اخبار, اخبار اپل

احتمال حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ قوت گرفت!

احتمال حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ قوت گرفت!

با نزدیک‌تر شدن به ماه شهریور و زمان برگزاری کنفرانس سالانه اپل برای رونمایی از آیفون های جدید، اخبار و شایعات پیرامون سری آیفون ۱۲ – Apple iPhone 12 بسیار داغ شده است. حالا مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) تحلیلگر معتبر حوزه اخبار اپل گزارش جدیدی منتشر کرده است مبنی بر این که احتمال حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ بسیار بالاست، در ادامه با فراسیب همراه باشید…

در نتایج منتشر شده در یکی از تحقیقات جدید مینگ چی کو و به گزارش خبرگزاری مک ریومرز، اپل قصد ندارد هیچ‌گونه شارژری درون جعبه آیفون جدید خود قرار دهد! البته در گذشته نیز خساست اپل در قرار دادن لوازم جانبی درون جعبه آیفون های گران قیمت این کمپانی کوپرتینویی مورد انتقاد بسیاری از کاربران و کارشناسان قرار گرفته بود، اما حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ می‌تواند این انتقادات را به مرز انفجار برساند.

طبق گفته های آقای کو اپل قصد دارد شارژر ۲۷ واتی آیفون ۱۲ را به صورت لوازم جانبی و با پرداخت مبلغ جداگانه به فروش برساند و خط تولید آداپتورهای ۵ وات و ۱۸ وات آیفون نیز در اواخر سال جاری میلادی به طور کامل متوقف خواهد شد. همانطور که در تصویر فاش شده‌ی زیر مشاهده می‌کنید، فرم بدنه و طراحی این آداپتور ۲۰ وات جدید، مشابه شارژرهای ۱۸ وات اپل خواهد بود و از طریق کابل یو اس بی تایپ سی کاربران می‌توانند قابلیت شارژ سریع را برای آیفون های خود دریافت کنند.

دلیل اصلی حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ چیست؟

حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲

حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲

طبق نظر این تحلیلگر معتبر، هزینه‌های تولید آیفون ۱۲ برای اپل بسیار افزایش یافته است و دلیل اصلی آن هم پشتیبانی این گوشی از نسل جدید اینترنت موبایل یعنی شبکه فایو جی است. اما اپل قصد دارد قیمت تمام شده پرچمدار ۲۰۲۰ برای مشتریان خود را در همان حد و حدود قیمت آیفون ۱۱ نگه دارد و تنها راه برای دستیابی به این هدف، حذف هدفون‌های ایرپادز و آداپتور شارژر از درون جعبه سری جدید آیفون بوده است. احتمالا سران این برند آمریکایی موارد زیست محیطی را نیز به این تصمیم مرتبط خواهند کرد و از اثرات مثبت آن بر روی کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی صحبت به میان خواهد آمد.

طبق نظراتی که پیش از این از تحلیلگران موسسه Barclays منتشر شده بود، اپل همچنان هم یک کابل یو اس بی تایپ سی را درون جعبه قرار خواهد داد و احتمالا این تنها وسیله جانبی است که خریداران آیفون ۱۲ دریافت خواهند کرد. مینگ چی کو انتظار دارد که اپل قرار دادن شارژر ۱۵ واتی درون جعبه آیفون اس ای نسل دوم را نیز از اواخر سال جاری متوقف کند که این خبر بدی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های سری SE محسوب می‌شود.

البته اپل همچنان هم آداپتور شارژ ۱۲ واتی را درون نسل‌های فعلی آیپد ۱۰.۲ اینچی، آیپد ایر و آیپد مینی خود قرارخواهد داد. همچنین جالب است بدانید که یکی از افشاگران توییتری با حساب کاربری @L0vetodream نیز پیش‌بینی مشابهی با مینگ چی کو داشته است و این موضوع حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ را تقریبا به یک خبر قطعی تبدیل می‌کند. اکانت @L0vetodream نیز مشابه آقای کو، علاوه بر حذف شارژر و ایرپادز از جعبه آیفون های جدید اپل، حذف شارژر آیفون اس ای ۲ را تایید کرده است.

علاوه بر شارژر، هدفون هم از جعبه آیفون ۱۲ حذف می‌شود!

حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲

حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲

بخشی از یکی از توییت‌های @L0vetodream پیرامون این خبر را در زیر می‌خوانید:

در رویای من آیفون جدید به همراه شارژر و ایرفون [هندزفری ایرپادز] عرضه نمی‌شود. این موضوع برای آیفون اس ای ۲ نیز صدق می‌کند. بسته بندی جدید آیفون باریک‌تر و نفیس خواهد بود.

علاوه بر کار بر روی آداپتور شارژر ۲۰ واتی که سرعت شارژ بسیار بالاتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، احتمالا اپل در حال کار بر روی نسل سوم ایرپادزهای وایرلس خود نیز خواهد بود که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار می‌شود. در حال حاضر شما می توانید ایرپادز اپل را با قیمت ۱۳۹ دلار خریداری کنید و هندزفری‌های ایرپادز دارای کابل لایتنینگ نیز با قیمت ۱۹.۱۶ دلار به فروش می‌رسند. شارژر سریع یو اس بی تایپ سی اپل نیز که توان ۱۸ واتی را در اختیار شما قرار می‌دهد، ۲۰ دلار قیمت دارد و شارژر ۵ واتی با قیمت ۱۶.۹۹ دلار به فروش می رسد.

حالا باید منتظر ماند و دید واکنش کاربران نسبت به این تصمیم عجیب اپل چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند بر فروش آیفون دوازده تاثیر منفی بگذارد یا خیر.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =