اخبار اپل

آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند!

آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند!

هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ اپل در رویداد Far Out از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد. در حالی که این رویداد تعداد زیادی محصول و سخنران داشت، کاربران این انتظار داشتند تا با جمله «One More Thing» (یک چیز دیگر) غافلگیر شوند. امروز در فراسیب به آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی می‌کند می‌پردازیم. با محصولات احتمالی اپل در رویداد اکتبر بیشتر آشنا شوید.

احتمال معرفی آیپد نسل دهم

اپل در حال طراحی و تولید آیپد اقتصادی است. اطلاعاتی افشا شده که نشان می‌دهد نسل دهم iPad در حال تولید است و به جای پورت لایتنینگ، یک پورت USB-C دارد. این گزینه می‌تواند نشانه‌ای باشد که اپل هم قصد دارد این پورت را به خط تولید بیاورد.

آیپد ۱۰.۲ اینچی

آیپد ۱۰.۲ اینچی

با USB-C کاربران مبتدی‌تر iPad هم می‌توانند به راحتی به نمایشگرهای مدرن اکسترنال مثل Studio Display اپل متصل شوند. هم‌چنین شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد آیپد جدید قرار است با نمایشگر رتینا و با وضوحی مشابه نمایشگرهای آیپد ایر عرضه شود.

یکی از موارد مغفول‌مانده و آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند، افزایش جزئی صفحه نمایش iPad جدید به ۱۰.۵ یا حتی ۱۰.۹ اینچ است. با این حال، مشخصات صفحه نمایش جدید طیف گسترده DCI-P3 و روشنایی بالاتر را نشان می‌دهد که پیش‌تر در انحصار آیپد های گران قیمت بود. در حالی که این آیپد می‌توانست در جریان رویداد معرفی آیفون ۱۴ رونمایی شود، اما در حال حاضر جزو محصولات احتمالی اپل در رویداد اکتبر است.

آیپد پرو نسل جدید اپل

آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند

عکسی از آیپد پرو

یک سال و نیم از معرفی آخرین آیپد پرو می‌گذرد. در حالی که هیچ شایعه‌ای مبنی بر معرفی نسخه جدیدی از آیپد پرو در کنفرانس Far Out اپل وجود نداشت، اما این احتمال همیشه وجود دارد.

به گزارش بلومبرگ «انتظار می‌رود اپل نسخه جدید و اصلاح‌شده‌ای از آیپد پرو با پردازنده M2 را روانه بازار کند و سایر منتقدان و تحلیل‌گران هم این نظریه را تأیید می‌کنند.» اپل با دو نسخه آیپد پرو ۱۱ اینچی و نمایشگر LCD و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با فناوری miniLED قصد دارد فناوری MagSafe را به این تبلت‌ها بیاورد.

علاوه بر این، عمر باتری بهتر و لوازم جانبی جدید می‌توانند گزینه‌هایی باشند که با این محصول به بازار عرضه شوند.

مک‌های جدید با پردازنده M2

انتظار می‌رود آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی می‌کند، شامل چند مدل جدید از مک‌هایی با پردازنده M2 باشد. یکی از نویسنده‌های بلومبرگ چنین می‌نویسد:

اپل روی مدل‌های جدید مک‌بوک با پردازنده M2 با نام‌های احتمالی مک مینی، مک پرو و مک‌بوک پرو کار می‌کند؛ بنابراین احتمالا طی دو ماه آینده حداقل یک یا دو مدل از این دستگاه‌ها را ببینیم.

شایعات درباره این دستگاه‌ها جدید نیستند‌. اپل پیش‌تر اعلام کرده بود روی مک‌بوک پرو جدید کار می‌کند و طبق گفته‌های بلومبرگ، نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی پاییز ۲۰۲۲ و بهار ۲۰۲۳ با پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max عرضه خواهد شد و با اینکه حداقل یک سال پیش انتظار داشتیم مک مینی نسل دوم معرفی شود، اما هنوز خبری از آن نیست.

مک‌های جدید با پردازنده M2

متاسفانه هیچ‌کدام از این محصولات در رویداد اخیر اپل معرفی نشدند، چرا که این شرکت روی سه محصول اصلی یعنی آیفون، اپل واچ سری ۸ و ایرپاد پرو نسل ۲ تمرکز کرده بود! البته امیدواریم محصولات احتمالی اپل در رویداد اکتبر شامل حداقل دو مورد از این گزینه‌ها باشند.

هدست واقعیت ترکیبی AR/VR اپل

از سال پیش شایعات درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل افزایش پیدا کرده است و خیلی‌ها انتظار داشتند در رویداد اخیر و با عبارت «یک چیز دیگر» معروف استیو جابز این گزینه معرفی شود. در حال حاضر شایعات شدت گرفته‌اند و به نظر می‌رسد این محصول تا پایان امسال معرفی و فروش آن از سال ۲۰۲۳ آغاز شود. از آنجایی که این محصول در رویداد سپتامبر معرفی نشد، احتمالا جزو فهرست آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند قرار گرفته است.

آنچه اپل در کنفرانس آیفون ۱۴ رونمایی نکرد و در رویداد ماه بعد رونمایی میکند

هدست واقعیت ترکیبی (Mixed Reality)

کنفرانس بعدی اپل چه زمانی است؟

با اینکه اخبار رویداد سپتامبر اپل هنوز تازه است، اما ممکن است رویداد دیگری در راه باشد. همه نشانه‌ها از رویدادی در اکتبر خبر می‌دهند و به احتمال بسیار زیاد اپل، مک و آیپد جدید معرفی خواهد کرد. اپل باید macOS Ventura و iPadOS 16 را منتشر کند که معمولا یک ماه دیرتر از tvOS 16، iOS 16 و watchOS 9 در دسترس خواهند بود.

به جز محصولاتی که در رویداد سپتامبر اپل معرفی شد، شما منتظر کدام محصول بودید؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 17 =