اخبار اپل

همه چیز درباره اپل تی وی 4K

همه چیز درباره اپل تی وی 4K

دومین موضوعی که شب گذشته، اپل از آن سخن گفت و نسخه جدید آنرا رونمایی کرد، اپل تی‌وی 4K بود. قابلیت هایی همچون امکان پخش مدیای با کیفیت 4K HDR ، پشتیبانی از شبکه های تلویزیونی و ورزشی بیشتر و… از مهمترین های اپل تی‌وی نسل 5 به شمار میرود. برای بررسی این شاهکار اپل با فراسیب همراه باشید تا به جزئیات بیشتری بپردازیم…

اشاره ای به تلویزون های نسل قبل

اپل در ابتدای زمانی که برای اپل تی‌وی اختصاص داده بود، ابتدا از تلویزون های قدیمی یادی کرد و به این موضوع اشاره کرد که اپل تی‌وی توانسته فراتر از انتظار ما عمل کند که این فوق‌العاده هست. اپل سعی کرد در مورد اپل تی‌وی خیلی درباره گذشته آن سخن نگوید و یک راست به سراغ معرفی نسل جدید آن برود.
از آمار و ارقام مهمی هم درباره این ستاپ باکس (AppleTV) سخنی به میان نیامد.

اپل تی‌وی 4K

اپل تی‌وی 4K

 

و اما درباره اپل تی‌وی 4K

اپل تی‌وی جدید بخاطر قابلیت پخش تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت 4K HDR به اپل تی‌وی 4K نامگذاری شد. پس از نمایش نمونه تصویر قابل نمایش توسط اپل تی‌وی 4K توسط اپل به حضار، ویدیوی جالب و کوتاهی را به همگان نمایش داد تا بار دیگر کیفیت بی‌نظیر اپل تی‌وی 4K را به رخ همگان بکشد! این نسل از اپل تی‌وی دو برابر پردازنده قوی‌تر نسبت به قبل دارد که این پردازنده A10X نامیده میشود(پردازنده آیپد پرو).
قیمت فیلم های 4K که از این پس در فروشگاه آیتونز اپل تی‌وی فروخته میشود، هم قیمت نسخه HD آن است و اپل نخواسته تا خریداران این نسل اپل تی‌وی، دقدقه هزینه بیشتر بابت ویدیوهای 4K داشته باشند.

تصویری که اپل تی‌وی 4K نمایش میدهد

تصویری که اپل تی‌وی 4K نمایش میدهد

 

دو برابر پردازش سریع‌تر و ۴ برابر پردازش گرافیکی سریع‌تر هم از جمله مواردی هست که این Apple TV 4K رو با نسل قبل متمایز میکنه و از اون پیشی میگیره! اضافه شدن شبکه های محلی جدید ورزشی، اخبار و… به این نسل از اپل تی‌وی هم جزو امکانات جدید آن هست که در ایران برایمان مهم نیست. قابلیت اطلاع‌رسانی زمان بازی های ورزشی و اخبار زنده هم در این کیس اضافه شده است.
تماشای کامل محتوای آی‌دیوایس ها به روی اپل تی‌وی هم که از جمله امکانات خوب و همیشگی اپل تی‌وی محسوب میشود.

پخش دموی یک بازی

پس از آن اپل از دو نفر به نام های جنوا و چن دعوت کرد تا به روی سن بیایند و یک دمو از بازی خودشان را به نمایش بگذارند تا قدرت گرافیکی فوق‌العاده اپل تی‌وی جدید به همگان نمایش داده شود. که حق هم نگذریم واقعا این بازی از گرافیک سنگینی برخوردار بود و اپل‌تی وی از پس آن بر آمد.

نمایش دموی بازی در اپل تی‌وی 4K

نمایش دموی بازی در اپل تی‌وی 4K

 

قیمت این نسل از اپل تی‌وی

قیمت اپل تی‌وی نسل جدید 32 گیگابایتی 179 دلار بوده و قیمت مدل 64 گیگابایتی همین دستگاه 199 دلار میباشد. نسل قبل اپل تی‌وی هم با قیمت 149 دلار به فروش میرسد. زمان سفارش اپل تی‌وی 4K از 15 سپتامبر آغاز میشود و از 22 سپتامبر بطور عمومی عرضه میگردد.

مشاهده صفحه اپل تی‌وی 4K در سایت اپل

نظر شما درباره اپل تی‌وی نسل 5 چیست؟ آیا شما این مدل را خریداری میکنید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هفده =