اخبار اپل, اخبار تکنولوژی

اپل در حال تست آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

اپل در حال تست آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

کمپانی اپل در حال کار روی نسخه‌های آزمایشی آیفون تاشو خود است. گفته می‌شود آیفون انعطاف پذیر از یک حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد.

مارک گورمان، گزارشگر بلومبرگ خبر می‌دهد اپل کار روی یک آیفون تاشو که به نمایشگری انعطاف‌پذیر مجهز است را آغاز کرده است. البته از آنجا که در حال حاضر آزمایش روی این گوشی شروع شده، مشخص نیست چه زمانی وارد بازار می‌شود. توسعه این گوشی هنوز به فراتر از بخش نمایشگر نرفته و اپل نتوانسته هنوز به نسخه نهایی این نمونه‌های تولیدشده آیفون کاملاً تاشو در آزمایشگاه‌های خود دست پیدا کند. نظیر دیگر گوشی‌های تاشو سایر کمپانی‌ها، یک آیفون منعطف نیز به اپل اجازه می‌دهد نمایشگر بزرگ‌تری را در قالب یک گوشی کوچک‌تر از تبلت‌ها تولید کند.

آیفون تاشو اپل

آیفون تاشو اپل

اپل در حال آزمایش اندازه نمایشگرهای تاشو مختلفی است که یکی از آن‌ها غیرتاشو هم اندازه نمایشگر ۶.۷ اینچی روی آیفون ۱۲ پرو مکس است. طرح‌های اپل شامل لولای نسبتاً نامرئی با الکترونیک‌هایی در پشت نمایشگر به جای دو پنل جدا افتاده با یک لولای نامرئی است.

بلومبرگ می‌گوید تا عرضه آیفون تاشو اپل حداقل چندین سال فاصله است یا شاید هرگز چنین دیوایسی معرفی نشود. چرا که اپل امسال هم قصد دارد روی ارتفا‌ء آیفون‌ها و آیپدهای پرچمدار خودش متمرکز شود. بعید به نظر می‌رسد در طراحی مدل‌های آیفون ۱۳ امسال تغییرات بزرگی ایجاد شود. چرا که مدل‌های سال ۲۰۲۰ تغییرات بزرگی هم در طراحی و هم سخت افزار داخلی خود داشته‌اند. مهندسانی از اپل می‌گویند احتمالاً آیفون‌ها امسال با پسوند “S” و تحت برند آیفون ۱۲ اس عرضه می‌شوند. در گذشته آیفون‌هایی که با تغییراتی اندک عرضه می‌شدند (نظیر نسخه پیشرفته‌تر آیفون ایکس به نام آیفون ایکس اس) با پسوند S عرضه خواهند شد.

اپل در حال تست آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

اپل در حال تست آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

از آنجا که انتظار داریم تغییرات کمی در نسل جدید آیفون دیده شود، اپل در حال کار روی یک حسگر اثر انگشت درون صفحه است که می‌تواند مهم‌ترین پیشرفت در سیستم‌های بیومتریکی آیفون‌ها از زمان عرضه آیفون ایکس با یک سیستم تشخیص چهره و فاقد یک حسگر اثر انگشت باشد. این حسگر باعث حذف فناوری تشخیص چهره فیس آیدی نخواهد بود و هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر فعال خواهند بود. به عنوان مثال این فناوری برای زمانی که ماسک به صورت زده‌اید و فیس آیدی قادر به تشخیص چهره شماست، گزینه سودمندی است.

آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

آیفون تاشو و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

در مورد حذف شارژر از داخل جعبه آیفون‌های امسال نیز تغییری ایجاد نخواهد شد و همچنان خانواده iPhone 12s را بدون شارژر عرضه می‌کند.

بلومبرگ همچنین امروز تأیید کرده است که تگ‌های ردیاب AirTags نیز انتظار می‌ردو امسال عرضه شوند. علاوه بر این، شایعاتی در مورد آیپد پرو وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک نسخه ارتقا‌ء یافته آیپد با یک نمایشگر mini-LED و یک پردازنده سریع‌تر است.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =