اخبار اپل

همه آنچه از WWDC 22 اپل انتظار داریم شاهد آنها باشیم

همه آنچه از WWDC 22 اپل انتظار داریم شاهد آنها باشیم

در این مطلب از فراسیب می‌خواهیم ببینیم در رویداد WWDC 22 اپل، چه اتفاقاتی در انتظارمان است. در ادامه با ما همراه باشید.

دقیقا یک هفته پس از پایان رویداد Peek Performance و حواشی آن، نگاه خبرنگاران و سایت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به سمت رویداد بعدی اپل معطوف شد. پس از گذشت مدت کوتاهی، کوپرتینویی‌ها با خبر تاریخ کنفرانس WWDC 22 مشخص شد این اتفاق را رقم زدند. این رویداد که با شعار Call to Code همراه بود، ششم ژوئن مصادف با شانزدهم خرداد ماه را برای برگزاری آن در نظر گرفتند.

در این رویداد که مخصوص گردهمایی توسعه دهندگان و ارائه آموزش‌ها در حوزه نسخه جدید سیستم عامل‌های اپل است، یک اتفاق هیجان انگیز روی می‌دهد و آن هم رونمایی از ورژن جدید پلتفرم‌های آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس است.

کنفرانس توسعه دهندگان یا WWDC 22 اپل

کنفرانس توسعه دهندگان یا WWDC 22 اپل

از رویداد WWDC 22 اپل چه انتظاراتی داشته باشیم؟

همان طور که اشاره شد، این اتفاق در تاریخ ۶ ژوئن مصادف با ۱۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. البته رویداد اصلی از ۶ تا ۱۰ ژوئن ادامه پیدا خواهد کرد و توسعه دهندگان در طول مدت زمان یاد شده فرصت خواهند داشت تا با ارتباط با تیم فنی کمپانی اپل، فرصت را غنیمت شمرده و آموزه‌های جدیدی را به دانش خود اضافه کنند.

این رویداد مانند دو سال گذشته، به صورت مجازی و از پیش ضبط شده برگزار و به صورت آنلاین قابل مشاهده خواهد بود. به این ترتیب نسخه جدید سیستم عامل‌های آی او اس، آیپد او اس، مک او اس، واچ او اس و تی وی او اس معرفی می‌شود. در طول برگزاری این رویداد، مهندسان و متخصصان اپل نیز حضور داشته و توسعه دهندگان می‌توانند تکنولوژی‌های اضافه شده و موارد دیگر را به راحتی از آن‌ها آموزش ببینند.

البته در روز ششم ژوئن، اپل میزبان توسعه دهندگان و دانشجویان منتخبی خواهد بود که می‌توانند این رویداد را در کنار مقامات این شرکت به صورت آنلاین در اپل پارک مشاهده کنند. متأسفانه این فضا کاملا محدود بوده و شرایط ثبت نام و شرکت در این اتفاق خاص در آینده نزدیک در وبسایت Apple Developers و اپلیکیشن مربوطه اعلام خواهد شد.

رونمایی از iOS 16 در رویداد WWDC 22 اپل

معرفی آی او اس ۱۶ در رویداد WWDC 22 اپل

معرفی آی او اس ۱۶ در رویداد WWDC 22 اپل

بر هیچکس پوشیده نیست که پس از پایان کنفرانس جهانی WWDC 22، اولین نسخه آزمایشی آی او اس ۱۶ در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، هنوز هیچ یک از ویژگی‌های این پلتفرم فاش نشده و هیچکس از این موضوع باخبر نشده است.

نسخه پیشین، یعنی آی او اس ۱۵ میزبان تغییرات گسترده‌ای برای آیفون بود و همین موضوع باعث خواهد شد تا انتظارات از نسخه بعدی آن بالاتر رود. قابلیت‌هایی مانند Split Screen، ویجت‌های تعاملی و شخصی سازی بیشتر برای صفحه هوم، از جمله ویژگی‌هایی است که پیش بینی می‌شود به آی او اس ۱۶ اضافه شود.

لیست احتمالی آیفون‌های سازگار با آی او اس ۱۶:

  • خانواده آیفون ۱۴
  • آیفون SE 2 و 3
  • آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون XS، آيفون XS مکس و آيفون XR
  • آيفون X
  • آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
  • آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

معرفی iPadOS 16 در WWDC22

بنر آیپد او اس ۱۶

بنر آیپد او اس ۱۶

بر خلاف آی او اس ۱۶، انتظارات و امیدها برای این پلتفرم بسیار بیشتر است. مسلما تمامی کاربرانی که از آیپد و iPadOS استفاده می‌کنند، متوجه شده‌اند که امکانات نرم افزاری با توان سخت افزاری این دستگاه به هیچ عنوان برابر نیست و تبلت اپل، توانایی انجام کارهای بسیار بیشتری را دارا است. به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده تا کوپرتینویی‌ها محدودیت‌های این پتلفرم را در گوشه‌ای رها کرده و آزادی‌های بیشتری به کاربران خود بدهند.

ممکن است امکان اجرای اپلیکیشن‌ها در حالت Window Mode فراهم شود، اما از سوی دیگر احتمال می‌رود که آن‌ها یک نسخه خاص و جدید را برای مدل‌های پرو عرضه کنند که امکانات ویژه‌ای را با خود به همراه داشته باشد. همچنین پیش بینی می‌شود که برخی نرم افزارهای حرفه‌ای مانند Final Cut بالاخره به دنیای آیپد ها راه پیدا کنند.

لیست احتمالی آیپدهای سازگار با آیپد او اس ۱۶:

  • کلیه مدل‌های آیپد پرو
  • آیپد ۵، ۶، ۷، ۸ و آیپد ۹
  • آیپد ایر ۲، ۳، ۴ و آیپد ایر ۵
  • آیپد مینی ۴، ۵ و آیپد مینی ۶

رونمایی از macOS 13 در کنفرانس WWDC 22

مک او اس ۱۳ رویداد WWDC 22 اپل

مک او اس ۱۳ رویداد WWDC 22 اپل

پلتفرم جدید مک‌ها با نام جدیدی همراه خواهد بود، اما متأسفانه در این زمینه هیچ گونه پیش بینی ارائه نشده است. اپلیکیشن‌هایی مانند Shortcuts هنوز فضای زیادی برای توسعه پیش روی خود دارند. لذا انتتظار می‌رود که بسیاری از نرم‌افزارها در نسخه جدید این سیستم عامل با بهبود چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای همراه باشند. از جمله این تغییرات، می‌توان به بهبود نوتیفیکیشن سنتر و قابلیت اضافه کردن ویجت‌ها به صفحه هوم سیستم عامل مک اشاره کرد.

لیست احتمالی مک‌های سازگار با مک او اس ۱۳:

  • کلیه مدل‌های مک بوک ایر از سال ۲۰۱۵ به بعد
  • کلیه مدل‌‌های مک بوک پرو از سال ۲۰۱۵ به بعد
  • کلیه مدل‌های مک بوک از سال ۲۰۱۶ به بعد
  • کلیه مدل‌های مک مینی از پاییز ۲۰۱۴ به بعد
  • کلیه مدل‌های مک پرو از ۲۰۱۳ به بعد
  • کلیه مدل‌های آیمک از پاییز سال ۲۰۱۵ به بعد
  • کلیه مدل‌های آیمک پرو

معرفی watchOS 9 در رویداد WWDC22 اپل

بنر واچ او اس ۹

بنر واچ او اس ۹

در حوزه این پلتفرم نیز متأسفانه خبر موثقی در دسترس نیست. پیش بینی می‌شود که سری هشتم اپل واچ با تغییراتی در زمینه زبان طراحی روبرو شود. اما کاربران این پلتفرم مسلما انتظار بهبود عمر مفید باتری و اضافه شدن قابلیت‌های جدید را خواهند داشت. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کوپرتینویی‌ها چه تمهیداتی در این زمینه اتخاذ کرده‌اند.

لیست احتمالی اپل واچ‌های سازگار با واچ او اس ۹:

  • اپل واچ سری ۸
  • اپل واچ سری ۷
  • اپل واچ سری ۶
  • اپل واچ SE
  • اپل واچ سری ۵
  • اپل واچ سری ۴
  • اپل واچ سری ۳

رونمایی از سخت افزار جدید در رویداد WWDC 22 اپل

معرفی سخت افزار در رویداد WWDC 22 اپل

معرفی سخت افزار در رویداد WWDC 22 اپل

حتی با وجود این که شیوع کرونا مسئولان اپل را از برگزاری فیزیکی رویداد WWDC منع کرد، اما آن‌‌ها همچنان به عهد خود پایبند مانده و این کنفرانس را به صورت مجازی برگزار کردند. در حالی که همه نگا‌ه‌ها به رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل‌ها معطوف شده است، اما احتمال معرفی دیوایس تازه‌ای نیز در این رویداد می‌رود.

یکی از بزرگترین احتمالات در این زمینه، رونمایی از نسخه جدید مک پرو است. در رویداد Peek Performance که در ماه مارس برگزار شد، مسئولان اپل این موضوع را یادآور شدند که مک پرو، آخرین محصول اپل خواهد بود که به تراشه خانواده M1 مجهز می‌شود. لذا احتمال وقوع چنین اتفاقی در رویداد پیش رو بسیار بالا است.

از سوی دیگر، اخبار و شایعاتی در مورد معرفی هدست واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی در رسانه‌ها مطرح شده است. اما برخی پیش بینی‌ها حاکی از آن است که اپل این محصول را برای سال آینده رزرو کرده و رویداد پیش به به رونمایی از آن اختصاص پیدا نخواهد کرد.

جمع بندی

خرداد ماه امسال شاهد رونمایی از نسل بعدی تمامی سیستم عامل‌های اپل خواهیم بود. همانطور که می‌دانید، انتشار عمومی هر کدام از سیستم عامل‌ها، پس از معرفی و عرضه محصولش خواهد بود. به این ترتیب برای نصب iOS 16 باید تا شهریور ماه صبر کنید. همچنین انتظار داریم در رویداد WWDC 22 اپل بیش از پیش تمرکز خود را بر روی ویژگی‌های پردازنده اپل سیلیکون و معرفی قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر بگذارد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 16 =