آی دیوایس ها

مقایسه ایرپاد ۲ با ایرپاد پرو اپل؛ کدامیک مناسب است و ارزش خرید دارد

مقایسه ایرپاد ۲ با ایرپاد پرو اپل؛ کدامیک مناسب است و ارزش خرید دارد

در این مطلب از فراسیب قصد داریم به مقایسه ایرپاد ۲ با ایرپاد پرو اپل بپردازیم و ببینیم کدام یک از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. با ما همراه باشید.

با وجود این که مدتی است از عرضه ایرپاد 3 می‌‌گذرد، اما نسل دوم این هدفون بی‌سیم در کنار ایرپادز پرو همچنان در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. نسخه پرو به صورت پیش فرض با شارژ بی‌سیم همراه بوده و به سیستم حذف نویز فعال نیز مجهز است که باعث می‌شود از این دو جهت، تفاوت‌های زیادی با ایرپاد 2 داشته باشد.

برای خرید مدل پرو باید بین 60 تا 100 دلار بیشتر نسبت به نسل دوم هزینه کنید، اما در عوض قابلیت‌ها و امکاناتی را در اختیار خواهید داشت که روی مدل دیگر یافت نمی‌شود. اما بیایید این دو محصول را با یکدیگر مقایسه و ببینیم چه تفاوت‌های دیگری با یکدیگر داشته و کدام یک برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

ایرپاد نسل دو اپل

در اینجا به ویژگی‌های ایرپاد نسل دوم یا AirPods 2nd gen می‌پردازیم. این نسخه از هدفون‌های اپل در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و تا به امروز از طرفداران بسیاری برخوردار است.

قیمتی مقرون به صرفه در قبال صدایی با کیفیت

تصویر ایرپاد نسل دو به همراه کیس

تصویر ایرپاد نسل دو به همراه کیس

یکی از مهم ترین دلایل برای خرید این محصول، صرفه جویی در هزینه است. مدل ابتدایی به همراه کیس شارژ معمولی در حال حاضر با قیمت 120 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، این مدل با کیس شارژ بی‌سیم قیمتی معادل 160 دلار را دارا خواهد بود. البته بد نیست بدانید که برای خرید از اپل استور، باید 199 دلار برای این مدل هزینه کنید. در حال حاضر، تکنولوژی شارژ بی‌سیم آنچنان که باید و شاید، مخصوصا برای هدفون‌ها جا نیفتاده است و پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید مدل دوم که به کیس شارژ بی‌سیم مجهز است، هزینه اضافه‌ نکنید.

یکی دیگر از دلایل افراد مختلف برای خرید ایرپاد نسل دوم، راحتی آن است. بعضی اشخاص از وجود سری سیلیکونی برای قرارگیری و محکم شدن در گوش به هیچ عنوان راضی نبوده و با این گزینه اصلا راحت نیستند. به این ترتیب قرارگیری آسان و راحت این محصول درون گوش، برای آن‌ها یک نکته به شدت مثبت به حساب می‌آید. بعضی کاربران وب سایت CNET مدعی شده‌اند با وجود پخش صدای بهتر توسط ایرپادز پرو، اما آن‌ها راحت‌تر بودن ایرپاد نسل دوم را ترجیح می‌دهند.

ایرپاد نسل ۲ اپل

ایرپاد نسل ۲ اپل

نویسنده این مطلب از وب سایت CNET، از جمله افرادی است که بدون تهیه لوازم جانبی که به ایرپاد اپل متصل شده و پشت گوش می‌افتد، نمی‌تواند این محصول را درون گوش خود نگه داشته و هنگام خارج کردن آن نیز مجبور است تا از بال‌های همین قطعه اضافه شده استفاده کند. به همین دلیل وی ترجیح می‌دهد تا نسبت به خرید ایرپادز پرو اقدام کند.

یکی از معایب زبان طراحی ایرپاد نسل دوم، ورود صدای محیط به داخل گوش شخص استفاده کننده است. این محصول در محیط‌های خلوت صدای فوق العاده‌ای را پخش می‌‌کند و عملکرد آن‌ها هنگام مکالمه نیز مانند ایرپادز پرو کاملا قابل قبول است، اما در حوزه گوش دادن به موزیک در محیط‌های شلوغ نباید حساب زیادی روی آن باز کنید.

مقایسه ایرپاد سری ۲ و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری ۲ و ایرپاد پرو

در حالی که بسیاری از افراد در حال حاضر از این محصول برای ورزش یا دویدن استفاده می‌کنند، اما متاسفانه اپل تا به حال هیچ اطلاعیه‌ای در مورد ضد عرق بودن آن منتشر نکرده است و همچنین ایرپاد نسل دوم موفق به دریافت گواهی IPX نیز نشده است. به این ترتیب هر گونه آسیب جدی ناشی از آب خوردگی، شامل گارانتی نخواهد شد. اما از سوی دیگر ایرپادز پرو به گواهی IPX4 مجهز بوده که آن را در مقابل پاشیده شدن آب یا عرق کردن مقاوم می‌کند.

ایرپادز پرو

هدفون‌های به اصطلاح حرفه‌ای AirPods Pro با ساقه کوتاه‌تر و ویژگی‌های Noise Cancellation و Transparency چند قدم از ایرپاد سری ۲ جلوتر است. اما این ویژگی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

فیت شدن بهتر، صدایی با کیفیت‌تر

تصویری از ایرپادز پرو اپل

تصویری از ایرپادز پرو اپل

همان طور که اشاره شد برخی کاربران می‌توانند به راحتی ایرپاد نسل دوم را درون گوش قرار داده و حتی با آن به دویدن مشغول شوند، بدون این که حتی از گوش‌شان بیافتد. اما تعداد زیادی از اشخاص از این توانایی برخوردار نبوده و محصول یاد شده به آسانی از گوش‌شان خارج می‌شود. اگر شما نیز از دسته دوم هستید، پیشنهاد ما به شما خرید ایرپادز پرو است. زبان طراحی این محصول به گونه‌ای است که به راحتی داخل گوش چفت شده و به هیچ عنوان خارج نمی‌شود. نمی‌توان گواهی قرارگیری آسان درون گوش به صورت جهانی را به ایرپاد پرو داد، چرا که برخی افراد با آن مشکل دارند. اما بد نیست بدانید این محصول نسبت به مدل پیشین به این گزینه بسیار نزدیک‌تر است.

مهم ترین نکته در مورد ایرپادز پرو، این است که برخی افراد از وجود سری سیلیکونی شکایت داشته و حتی با وجود نرمی و لطافت فوق العاده، با آن به هیچ عنوان راحت نیستند. همچنین بعضی اشخاص نسبت به فشاری که این سری‌های سیلیکونی به سوراخ گوش وارد می کنند (با این که این فشار آنچنان که گفته می شود زیاد نیست)، ناراضی بوده و به همین دلیل هیچ میلی به خرید آن ندارند.

شارژ شدن ایرپاد پرو به کمک باتری مگ سیف اپل

شارژ شدن ایرپاد پرو به کمک باتری مگ سیف اپل

چیزی که در اولین قرارگیری ایرپاد پرو در گوش‌تان حس خواهید کرد، کیفیت صدای بهتر و بیس بالاتر نسبت به مدل دیگر است. یکی از مهم ترین دلایل بیس بیشتر، سیستم حذف نویز فعال و درایورهای جدیدی است که در آن‌ها به کار رفته است. همان طور که گفته شد، نسل دوم ایرپاد اپل در مکان‌های خلوت و ساکت عملکرد صوتی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

اما به دلیل زبان طراحی باز و نبود سری‌های سیلیکونی، در مکان‌های شلوغ نمی‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. اما ترکیب سری‌های سیلیکونی و سیستم حذف نویز فعال باعث می‌شود که حتی در مکان‌های شلوغ، شما هیچ صدایی از محیط بیرونی نشنیده و توجه شما کاملا به صدای موزیک در حال پخش معطوف خواهد شد.

جمع بندی مقایسه ایرپاد ۲ و ایرپاد پرو

هدفون بی‌سیم اپل با نام AirPods برای مکالمه و تماس گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. نسل دوم این محصول که در سال 2019 شاهد معرفی آن بودیم با بهبودهایی در این زمینه همراه شد. اما ایرپادز پرو روی هر یک از هدفون‌ها با سه میکروفون همراه است که یکی از آن‌ها به صورت اختصاصی برای دریافت صدای شما طراحی و ساخته شده است.

این محصول همچنین میزبان قابلیت کاهش نویز مشابه است و در کنار آن، یک سیستم دریچه‌ای نیز در این هدفون بی‌سیم گنجانده شده که نه تنها فشار وارد شده از سری سیلیکونی به ورودی گوش شما را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند از ورود باد به داخل گوش شما نیز جلوگیری به عمل آورد. همچنین به دلیل سیستم عایق صدا، صدای مخاطب در هنگام برقراری تماس بهتر به گوش شما خواهد رسید.

مقایسه ایرپاد سری 2 و ایرپاد پرو

مقایسه ایرپاد سری 2 و ایرپاد پرو

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، ایرپاد پرو گواهی IPX4 را دریافت کرده و از این طریق، می‌توانید مطمئن باشید که در مقابل پاشیده شدن آب یا عرق کردن کاملا مقاوم است و این گزینه، از جمله برتری‌های این محصول در مقایسه با ایرپاد نسل دوم به حساب می‌آید.

از زمان عرضه آی او اس 14 در سال 2020، هر دو محصول مورد بحث در این مطلب امکان سوییچ خودکار بین دیوایس‌های اپلی را دارا هستند، اما تنها ایرپادز پرو از سیستم Spatial Audio یا همان صدای فضایی برخوردار است. این گزینه هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موزیک، عملکرد بسیار خوب و جذابی را از خود به نمایش می‌گذارد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =