آی دیوایس ها

بررسی دلایل پرطرفدار بودن مک بوک های اپل نسبت به سایر لپتاپ ها

بررسی دلایل پرطرفدار بودن مک بوک های اپل نسبت به سایر لپتاپ ها

مک بوک های اپل برای دانش‌آموزان و افرادی که به صورت حرفه‌ای با لپتاپ‌ها کار می‌کنند، محصول فوق‌العاده مشهوری به حساب می‌آید. اما به راستی چرا بسیاری از کاربران به سراغ خرید این دستگاه می‌روند؟

کاربران دنیای تکنولوژی در دنیای امروزی، به دلایل متعددی برای خرید لپتاپ به دنبال مک بوک های اپل هستند. آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه شده و امنیت سیستم عامل‌های در نظر گرفته شده برای این محصولات فوق‌العاده است. در مورد رابط کاربری آن هم هرچه بگوییم کم گفتیم.

در ادامه این مطلب، به سراغ دلایل اصلی کاربران برای خرید مک بوک ها و مواردی که می‌توان روی آن‌ها در خصوص پرطرفدار بودن این محصولات حساب باز کرد، خواهیم رفت.

یکی از مدل‌های مک بوک ها از نمای نزدیک

یکی از مدل‌های مک بوک ها از نمای نزدیک

دلایل محبوب بودن مک بوک ها از نگاه کاربران

حس خوب دریافت آپدیت های نرم افزاری در مک

زمانی که از یک کامپیوتر استفاده می‌کنید، دستگاه شما باید همواره آپدیت باشد تا بتوانید از آخرین خدمات نرم‌افزاری استفاده کنید. در بسیاری از موارد، مسلما شما ترجیح می‌دهید که این کار به آسانی انجام شود. مکبوک ها این کار را به راحت‌ترین شکل ممکن برای شما انجام می‌دهند.

در طول سال، چندین آپدیت مختلف که برخی از آن‌ها میزبان قابلیت‌های جدیدی نیز هستند، برای مک ها عرضه می‌شود. زمانی که این Software Update ها عرضه می‌شوند، شما با چند کلیک ساده و به صورت رایگان، می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

همچنین اپل قابلیتی برای دانلود خودکار این آپدیت‌ها را فراهم کرده است که بدون دخالت دست، این عملیات به صورت اتوماتیک انجام خواهند شد؛ البته زمانی که دستگاه به WiFi و شارژر متصل باشد.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

هماهنگی محصولات اپل با یکدیگر

در دنیای امروزی، کاربران از بیش از یک تلفن هوشمند، کامپیوتر یا تبلت استفاده می‌کنند. زمانی که شما چندین دیوایس مختلف در اختیار دارید، سینک بودن اطلاعات آن‌ها مسلما از اولویت‌های شما به حساب می‌آید.

زمانی که شما از مک بوک استفاده می‌کنید، قابلیت Handoff اپل به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات روی آیفون، آیپد و مک خود را با یکدیگر سینک کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک اپل آیدی است تا از طریق آن، دیتاهای مورد نظر میان دیوایس‌ها رد و بدل شود.

حتی اگر از اپل آیدی یکسانی روی این محصولات استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از طریق قابلیت AirDrop به راحتی اطلاعات را میان دستگاه‌های مختلف انتقال دهید.

فردی در حال کار با مک بوک پرو ۲۰۲۱

فردی در حال کار با مک بوک پرو ۲۰۲۱

دوام فوق العاده و چندین ساله مک بوک ها

حتی اگر نیازی به آپگرید کردن دستگاه خود نداشته باشید، لپتاپ‌ها محصولاتی گران قیمت هستند. به این ترتیب باید دستگاهی را انتخاب کنید که مطمئن باشید چندین سال پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. با انتخاب مک بوک ها مطمئنا چنین حسی را تجربه خواهید کرد.

زمانی که یک مکبوک را خریداری می‌کنید، می‌توانید تا دست کم ۴ سال روی آن به بهترین شکل ممکن حساب باز کنید. اگر این دستگاه مدل جدیدی باشد، در طول همین چند سال گفته شده آپدیت‌های نرم افزاری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مطمئنا با گذشت چند سال، مک بوک ها هم کارایی ابتدایی خود را مانند سایر لپتاپ‌ها و کامپیوترها از دست می‌دهند. اما با نگاه کلی، متوجه خواهید شد که مکبوک ها در طول چند سال، عملکرد فوق‌العاده بهتری در مقایسه با رقیبان خود خواهند داشت.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

عملکرد فوق‌العاده روی کارهای سنگین

اگر عکاس، فیلمبردار یا ادیتور یا مشغول کار روی پروژه‌های گرافیکی هستید، مک بوک ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما به حساب می‌آیند. چرا که عملکرد سخت‌افزاری آن‌ها روی چنین تسک‌هایی فوق‌العاده بوده و اغلب افراد فعال در مشاغل یاد شده، روی مک‌ها حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

مکبوک‌های اپل از توانایی فوق‌العاده زیادی در انجام کارهای سنگین برخوردار هستند و به این ترتیب، ‌پروژه‌های سنگین ادیت فیلم با این محصولات به آسانی قابل انجام خواهد بود. کرش‌های بسیار کم در طول کار با نرم‌افزارها، بهترین هدیه‌ای است که گرافیست‌ها و ادیتورها می‌توانند با خرید این دستگاه به خود بدهند.

یکی از مدل‌های مک بوک ها از نمای نزدیک

یکی از مدل‌های مک بوک ها از نمای نزدیک

عمر مفید باتری فوق‌العاده خوب در MacBook

با گذشت زمان، عمر مفید باتری مکبوک‌ها بسیار پیشرفت داشته است؛ به عنوان مثال مک‌های جدید با تراشه سیلیکونی اپل با یک بار شارژ، می‌توانند حدودا ۱۵ ساعت در اختیار شما باشند. البته میزان دوام باتری تا حد زیادی به عادت‌ها و کارهایی که با دستگاه انجام می‌دهید، دارد. با رعایت نکاتی که در مطلب بهبود عمر مفید باتری مک ها به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، می‌توانید انتظار بهبود قابل ملاحظه‌ای در این حوزه داشته باشید.

لپتاپ‌های مجهز به ویندوز در صورت اتصال شارژر، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. اما عملکرد یکسان مک‌ها در صورت اتصال یا عدم اتصال شارژر، از جمله دیگر مزیت‌های این محصولات به حساب می‌آید.

مک بوک پرو ۲۰۲۱

مک بوک پرو ۲۰۲۱

سخن پایانی

رفته رفته و در سال‌های اخیر، محبوبیت مک بوک های اپل بسیار نسبت به گذشته بیشتر شده است و روز به روز هم به تعداد کاربران محصولات مجهز به مک او اس افزوده می‌شود. اگر در خصوص خرید مکبوک‌ها سوالی برای شما پیش آمده است، در قسمت نظرها مطرح کنید تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوال‌های شما باشند.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =