اخبار اپل

همه چیز درباره آیفون های 8 و 8 پلاس اپل

همه چیز درباره آیفون های 8 و 8 پلاس اپل

سومین موضوعی که شب گذشته، اپل از آن سخن گفت و نسخه جدید آنرا رونمایی کرد، آیفون های 8 و 8 پلاس بودند. قابلیت هایی همچون عملکرد قوی‌تر دوربین، امکان شارژ آیفون بصورت وایرلس و… از مهمترین های آیفون های 8 و 8 پلاس به شمار میرود. برای بررسی این شاهکار اپل با فراسیب همراه باشید تا به جزئیات بیشتری بپردازیم…

مقدمه چینی اپل برای رونمایی از آیفون جدیدش!

تیم کوک، مدیر عامل اپل قبل از اینکه برای معرفی آیفون 8 و 8 پلاس اقدامی کند، کمی درباره تاریخچه آیفون سخن گفت. همچنین این موضوع رو بیان کرد که آیفون از هر دستگاه دیگه‌ای بیشتر روی زندگی و دنیای ما تاثیر گذاشته! که واقعا این حرفش برای افرادی که صاحب آیفون هستند واقعیت داره.

او در فرصتی که برای این کار اختصاص داده بود، آیفون های قبلی خود را بشدت تحسین کرد و بعد هم یک تیزر از آیفون 8 و 8 پلاس رو به همگان نمایش داد.

مقدمه معرفی آیفون 8

مقدمه معرفی آیفون 8

 

و اما درباره طراحی این دو آیفون جدید

همان طراحی قبل، اما ظریف‌تر و زیباتر! که در سه رنگ سفید، خاکستری و طلایی شاهد آنها خواهیم بود و با همان ابعاد صفحه نمایش آیفون های قبل (یعنی 4.7 اینچ و 5.5 اینچ).
این آیفون دارای بدنه شیشه‌ای، تقویت شده با فولاد و صفحه نمایشی با تکنولوژی TrueTone ، دارای 7 لایه تقویت کننده رنگ، لایه تقویت کننده 50% عمیق‌تر، قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)، گستره نمایش رنگ بسیار بالا و اسپیکر های استریو (همانند آیفون های 7 و 7 پلاس).

آیفون 8 و 8 پلاس

آیفون 8 و 8 پلاس

 

به قلب آیفون 8 و 8 پلاس نگاهی بیاندازیم

دارای پردازنده مرکزی قدرتمند شش هسته‌ای و البته 64 بیتی به نام A11 BIONIC با 4.3 میلیارد ترانزیستور. دو هسته برای عملیات معمولی  (25% سریع‌تر از پردازنده A10) و چهار پردازنده دیگر برای عملیات سنگین‌تر (70% سریع‌تر از پردازنده A10).
پردازنده گرافیکی یا GPU درون این مدل آیفون‌ها هم 30% از نسل قبلی سریع‌تر عمل میکنند و با نصف انرژی که نسل قبلی مصرف میکرد، به عملیات میپردازد که اپل واقعا سنگ تمام گذاشته! همچنین ISP طراحی شده توسط اپل هم بسیار بسیار قوی‌تر از گذشته عمل میکند.

سخت افزار آیفون 8

سخت افزار آیفون 8

 

بیایید به سراغ دوربین آیفون‌ها برویم

لنز های باز طراحی شده برای هر دو آیفون، 12 مگاپیکسلی هستند با این تفاوت که لنز آیفون 8 پلاس دوتایی طراحی شده است. کیفیت هر دو دوربین بطور وحشتناکی افزایش یافته‌اند و دارای فیلتر های جدید شده اند. در هر دو گوشی همچنان قابلیت لرزشگیر دست وجود دارد اما وجه تمایز دوربین آیفون 8 پلاس با 8، علاوه بر دوتایی بودن لنزش، دارای دیافراگم f/1.8 و f/2.8 هست. که در ادامه چند تصویر ثبت شده با این آیفون‌ها را باهم مشاهده میکنیم.

کیفیت دوربین آیفون 8

کیفیت دوربین آیفون 8

 

در بخش ثبت ویدیو این آیفون‌ها شاهد کیفیت بسیار خوبی هستیم که از اپل هم کمتر از این انتظار نمیرفت! امکان فیلمبرداری 4K هم همنان در این دو آیفون وجود دارد. ثبت تصاویر پرتره هم با حالت های مختلفی که این دو دوربین دارد، تصاویر بسیار زیبایی را بوجود می‌آورد. علاوه بر اینها قابلیت AR یا واقعیت مجازی هم به طرز وحشتناکی در این آیفون عالی عمل میکند.

و اما موضوعی که همگان منتظرش بودیم!

قابلیت شارژ وایرلس هم به آیفون آمد! در آیفون های 8 و 8 پلاس قابلیت AirPower اضافه شد تا کاربران بتوانند آیفون خود را بصورت بسیار راحت‌تر شارژ کنند.

سایر قابلیت های آیفون های ۸ و ۸ پلاس

اما چند قابلیت دیگر آیفون‌های جدید را میتوان فلش Quad LED True Tone، قابلیت LTE پیشرفته‌تر، بلوتوث نسخه ۵، ضد آب و ضد گرد و غبار بودن و کابل شارژ سریع دانست.

قیمت این دو آیفون

قیمت نسخه معمولی آیفون 8 از 699 دلار و قیمت نسخه پلاس آیفون 8 از 799 دلار آغاز میشود. همچنین زمان پیش سفارش آیفون‌های 8 و 8 پلاس از 15 سپتامبر آغاز میشود و از 22 سپتامبر بطور عمومی عرضه میگردد.

مشاهده صفحه آیفون 8 و 8 پلاس در سایت اپل

نظر شما درباره آیفون‌های 8 و 8 پلاس چیست؟ آیا شما این مدل را خریداری میکنید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =