اپلیکیشن های MacOS

بهترین اپلیکیشن‌های مک برای کاربران تازه وارد به این پلتفرم

بهترین اپلیکیشن‌های مک برای تمامی کاربران تازه وارد به این پلتفرم

در این مطلب از فراسیب قصد داریم تا با بهترین اپلیکیشن‌های مک که تمامی کاربران به آن‌ها نیاز خواهند داشت، آشنا شویم؛ در ادامه همراه ما باشید…

اگر به تازگی به جمع کاربران محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک (مانند مک بوک، آی مک، مک مینی یا مک پرو) پیوسته‌اید، مطمئنا به دنبال دانلود و نصب برنامه‌هایی هستید که بتواند بهترین تجربه کاربری هنگام کار با این پلتفرم را در اختیار شما بگذارد. در این مطلب، 8 مورد از بهترین اپلیکیشن های مک را برای شما تدارک دیده‌ایم که با دانلود و نصب آن‌ها، می‌توانید بهترین تجربه کاربری را داشته و امورات روزانه خود را به سادگی رفع و رجوع کنید.

اپلیکیشن CleanShot X برای مک او اس

اگر از جمله افرادی هستید که با اسکرین شات سروکار داشته و در طول روز مجبور به گرفتن و ارسال اینگونه تصاویر هستید، اپلیکیشن CleanShot X باید حتما روی دستگاه شما نصب شده باشد. بدون شک می‌توان گفت که این نرم افزار، بهترین ابزار برای کار با اسکرین شات‌ها در سیستم عامل مک به حساب می‌آید.

تصویری از محیط کاربری برنامه CleanShot X

تصویری از محیط کاربری برنامه CleanShot X

رابط کاربری آن بسیار ساده بوده، اما از قدرت بالایی برخوردار است. شما به کمک این اپلیکیشن می‌توانید از صفحه نمایش دستگاه خود فیلمبرداری کنید، فایل GIF بسازید، روی تصاویر تغییرات ایجاد کنید و در نهایت به عنوان یک قابلیت جذاب، می‌توانید محتوایی که به آن نیاز ندارید را محو کنید. مطمئنا دانلود و نصب این نرم افزار برای افرادی که روزانه چندین و چند بار با اسکرین شات‌ها سر و کار دارند، یک امر حیاتی به حساب می‌آید. در نهایت بد نیست بدانید که نسخه 3.4.4 از این اپلیکیشن به صورت کامل با مک‌های M1 سازگار است.

برنامه 1Password برای سیستم عامل مک

اگر تنها یک بار این نرم افزار را روی دستگاه یا گوشی هوشمند خود نصب کنید، دیگر بدون آن نمی‌توانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. در کنار مدیریت پسوردهای شما به امن ترین حالت ممکن، قابلیت‌های دیگری توسط این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود که باعث می‌گردد ارزش پرداخت یکباره برای استفاده از آن را داشته باشد.

تصویری از محیط برنامه 1Password

تصویری از محیط برنامه 1Password

از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به ویژگی‌های رایگان برای مرورگر سافاری، پشتیبانی از فایل‌های متنی به همراه فایل‌های ضمیمه، پشتیبانی از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، لایسنس اپلیکیشن‌ها، اطلاعات کارت‌های اعتباری و اطلاعات پاسپورت در اپلیکیشن 1Password برای مک اشاره کرد. همچنین می‌توانید از این اپلیکیشن برای مدیریت تایید هویت دو مرحله‌ای خود نیز استفاده کنید. در نهایت باید بدانید که نسخه 7.8 از این نرم افزار به صورت کامل با مک‌های M1 سازگار است.

نرم افزار Alfred برای مک او اس

بدون شک یکی از بهترین لانچرها برای سیستم عامل مک، اپلیکیشن Alfred است که پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده، آن را دانلود و تست کنید. یکی از بهترین امکانات آن، تاریخچه کلیپ بوردها است که قادر است در کنار متن، تصاویر را هم درون خود ذخیره کند.

تصویری از محیط برنامه Alfred

تصویری از محیط برنامه Alfred

با ورود به محیط این برنامه، اطلاعات ذخیره شده به صورت خودکار بدون نیاز به کپی کردن وارد آن می‌شود. همچنین به کمک آن می‌توانید شورتکات‌هایی برای تبدیل متن به گزینه‌های دیگر، باز کردن اپلیکیشن‌ها یا نگاه سریع به مخاطبین خود نیز ایجاد کنید. استفاده از آن در مرحله اول رایگان خواهد بود، اما برای بهره گیری از حداکثر قدرت آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. در نهایت بد نیست بدانید که نسخه +4.2.1 این نرم افزار به صورت کامل با مک‌های M1 سازگار است.

معرفی برنامه AirBuddy برای Mac

این اپلیکیشن توسط یکی از نویسندگان وب سایت 9to5Mac با نام Gui Rambo طراحی و توسعه یافته است. از زمان عرضه آن در سال 2019 تا به حال، افراد زیادی به جمع استفاده کنندگان از آن پیوسته‌اند. یکی از بهترین خصلت‌های چیپست W1 یا H1 اپل، سینک و Pair شدن آسان آن با محصولات مبتنی بر آی او اس است.

تصویری از محیط برنامه AirBuddy

تصویری از محیط برنامه AirBuddy

نرم افزار AirBuddy باعث می‌شود تا این سهولت به سیستم عامل مک نیز اضافه شود. اگر از جمله افرادی هستید که ایرپاد خود را مرتبا برای برقراری مکالمه‌های تصویری یا گوش دادن به موزیک به دستگاه مبتنی بر مک او اس خود متصل می‌کنید، این برنامه یکی از گزینه‌های محبوب شما خواهد بود. بد نیست بدانید که نسخه 2.1 این نرم افزار به صورت کامل با مک‌های M1 سازگار است.

اپلیکیشن Unplash Wallpapers برای سیستم عامل مک

تصویری از برنامه Unplash Wallpapers در اپ استور مک

تصویری از برنامه Unplash Wallpapers در اپ استور مک

این نرم افزار میزبان انبوهی از والپیپرهای با کیفیت و جذاب است که می‌توانید آن را روی دستگاه خود نصب کرده و هر زمان که اراده کنید، تصویر بکگراند سیستم عامل خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برنامه زمانی دلخواه خود را به آن بدهید تا در تایم‌های مشخص شده، والپیپر دستگاه عوض شود. این نرم افزار را می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور مک دانلود کنید.

اپلیکیشن Pixelmator Pro برای MacOS

اگر می‌خواهید از هزینه‌های اشتراک سرویس Adobe Creative Cloud فرار کنید، این نرم افزار بهترین گزینه موجود برای ویرایش تصاویر به حساب می‌آید. ویژگی‌های پیشرفته ادیت تصویر مانند استفاده از لایه‌ها، براش‌های مختلف، افکت‌های متنوع، فیلترها و مواردی از این قبیل باعث می‌شود تا علاقمندان زیادی به سمت استفاده از این اپلیکیشن تمایل پیدا کنند.

تصویری از محیط برنامه Pixelmator Pro روی مک بوک پرو

تصویری از محیط برنامه Pixelmator Pro روی مک بوک پرو

ابزار متعددی برای انتخاب بخش‌هایی از تصویر برای شما در نظر گرفته شده و سیستم حذف المان‌های مختلف از روی عکس که کاملا هوشمند عمل می‌کند، از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن Pixelmator Pro به حساب می‌آید. این برنامه به صورت متعدد بروزرسانی می‌شود تا از آخرین تغییرات پلتفرم‌های اپل به صورت کامل پشتیبانی به عمل آورد. همچنین به لطف سرویس آیکلاد، پروژه‌های شما روی تمامی محصولات شرکت اپل در دسترس خواهد بود. در نهایت بد نیست بدانید که نسخه 2.0 و ورژن‌های بعدی آن با مک‌های M1 به صورت کامل سازگار است.

برنامه کاربردی Magnet برای مک

بنر معرفی برنامه Magnet

بنر معرفی برنامه Magnet

اگر تا به حال از سیستم عامل ویندوز استفاده کرده و به قابلیت قرار دادن پنجره‌ها در حالت‌‌های مختلف عادت کرده‌اید، نرم افزار Magnet گزینه‌ای است که به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مختلف را در وضعیت فول اسکرین، یک چهارم یا یک سوم صفحه قرار دهید. همچنین اگر از چند مانیتور به صورت همزمان روی دستگاه خود استفاده می‌کنید، Magnet قادر است تا از 6 مانیتور به صورت همزمان پشتیبانی کند.

نرم افزار CleanMyMac X برای مک او اس

تصویری از محیط برنامه CleanMyMac X

تصویری از محیط برنامه CleanMyMac X

به منظور بالا بردن عملکرد سیستم عامل مک، ما شدیدا به شما پیشنهاد می‌کنیم از CleanMyMac X استفاده کنید. این اپلیکیشن باعث می‌شود تا کش دستگاه و قسمت Junk را از مواردی که به آن‌ها نیاز نخواهید داشت، پاکسازی کنید، نرم افزارهای بلااستفاده را حذف کنید، در صورت وجود بدافزار از آن اطلاع پیدا کنید و در نهایت، ابزاری هم برای بهینه‌سازی سیستم عامل برای شما در نظر گرفته است. در نهایت بد نیست بدانید که نسخه 4.8.7 این اپلیکیشن به صورت کامل با مک‌های M1 سازگار است.

اکستنشن Vinegar برای سافاری مک

تصویری از محیط اکستنشن Vinegar

تصویری از محیط اکستنشن Vinegar

اکستنشن Vinegar برای مرورگر سافاری از جمله مواردی است که باید روی تمامی محصولات اپل نصب شود. این اکستنشن که برای آیفون، آیپد و محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک در دسترس قرار گرفته است، باعث می‌شود تا پلیر یوتیوب با یک پلیر HTML جایگزین شود. اگر از این اکستنشن استفاده کنید، مطمئنا نخواهید توانست تا به روند گذشته مجددا بازگردید.

جمع بندی

اپلیکیشن‌های یاد شده در این مطلب تنها بخشی از موارد کاربردی ترین اپلیکیشن هایی هست که کاربران سیستم عامل مک به آن‌ها نیاز خواهند داشت. شما به عنوان استفاده کننده از این پلتفرم، از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با خوانندگان این مطلب در میان بگذارید تا آن‌ها هم بتوانند از مزیت‌های موارد یاد شده از سوی شما استفاده کنند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =