آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش ریست فکتوری اپل واچ در صورت فراموش کردن رمز اپل واچ

ریست فکتوری اپل واچ

اگر رمز اپل واچ خود را فراموش کرده‌اید یا به هر دلیلی نیاز دارید تا ساعت هوشمند خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید، در این مطلب آموزش ریست فکتوری اپل واچ را برای شما ارائه خواهیم داد؛ در ادامه این مطلب با فراسیب همراه باشید…

درست است که رمزها برای امنیت هرچه بیشتر دستگاه‌های شما لازم است و با تعیین رمز برای دستگاه‌هایتان می‌توانید از دسترسی دیگران به اطلاعاتتان جلوگیری کنید و حریم شخصی خود را حفظ کنید، اما گاهی فراموش کردن همین پسوردها باعث می‌شود که خودتان نیز نتوانید به دستگاهتان دسترسی داشته باشید! این موضوع برای اپل واچ نیز صدق می‌کند؛ اما نگران نباشید، زیرا در صورت فراموش کردن رمز اپل واچ راه حلی خواهید داشت که در ادامه توضیح داده‌ایم…

آموزش ریست فکتوری اپل واچ در صورت فراموش کردن رمز اپل واچ

آموزش ریست فکتوری اپل واچ در صورت فراموش کردن رمز اپل واچ

آموزش ریست فکتوری اپل واچ

مسلما از دست دادن کل اطلاعات برای هیچ فردی خوشایند نیست؛ پس حتما رمز اپل واچ خود را به خاطر بسپارید، در غیر این صورت راهی به جز بازگشت به تنظیمات کارخانه در اپل واچ  و پاک شدن کل اطلاعات نیست!

عمل يست كردن Apple Watch را می‌توان به دو روش انجام داد:

  1. با کمک آیفون
  2. بدون نیاز به آیفون

ریست فکتوری اپل واچ با کمک آیفون

برای شروع اقدام بازگشت به تنظیمات کارخانه در اپل واچ با کمک آیفون مراحل پایین را طی کنید:

  • در آیفونی که به ساعت هوشمند خود متصل کرده‌اید برنامه Watch را باز کنید.
ریست فکتوری اپل واچ با آیفون

ریست فکتوری اپل واچ

  • با باز کردن برنامه Watch، شما به بخش “My Watch” منتقل خواهید شد؛ در ادامه مانند تصویر پایین گزینه‌ی General را انتخاب کنید.
برنامه watch در آیفون

بخش General برنامه Watch

  • در صفحه باز شده اسکرول کنید و در بین گزینه‌های موجود در قسمت پایانی این بخش گزینه “Reset” را انتخاب کنید.
ریست فکتوری اپل واچ با آیفون

بازگشت به تنظیمات کارخانه در اپل واچ

  • در این برگه بر روی گزینه‌ی “Erase Apple Watch Content and Settings” کلیک کنید.
Erase Apple Watch Content and Settings

Erase Apple Watch Content and Settings

  • هم اکنون مجدد از شما می‌خواهد درخواست خود را برای ریست فکتوری Apple Watch تایید کنید؛ پس بر روی گزینه‌ی “Erase All Content and Settings” کلیک کنید.
ریست فکتوری اپل واچ با آیفون

ریست فکتوری اپل واچ

صبر کنید تا اپل واچ شما مجدد از نو راه اندازی شود و مشاهده می‌کنید که چقدر راحت مشکل فراموش کردن رمز اپل واچ حل شده است.

زمانی که ساعت هوشمند شما بصورت کامل به تنظیمات پیشفرض برمی‌گردد، باید مجدداً از طریق برنامه‌ی Watch در آیفون، راه اندازی اپل واچ را انجام دهید. این تنظیم مجدد به این خاطر است که شما با ریست کردن Apple Watch خود، تمامی اطلاعات موجود بر روی اپل واچتان از جمله رمز ورود را پاک کرده‌اید! اکنون شما می‌توانید در طی مراحل راه اندازی، دوباره یک رمز جدید برای اپل واچ خود تنظیم کنید.

*اگر بعد از راه اندازی کامل نحوه رمز گذاشتن 6 رقمی روی اپل واچ خود را فراموش کرده اید وارد صفحه لینک شده شوید.

ریست فکتوری اپل واچ بدون نیاز به آیفون

راه دیگری نیز برای ریست فکتوری کردن اپل واچ وجود دارد که در آن راه به آیفون نیازی نیست؛ این عمل مستقیماً بر روی اپل واچ انجام می‌شود. برای نحوه ريست كردن Apple Watch بدون نیاز به آیفون کافی است دکمه‌ی کناری را در Apple Watch خود فشار داده و نگه دارید تا صفحه‌ی خاموش شدن نمایش داده شود. در ادامه نوار لغزنده‌ی Power Off را محکم فشار دهید و گزینه‌ی « erase all content and settings» را انتخاب و تایید کنید.

آموزش ریست فکتوری اپل واچ

آموزش ریست فکتوری اپل واچ

زمانی که بازگشت به تنظیمات کارخانه در اپل واچ را انجام دادید و اپل واچ شما ریست شد باید مجدد آن را راه اندازی کنید که برای انجام این کار می‌توانید آموزش راه اندازی اپل واچ را مطالعه کنید و برای نصب برنامه های جدید می توانید وارد صفحه معرفی و دانلود برنامه های اپل واچ شوید.

درست است که راه ریست کردن اپل واچ با انجام این عمل در دستگاه‌های دیگر اپل متفاوت است، اما در نهایت به نتیجه‌ی مشابهی می‌رسید و آن این است که به اپل واچ خود دسترسی پیدا می‌کنید.

در صورتی که مشکلی در رابطه با فعال كردن تماس اپل واچ داشتید و یا خواستید غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک اپل واچ را انجام داهید وارد صفحات لینک شده شوید و هر کجا سوالی دارید، در بخش نظرات برای ما قرار دهید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

5 دیدگاه در “آموزش ریست فکتوری اپل واچ در صورت فراموش کردن رمز اپل واچ

  1. کیارش امانی گفت:

    سلام وقت بخیر . بعد از تمام مراحلی که در حالت بدون آیفون فرمودین ، پیغام میده connect to power source to proceed .
    لطفا بفرمایین الان چیکار میشه کرد

    1. مهدی گفت:

      وقتی اون میاد ب شارژ بزنش و بعد تاید کن و ریست میشه

    2. مهدی گفت:

      وقتی اون میاد ب شارژ بزنش و بعد تایید کن و ریست میشه

  2. محمد گفت:

    وقت بخیر
    الان اپل ای دی من از کار افتاده و اپل واچ کار نمیکنه و رمز اپل ایدی اشتباه شده هر کاری میکنم اپل واچ کار نمیکنه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  3. بنیامین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در ریست کردن اپل واچ با کلید های کناری ساعت به مشکل برخوردم نیاز به کمک دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − چهار =