آی دیوایس ها

آیپد ایر M1 عالیست اما جایگزین آیپد پرو M1 نمیشود!

آیپد ایر M1 عالیست اما جایگزین آیپد پرو M1 نمیشود!

اگر قصد دارید در سال جاری یکی از آیپدهای شرکت اپل را خریداری کنید و بین دو گزینه آیپد ایر M1 و آیپد پرو M1 سردرگم هستید بهتر است در این مطلب از فراسیب با ما همراه باشید تا به نتیجه درست در تصمیم‌گیری خود برسید و بهترین آیپد را انتخاب کنید!

اخیراً شرکت اپل در میان محصولات خود، آیپد ایر ۵ را با تراشه M1 معرفی کرد. این آیپد ایر بهترین و حرفه‌ای‌ترین آیپد در نوع خود است؛ با وجود تمام این ویژگی‌ها، هنوز هم نمی‌تواند جایگزین خوبی برای آیپد پرو با تراشه M1 به شمار رود. دلایل این امر را در زیر مشاهده خواهید کرد…

برتری های آیپد پرو نسبت به آیپد ایر

برتری های آیپد پرو نسبت به آیپد ایر

انتخاب بهترین آیپد موجود در بازار

در ظاهر، این طور به نظر می‌رسد که iPad Air 5 می‌تواند بهترین آیپد برای کاربران باشد تا حدی که فروش آیپد پرو ۱۱ اینچی را تحت تأثیر خود قرار دهد اما وقتی این دو را مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت‌های مهم و کاربردی با یکدیگر دارند که نمی‌توان از آیپد پرو چشم پوشی کرد.

نمایشگر های آیپد ایر ۵ و آیپد پرو M1

آیپد پرو با تراشه قدرتمند اپل، نمایشگر با فناوری Promotion را با نرخ تازه سازی 120 هرتزی ارائه می‌کند. کاربرانی که با آیفون ۱۳ پرو و مک بوک پرو کار کرده باشند متوجه این تفاوت هرتز خواهند شد. آیپد ایر، نرخ تازه سازی معادل ۶۰ هرتز ارائه می‌کند؛ علاوه بر این آیپد 12.9 اینچی با نمایشگر mini LED، بسیار روشن‌تر، رنگارنگ‌تر و همچنین بزرگتر از نمایشگر آیپد ایر است.

بدیهی است که کار بر روی صفحات با ابعاد بزرگ‌تر بسیار راحت‌تر است. بنابراین از این لحاظ آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی کاربردی‌تر از 11 اینچی این مدل آیپد است.

مقایسه نمایشگر آیپد ایر و آیپد پرو

مقایسه نمایشگر آیپد ایر و آیپد پرو

قاعدتاً در آیپد با صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی، فضای بیشتری برای طراحی، نوشتن و همچنین ادیت کردن عکس و فیلم در اختیار افراد قرار می‌گیرد. اگر برای ویرایش تصاویر و مواردی از این قبیل به آیپد نیاز دارید باید بدانید که آیپد ایر با فضای ذخیره سازی حداقل ۶۴ گیگابایت و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت، قابلیت ذخیره سازی حجم زیادی از تصاویر شما را ندارد. در حالی که آیپد پرو از حداقل ۱۲۸ گیگابایت تا حداکثر ۲ ترابایت فضا برای کار در اختیار افراد می‌گذارد که بسیار مناسب است.

لازم به ذکر است که آیپد پرو با برخورداری از رم تا ۱۶ گیگابایت، بسیار بهتر از iPad Air با رم ۶ گیگابایتی عمل می‌کند. از طرفی آیپد او اس ۱۵، محدودیت رم ۵ گیگابایتی را در نرم افزارهای ویرایش ویدئو از میان برداشته است و این موضوع به کاربران اجازه می‌دهد تا به قابلیتی بیشتر از آن‌چه که در پروژه‌های خود نیاز دارند، دست یابند.

قابلیت‌های دیگری که در انتخاب بهترین آیپد بسیار مهم هستند و iPad Pro آن‌ها را ارائه می‌کند عبارتند از 5G mmWave که قدرت واقعی 5G را به تبلت اپل آورده است و همچنین دوربین‌های بسیار کاربردی‌تر که امکان دسترسی به حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۰ مگاپیکسلی و اسکنر LiDAR را در اختیار کاربران می‌گذارد. این مشخصه در دوربین‌ها باعث می‌شود افراد بتوانند اشیا سه بعدی و پروژه‌های واقعیت افزوده را بهتر تجربه کنند.

آیپد پرو بهتر از آیپد ایر

آیپد پرو بهتر از آیپد ایر

سخن نهایی

در حالی که می‌دانیم آیپد ایر ۵ برای اکثر کاربران کاربردی است و آن‌ها را به اهداف خود می‌رساند اما قابلیت‌هایی مانند اسکرین بزرگتر به همراه نرخ رفرش بالاتر و همچنین فضای ذخیره سازی بیشتر، از مواردی است که آیپد پرو را در مقایسه پیروز می‌کند.

امیدواریم با مطالعه مطلب فوق بتوانید درست تصمیم بگیرید و بهترین آیپد را خریداری کنید. همچنین مطالعه مطلب در سال ۲۰۲۲ چه آیپدی بخریم حتما به شما در انتخابتان کمک می‌کند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =