آپدیت های نرم افزاری, اخبار

تمامی آپدیت های نرم افزاری جدید ایرپادز در WWDC 2020

تمامی آپدیت های نرم افزاری جدید ایرپادز در WWDC 2020

اپل تعداد زیادی از آپدیت های نرم افزاری ایرپادز را در مراسم WWDC 2020 رونمایی کرد. با وجود این که کنفرانس توسعه دهندگان اپل به طور ویژه بر روی تغییرات سیستم های عامل آی او اس، آیپد او اس، واچ او اس و مک او اس تمرکز داشت، اما اپل قابلیت های جدید زیادی را نیز برای هدفون های وایرلس AirPods معرفی کرد.

پشتیبانی از صدای فراگیر محیطی، امکان استفاده از هندزفری طور همزمان بر روی چندین دیوایس اپلی، دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به شارژ باتری و چندین قابلیت دیگر، بخشی از به‌روز‌رسانی‌های مهمی هستند که هندزفری بلوتوث اپل آنها را دریافت خواهد کرد. بنابراین در ادامه با فراسیب همراه باشید تا مهم ترین آپدیت های نرم افزاری ایرپادز که قرار است از فصل پاییز و در قالب iOS 14 ،iPadOS 14 ،tvOS 14 و مک او اس Big Sur در اختیار کاربران قرار بگیرد را با هم بررسی کنیم.

تعویض دیوایس خودکار بین آیفون، آیپد، مک و اپل واچ توسط ایرپاد

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

قطعا یکی از مهمترین برتری های اکوسیستم اپل این است که شما می‌توانید از نرم افزار‌ها و قابلیت‌های مختلف به طور همزمان بر روی چندین دیوایس استفاده کنید و کارهایتان را دقیقا از همان جایی که بر روی یکی از آنها به پایان رسانده بودید، بر روی دیوایس دیگر ادامه دهید. حالا هندزفری بلوتوث اپل نیز به طور جدی‌تر با این ویژگی هماهنگ شده و شما می‌توانید در حالی که از ایرپادز استفاده می‌کنید، به طور همزمان بین آیفون، آیپد، مک و اپل واچ خود جابجا شوید و بدون این که نیاز باشد وارد تنظیمات شده و عملیات جفت‌سازی را انجام دهید، صدای آنها را بشنوید.

انتخاب صدای دریافتی به طور هوشمند انجام می‌شود و به طور مثال زمانی که آیفون شما زنگ می‌خورد می‌توانید به تماس خود پاسخ دهید و بلافاصله مجددا بر روی مک به تماشای ادامه فیلم خود مشغول شوید. بنابراین بدون این که نیازی به انجام تنظیمات مختلف باشد، شما می توانید دقیقا آیتمی که مد نظرتان است را گوش دهید. متاسفانه امکان تعویض بین دیوایس های اپل بر روی نسل اول ایرپادز پشتیبانی نمی‌شود و کاربران اپل تی وی نیز از آن بهره نخواهند برد؛ البته این امکان وجود دارد که اپل پشتیبانی از این ویژگی مفید را در بروزرسانی‌های آینده به تی وی او اس اضافه کند.

شما می توانید در دیوایس‌های زیر از این قابلیت جدید برخوردار شوید. همچنین لازم است که بر روی دیوایس‌های‌تان دارای حساب کاربری آی کلود مشترکی باشید تا بتوانید از این قابلیت جذاب استفاده کنید:

  • AirPods (نسل دوم)
  • AirPods Pro
  • Powerbeats
  • Powerbeats Pro
  • Beats Solo Pro

ویژگی Spatial Audio و پشتیبانی از صدای فراگیر محیطی در ایرپادز پرو

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

یکی از ویژگی‌های مهمی که در آپدیت های نرم افزاری ایرپادز به هندزفری وایرلس اپل اضافه شده قابلیت پشتیبانی از صدای فراگیر محیطی است. درست مشابه تجربه‌ای که شما در سالن‌های سینمای مدرن هنگام تماشای محتوای سه بعدی خواهید داشت، حالا در اینجا نیز می‌توانید از ایرپادز پرو برای برخورداری از این امکان هیجان‌انگیز لذت ببرید. اپل از فیلترهای هوشمند صوتی برای شبیه‌سازی امواج صدا در مقابل، سمت چپ، راست، پشت سر و حتی بالای سر کاربر استفاده می‌کند. قابلیت Spatial Audio با ویدیوهای انکود شده تحت 5.1، 7.1 و Dolby Atmos سازگاری دارد و همین حالا هم می‌توانید لیست عظیمی از محتوای پشتیبانی‌شده از این فناوری جدید را دریافت کنید.

هوشمندترین نکته مربوط به قابلیت صدای فراگیر محیطی، تحلیل حرکات سر کاربر است که با استفاده از سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ درون ایرپادز پرو می‌تواند حرکات کاربر به طرفین را تشخیص دهد و صدا را به طور هوشمند با آن هماهنگ کند تا تجربه ثابت و پایداری از این ویژگی سه بعدی داشته باشید. همچنین هنگامی که از یک دیوایس به طور مثال از یک آیفون برای مشاهده ویدیو استفاده می‌کنید، این ویژگی از سنسورهای درون آیفون برای تشخیص جهت مقابل کاربر استفاده می‌کند و اگر گوشی را به سمت چپ و راست حرکت دهید، صدای محیط نیز هماهنگ با آن حرکت خواهد کرد. البته در زمانی که سوار بر وسایل نقلیه نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار و یا خودرو باشید، ویژگی Spatial Audio به طور هوشمند این موضوع را تشخیص می‌دهد و صدا را بدون حرکت به طرفین در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دریافت نوتیفیکیشن برای شارژ باتری AirPods

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

یکی از ویژگی‌های اضافه شده در آپدیت های نرم افزاری ایرپادز این است که حالا یک نوتیفیکیشن کوچک را برای یادآوری شارژ هندزفری خود درون آی او اس ۱۴ و آیپد او اس ۱۴ دریافت خواهید کرد. این قابلیت کاربردی به شما امکان می دهد که قبل از شروع یک تماس تلفنی طولانی و یا قبل از این که اقدام به تماشای یک فیلم سینمایی کنید، ایرپادز خود را شارژ نمایید تا ناگهان در میانه‌ی کار شارژر آن به پایان نرسد.

امکانات کمکی برای افراد دارای مشکلات شنوایی در ایرپادز

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

یکی از قابلیت‌های کاربردی دیگری که به AirPods اپل اضافه شده این است که حالا شما می‌توانید هنگام راه‌اندازی دیوایس، یک تست شنوایی کامل را انجام دهید تا به هندزفری خود در آی او اس ۱۴ امکان دهید که تجربه شنیداری را دقیقا مناسب با توانایی شنوایی شما تنظیم کند. افرادی که دارای مشکلات شنوایی مختلف هستند با استفاده از این قابلیت قادر خواهد بود صداهای نرم و فرکانس‌های خاصی که شنیدن‌شان برای آنها دشوار است را راحت‌تر دریافت کنند.

این ویژگی جدید با مدل‌های زیر سازگار خواهد بود:

  • AirPods (نسل دوم)
  • AirPods Pro
  • Powerbeats
  • Powerbeats Pro
  • Beats Solo Pro
  • هندزفری سیمی EarPods

همچنین این قابلیت جدید با حالت Transparency mode که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر صدای محیط و مردم اطراف را بشنوید هماهنگی خواهد داشت.

به اشتراک گذاری صدا در تی وی اس ۱۴ و Apple TV 4K با ایرپادز

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

یکی از امکانات جدید اضافه شده در تی وی او اس ۱۴ این است که حالا شما می‌توانید تا دو جفت ایرپادز را به طور همزمان به Apple TV 4K خود اضافه کنید. بنابراین حالا دو نفر به طور همزمان می‌توانند به تماشای ویدیو بر روی اپل تی وی با شدت صدای مورد نظرشان بپردازند، بدون این که باعث آزار و اذیت برای همسایه‌ها و یا بیدار شدن کودکان شوند. این قابلیت بسیار کاربردی با مدل‌های زیر هماهنگی دارد:

  • AirPods (نسل اول یا بالاتر)
  • AirPods Pro
  • Powerbeats
  • Powerbeats Pro
  • Beats Solo Pro
  • Powerbeats3 Wireless
  • Beats Solo3 Wireless
  • Beats Studio3 Wireless
  • BeatsX

البته در حال حاضر هنوز مشخص نیست که ویژگی صدای فراگیر محیطی با تی وی او اس کار می‌کند یا خیر.

عرضه AirPods Pro Motion API برای توسعه دهندگان

اپل واسط توسعه‌ی نرم ‌افزاری ایرپادز پرو موشن را در اختیار توسعه دهندگان نیز قرار خواهد داد تا آنها بتوانند با استفاده از ویژگی صدای فراگیر Spatial Audio و تکنولوژی تحلیل حرکات سر کاربر به صورت داینامیک، اپلیکیشن‌ های سلامتی و تناسب اندام، بازی‌ها، سرویس‌های استریم آنلاین و دیگر نرم افزارهای خود را به این قابلیت‌ها مجهز کنند.

شارژ باتری بهینه در آپدیت های نرم افزاری ایرپادز

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

آپدیت های نرم افزاری ایرپادز در WWDC 2020

یکی از معدود نقاط منفی در کارنامه ایرپادز اپل این است که شما نمی‌توانید باتری آن را تعویض کنید و زمانی که شارژ آنها به پایان می‌رسد، دیگر امکان این را نخواهید داشت که با استفاده از باتری یدکی به گوش دادن موسیقی بپردازید. اپل برای این که این تحمل این مشکل را برای کاربران آسان‌تر کند، ویژگی شارژ بهینه را برای هندزفری بلوتوث خود عرضه کرده است. درست مشابه آی او اس، با استفاده از این قابلیت زمانی که خود را برای مدت طولانی به شارژر متصل می‌کنید، مقدار شارژ باتری به طور هوشمند بر روی ۸۰ درصد نگه داشته می‌شود.

در واقع از طریق الگوریتم‌های هوشمند و تحلیل رفتار، کاربر ساعاتی که او معمولا هندزفری خود را به شارژر متصل می‌کند شناسایی شده و درست کمی قبل از این که کاربر دیوایس خود را از شارژر جدا کند، شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می‌رسد تا این‌گونه سلامت باتری در طولانی مدت بهبود یابد.

اپل علاوه بر اینها ده‌ها تغییر مهم و کاربردی دیگر را نیز در آی او اس ۱۴ در اختیار کاربران قرار داده است که با مراجعه به این لینک می‌توانید آنها را به طور کامل مشاهده کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =