اخبار اپل

امسال هم خبری از تاچ آیدی زیر صفحه نمایش برای آیفون جدید نیست!

امسال هم خبری از تاچ آیدی زیر صفحه نمایش برای آیفون جدید نیست!

شایعات از اضافه شدن تاچ آیدی به آیفون جدید اپل خبر می‌دادند. اما آقای Mark Gurman از تحلیلگران نام آشنای دنیای تکنولوژی این احتمال را برای آیفون 13 یا 12S بسیار کم می‌داند. آقای گورمن اضافه شدن تاچ آیدی آیفون در زیر صفحه را یک پروژه بلند مدت عنوان می‌کند. در ادامه این مطلب با فراسیب همراه باشید…

آقای مارک گورمن می‌گوید:

در حالیکه اپل، تاچ آیدی زیر صفحه نمایش را برای پرچمدار بعدی خود آزمایش کرده است، اما این اتفاق امسال رخ نخواهد داد. من فکر می‌کنم اپل تمام تمرکز خود را بر روی Face ID در آیفون‌های مدل بالای خود می‌گذارد. همچنین برنامه‌ای دراز مدت برای بردن فیس آیدی به زیر نمایشگر دارد.

تاچ آیدی آیفون امسال هم از راه نمی‌رسد

تاچ آیدی آیفون امسال هم از راه نمی‌رسد

اپل در فکر پنهان کردن فیس آیدی و تاچ آیدی

تقریباً‌ هر سال شایعاتی از اضافه شدن تاچ آیدی به آیفون‌های جدید منتشر می‌شود. اما فعلاً‌ در امسال (۲۰۲۱) اتفاق نخواهد افتاد. اپل برنامه‌ای برای پنهان کردن فیس‌آیدی در زیر نمایشگر دارد.

آقای گورمن از نشریه Bloomberg دو احتمال در مورد تصمیم اپل برای فیس آیدی و TouchID آیفون را مطرح می‌کند. اپل اضافه شدن این قابلیت‌ها را به دو دسته آیفون‌های بالا رده و میان رده مجزا می‌کند.

  • احتمال اول: آیفون‌های گرانتر دارای فیس آیدی داخل نمایشگر و آیفون‌های دیگر فیس آیدی در ناچ بالای صفحه
  • احتمال دوم: آیفون‌های گرانتر دارای فیس آیدی داخل نمایشگر و دیگر آیفون‌ها تاچ آیدی داخل نمایشگر

(ناچ: بریدگی بالای صفحه نمایش آیفون‌های جدید که سنسورهای فیس آیدی و دوربین در آن قرار دارند)

این بدان معنی است که FaceID یک پروژه بلند مدت است که اپل به آن علاقه دارد. و در مورد تاچ آیدی نیز به فکر اضافه کردن آن زیر نمایشگر است.

در مورد آیفون ۱۳ تا به حال اطلاعاتی داریم. سنسور دوربین جدید، ناچ کوچکتر، نرخ بروزرسانی صفحه ۱۲ هرتزی، پردازنده سریعتر و حافظه یک ترابایتی برای مدل‌های پرو. اپل احتمالاً از چهار مدل آیفون جدید در کمتر از یک ماه دیگر (ماه سپتامبر ۲۰۲۱) رونمایی می‌کند. در مطلب همه آنچه از مراسم معرفی آیفون ۱۳ انتظار داریم میتوانید جزئیات دیگری را مطالعه بفرمایید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 1 =