آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش کامل رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ بدون نیاز به تعمیر کار

آموزش کامل رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ بدون نیاز به تعمیر کار

آیا اپل واچ شما شارژ نمی‌شود و با مشکل شارژ نشدن اپل واچ مواجه شده‌اید؟ در اینجا به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که می‌تواند مشکل شما را حل کند ولی اگر به اشتباه وارد صفحه شدید و تازه ساعت هوشمند خریداری کرده اید میتوانید مطلب آموزش کامل راه اندازی اپل واچ جدید بصورت قدم به قدم را مطالعه نمایید.

گاهی ممکن است که اپل واچ هنگام شارژ کردن با مشکل مواجه شود. اگر شما هم جزو آن دسته از کاربرانی هستید که با این مسئله مواجه شدید، قبل از مراجعه به تعمیرگاه یک سری راه حل را امتحان کنید. با فراسیب همراه ما باشید…

رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ

آیا اپل واچ شما شارژ نمی‌شود و این موضوع شما را کلافه کرده است؟ جای نگرانی نیست. قبل از مراجعه و سپردن اپل واچ برای تعمیر، این چند راه حل را امتحان کنید.

اپل واچ من شارژ نمی‌شود

اپل واچ من شارژ نمی‌شود

قبل از شروع انجام مراحل، اجازه دهید ویژگی‌ و مشخصات اپل واچ را که برای عیب یابی بهتر مشکل شارژ نیاز دارید، بررسی کنیم.

  • در اپل واچ شما یک دکمه فیزیکی چرخان به نام تاج دیجیتالی (digital crown) و دکمه کناری وجود دارد. این دکمه‌ها در سمت راست ساعت قرار دارند. از بین این دو دکمه، تاج دیجیتالی بزرگتر است و در بالای دکمه کناری قرار گفته است.
  • اپل واچ خود را برگردانید. پشت اپل واچ 3، یک دیسک با چندین دایره مغناطیسی مشاهده خواهید کرد، اما در مدل‌های بالاتر یک دیسک دایره‌ای وجود دارد. شارژر اپل واچ که همراه این محصول ارائه می‌شود، فارغ از مدل یا نسخه اپل واچ شما، به پشت ساعت متصل می‌شود.

هنگام شارژ نشدن اپل واچ چه باید کرد؟

عیب یابی را با شارژ کردن کردن ساعت شروع کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا از مشکلات اساسی شارژر و پریز جلوگیری کنید.

1- پریز برق را بررسی کنید

ممکن است پریز برقی که از آن برای شارژ کردن ساعت استفاده می‌کنید، دچار اتصال کوتاه شده باشد یا کار نکند. برای اطمینان از این مسئله دستگاه دیگری را به آن پریز وصل کنید و ببینید که آیا کار می‌کند یا خیر. اگر دستگاهی که به آن پریز وصل کرده‌اید، روشن شد، می‌توان فهمید که پریز برق مشکلی ندارد. در غیر این صورت، شارژر ساعت خود را به پریز دیگری متصل کنید.

2- شارژر اپل واچ را بررسی کنید

اگر برای شارژ کردن اپل واچ خود از یک شارژر متفرقه مانند شارژ قابل حمل UGreen یا Choetech استفاده می‌کنید، از کابل اصلی خود Apple Watch استفاده کنید. اگر از کابل اصل استفاده می‌کنید، یک شارژر برند Apple Watch دیگری را تست کنید.

اپل واچ من شارژ نمی‌شود؛ راهکار چیست؟

اپل واچ من شارژ نمی‌شود؛ راهکار چیست؟

3- سازگاری شارژر را بررسی کنید

هر شارژر غیر اصلی با اپل واچ شما سازگار نخواهد بود. جعبه شارژر را بررسی یا در اینترنت جستجو کنید، زیرا ممکن است که مشکل سازگاری وجود داشته باشد. معمولا در چنین موقعیتی، روی صفحه ساعت شما هشدار داده می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد که شارژر مورد استفاده با دستگاه شما سازگار نیست.

4- مغناطیس یا مگنت شارژر اپل واچ را بررسی کنید

هنگامی که شارژر خود را به ساعت وصل می‌کنید، بررسی کنید که آیا هر دو سطح مغناطیسی تمیزند و تماس کامل با هم دارند یا خیر. اگر آهنرباهای کثیف یا پر از گرد و غبار هستند، از یک پارچه ضد الکتریسیته ساکن برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید.

همچنان اپل واچ شما شارژ نمی‌شود، چه باید کرد؟

هنوز با بررسی موارد فوق اپل واچ شارژ نمی‌شود؟ با فرض اینکه باتری ساعت شما مقداری شارژ دارد، می‌توانید یک سری اقدامات را انجام دهید.

1- وضعیت شارژ را بررسی کنید

اگر اولین بار است که از اپل واچ استفاده می‌کنید، ممکن است با نشانگر شارژ دیوایس آشنا نباشید. پس از اتصال اپل واچ به شارژر، یک آیکون رعد و برق کوچک سبز رنگ روی صفحه ساعت ظاهر می‌شود. همچنین هنگام به شارژ زدن ساعت، اعلان یا صدای زنگی به منظور شارژ شدن آن خواهید شنید، مگر آنکه ساعت شما روی حالت بی‌صدا (سایلنت) تنظیم شده باشد. با انگشت خود صفحه را از پایین به بالا بکشید و روی آیکون درصد باتری ضربه بزنید.

در این قسمت جزئیات عمر باتری را مشاهده خواهید کرد. اگر ساعت شما در حال شارژ باشد، در این قسمت کلمه Charging را مشاهده خواهید کرد.

مشکل شارژ نشدن اپل واچ

مشکل شارژ نشدن اپل واچ

2- فورس ریستارت کنید

اگر ساعت شما همچنان شارژ نمی‌شود، آن را فورس ریستارت کنید. تاج دیجیتال و دکمه کناری را همزمان فشار داده و آن‌ها را تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه ساعت ظاهر شود، نگه دارید. اگر ساعت روشن شد و شما دیدید که شارژ شده، پس احتمالا اپل واچ شما در تمام این مدت در حال شارژ شدن بوده است و شما فقط نیاز به تنظیم مجدد نرم افزار داشتید.

3- نرم افزار آن را به‌روزرسانی کنید

گاهی اوقات، به‌روزرسانی نکردن نرم افزار اپل واچ می‌تواند عملکرد ساعت را مختل کند.

  • برای نصب آخرین نسخه نرم افزار، دکمه تاچ دیجیتال ساعت را فشار دهید.
  • به ترتیب روی Settings > General > Software Update ضربه بزنید.
  • اگر آپدیتی در دسترس بود، به پایین صفحه اسکرول کرده و روی Install ضربه بزنید.

4- منتظر بمانید

اگر باتری اپل واچ شما کاملا تخلیه شده است، آن را به شارژر وصل کرده و چند دقیقه صبر کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا باتری اپل واچ به اندازه کافی شارژ و صفحه آن ظاهر شود.

جمع بندی

اگر متوجه شدید که هیچ یک از شارژرهای شما کار نمی‌کنند، همه پریز‌ها سالمند و هیچ مشکل نرم افزاری وجود ندارد، بهتر است اپل واچ خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید. آن‌ها تشخیص می‌دهند که نوار مغناطیسی پشت ساعت تعویض شود یا مشکل عمیق‌تری در صفحه ساعت شما وجود دارد. اگر از شارژرهای non- MFi استفاده می‌کنید، به ساعت خود آسیب می‌رسانید. شارژرهایی که دارای گواهی MFi نیستند، می‌توانند صدمات زیادی به باتری ساعت هوشمند شما وارد کنند. MFi مخفف Made For iPhone, iPod, … است. با داغ شدن بیش از حد باتری، شارژر می‌تواند تراشه مسئول شارژ شدن باتری را بسوزاند.

 

 *برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

فعال کردن ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6

اشتراک گذاشتن واچ فیس اپل واچ

درباره سیستم عامل واچ او اس ۹

کار نکردن صحیح ویبره اپل واچ

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 14 =