرور کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

ایرپاد پرو نسل 2 با چه ویژگی‌هایی همراه خواهد بود؟

همه نگاه‌ها به ایرپاد پرو نسل ۲ است. ایرپاد سری ۳ آنچنان توجه جلب نکرده و خیلی‌ها منتظر تغییرات ایرپادز پرو ۲ هستند.

خداحافظی با ساقه هدفون‌ها

تصویری از ایرپادز 3 به همراه کیس شارژ

تصویری از ایرپادز 3 به همراه کیس شارژ

پس از آن که زبان طراحی نسل سوم ایرپاد به ایرپادز پرو شبیه شده و ساقه این هدفون از نسل پیشین کوتاه‌تر شد، اما حالا به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا تغییری در ساختار نسخه پرو از هدفون‌های بی‌سیم خود ایجاد کنند. شایعات حاکی از آن است که ساقه نسل دوم ایرپاد پرو از این محصول حذف خواهد شد و به این ترتیب، زبان طراحی آن به هدفون بیتس فیت پرو شباهت پیدا می‌کند.

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که هدفون Beats Fit Pro با محفظه‌ای همراه است که درون حفره‌های گوش قرار گرفته و به این ترتیب، در مقابل خارج شدن از گوش مقاومت می‌کند و کاربران برای کنترل محتوا نیز از دکمه فیزیکی قرار گرفته روی بدنه استفاده خواهند کرد. حالا شواهد و قرائن حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا یک بازگشت به عقب داشته و دکمه فیزیکی را به ایرپاد پرو نسل 2 بازگرداند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا به کمک جسچرهایی همه چیز از جمله سیری، دستیار هوشمند اپل را کنترل کنید.

تصویر هدفون بیتس فیت پرو

تصویر هدفون بیتس فیت پرو

پشتیبانی واقعی از سیستم Lossless Audio

اخیرا آقای مینگ‌چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل اعلام کرده است که اپل قصد دارد تا پشتیبانی از سیستم بدون افت کیفیت را به ایرپاد پرو 2 اضافه کند. اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، برای نخستین بار شاهد این موضوع خواهیم بود که هدفون‌های بی‌سیم اپل از سیستم ALAC پشتیبانی خواهند کرد. چرا که در حال حاضر، این گجت‌‌های هوشمند به دلیل محدودیت‌های مختلف در حوزه تکنولوژی بلوتوث، تنها از فرمت AAC پشتیبانی می‌کنند. چیزی که باعث می‌شود این خبر بیش از پیش جذاب به نظر برسد، این است که کوپرتینویی‌ها احتمالا از فناوری بی‌سیم دیگری استفاده خواهند کرد که امکان پخش موزیک‌های Lossless با نهایت کیفیت را در اختیار کاربران می‌گذارد.

قابلیت Lossless Audio در ایرپاد پرو نسل 2

قابلیت Lossless Audio در ایرپاد پرو نسل 2

ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی در ایرپاد پرو نسل 2

در کنار پشتیبانی از سیستم بدون افت کیفیت صدا، ظاهرا اپل قصد دارد تا قابلیت‌‌های جدیدی برای ثبت و ضبط فعالیت ورزشی (Fitness Tracking) را به نسل دوم ایرپاد پرو اضافه کند. این امکان از طریق اضافه کردن سنسورهای Ambient Light و سنسورهای تشخیص حرکت به این محصول فراهم می‌شود. به این ترتیب هدفون بی‌سیم یاد شده قادر خواهد بود تا سطح اکسیژن خون و میزان ضربان قلب را هنگام استفاده اندازه‌گیری کند. البته بد نیست بدانید که کوپرتینویی‌ها، اولین شرکتی نخواهند بود که چنین امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. چرا که در حال حاضر آمازون و جبرا، محصولاتی با قابلیت ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی را تولید و روانه بازار کرده‌اند.

سایر امکانات احتمالی AirPods Pro 2

تصویری احتمالی از کیس شارژ ایرپادز 3

تصویری احتمالی از کیس شارژ ایرپادز 3

از زمان رونمایی از AirPods Pro زمان زیادی می‌گذرد که این موضوع در حوزه گجت‌های هوشمند، یک اتفاق نادر به حساب می‌آید. در هنگام معرفی، این محصول سر و صدای زیادی به پا کرده و به کمک امکانات و قابلیت‌های خود، توانست لقب بهترین هدفون بی‌سیم را به خود اختصاص دهد. البته بد نیست بدانید که این محصول هنوز هم در نوع خود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به حساب می‌آید. اما با بروز شدن تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن فناوری‌های مختلف، می‌توان گفت که تاریخ مصرف ایرپاد پرو کمی گذشته است.

به عنوان مثال، سیستم حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) در مقایسه با دیگر هدفون‌ها مانند WF-1000XM4s سونی، کمی کم رنگ‌تر شده است. لذا جای تعجبی نیست اگر اپل برای بهبود این ویژگی در محصول جدید خود اقدام کند. همچنین پیش بینی می‌شود که عمر مفید باتری نیز افزایش پیدا کرده و طبق شایعات، احتمالا به 24 ساعت خواهد رسید.

کانسپت دیگری از ایرپاد نسل 2

کانسپت دیگری از ایرپاد نسل 2

قیمت و زمان عرضه احتمالی ایرپاد پرو نسل 2

زمانی که صحبت از قیمت به میان می‌آید، متاسفانه هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اگر کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته باشند که ایرپادز پرو فعلی را از چرخه تولید و عرضه خارج کند، لذا احتمال این موضوع می‌رود که نسل دوم آن با همان قیمت 249 دلاری در دسترس خریداران قرار گیرد. همچنین از آن جا که ایرپادز پرو 3 با قیمت 179 دلاری عرضه شد، جای باقی ماندن ایرپاد پرو در میان هدفون‌های بی‌سیم هم وجود دارد. خط تولید محصولات اپل در این حوزه به شرح زیر است:

  • ایرپاد نسل 2: 129 دلار
  • ایرپاد نسل 3: 179 دلار
  • ایرپاد پرو: 199 دلار
  • ایرپاد پرو نسل 2: احتمالا همان 249 دلار
  • ایرپاد مکس: 549 دلار
تصویر احتمالی ایرپاد پرو نسل 2

تصویر احتمالی ایرپاد پرو نسل 2

البته باقی نگه داشتن ایرپاد پرو با توجه به استراتژی قیمتی نسل سوم ایرپاد، آنچنان که باید و شاید تصمیم درستی برای این شرکت آمریکایی به حساب نمی‌آید. اگر نسل دوم ایرپاد پرو با قیمت 279 دلاری روانه بازار شود، لذا باقی ماندن AirPods Pro با قیمت 229 دلاری در بازار می‌تواند منطقی به نظر برسد.

در مورد زمان رونمایی از این محصول نیز حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد. منبع خبری بلومبرگ و آقای مینگ‌چی کو به صورت مشترک بر این باور هستند که نسل دوم ایرپاد پرو اواخر سال جاری میلادی (2022) به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. اما مشکلاتی که به تازگی در خط تولید آن به وجود آمده، ممکن است منجر شود که تاریخ رونمایی از آن به سال 2023 موکول شود.

در انتها پیشنهاد میکنیم اگر به تازگی ایرپاد نسل ۳ تهیه کردید مطلب تکنیک‌ها و ترفندهای ایرپاد نسل ۳ را حتما مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =