آموزش و ترفند iPadOS, اخبار اپل

همه چیز درباره قابلیت Hover اپل پنسل در آیپد پرو M2

همه چیز درباره قابلیت Hover اپل پنسل در آیپد پرو M2

آیپد پرو M2 روز گذشته در سکوت خبری و بدون برگزاری رویداد خاصی به صورت رسمی معرفی شد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم در مورد ویژگی جدید قلم اپل پنسل با نام Hover در این محصول اطلاعاتی به دست آوریم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

به عنوان یکی از ویژگی‌های جدید آیپد پرو با پردازنده M2 می‌توان به قابلیت Hover اشاره کرد. این ویژگی که با اپل پنسل نسل دوم همراه است، باعث می‌شود تا افرادی که با این گجت کار می‌کنند، لذت بیشتری را تجربه کنند.

قابلیت Hover اپل پنسل روی آیپد پرو M2 چیست؟

به گفته اپل، آیپد پرو جدید قادر است زمانی که نوک قلم اپل پنسل در فاصله ۱۲ میلیمتری آن قرار گرفت، این موضوع را شناسایی و درک کند. به این ترتیب پیش نمایشی از محل برخورد این گجت را پیش از برخورد نوک قلم به صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

قابلیت Hover در آیپد پرو M2

قابلیت Hover در آیپد پرو M2

به عنوان یکی از مثال‌ها، باید به عریض تر شدن کادر وارد کردن متن، زمانی که نوک قلم را به صفحه نزدیک می‌کنید، اشاره کرد. کوپرتینویی‌ها قابلیت Hover را به این شرکت توضیح داده‌اند:

آیپد پرو M2 به لطف آیپد او اس ۱۶، می‌تواند حس و حال جدیدی هنگام کار با قلم اپل پنسل (نسل ۲) را به شما هدیه دهد. به این ترتیب این قلم زمانی که در فاصله ۱۲ میلیمتری نمایشگر قرار می‌گیرد، این موضوع تشخیص داده شده و پیش نمایشی از محل برخورد نوک آن به صفحه به نمایش گذاشته می‌شود. در این حالت شما در هنگام طراحی، لذت بیشتری را تجربه کرده و می‌توانید با دقت بیشتر کارهای خود را انجام دهید.

به عنوان مثال کادرهایی که برای وارد کردن متن هستند، هنگام نزدیک شدن قلم به صفحه بزرگ‌تر می‌شوند و از سوی دیگر، قابلیت تبدیل دست خط به متن با دقت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد. اپلیکیشن‌های سوم شخص با استفاده از این ویژگی، می‌توانند امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

در فایل ویدئویی زیر که اپل به صورت دمو به نمایش گذاشته، می‌‌توانید کاربرد قابلیت Hover در آیپد پرو جدید را به صورت تصویری مشاهده کنید:

قابلیت Hover در آیپد پرو M2

جمع بندی

همانطور که اشاره شد، قابلیت هاور تنها روی iPad Pro M2 در دسترس بوده و افرادی که قلم اپل پنسل نسل اول را دارند نیز نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند و تنها محدود به نسل دوم این گجت خواهد بود. آیا به نظر شما این قابلیت می‌تواند یک امکان انقلابی در محصول جدید به حساب بیاید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

همچنین شاید برایتان جالب باشد درباره شایعات و انتظارات اپل پنل نسل ۳ بخوانید! که برای این مورد میتوانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =