آموزش و ترفند iOS

ویجت هایی که می توانید به لاک اسکرین iOS 16 اضافه کنید!

ویجت هایی که می توانید به لاک اسکرین آی او اس ۱۶ اضافه کنید

آی او اس ۱۶ با تغییرات فوق العاده زیادی همراه بود که به عنوان مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به امکان تغییر تم صفحه لاک اسکرین اشاره کرد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم با ویجت‌ هایی که می‌توانید به Lock Screen اضافه کنید آشنا شویم؛ در ادامه با ما همراه باشید…

ویجت هایی که روی صفحه Lock Screen قرار می‌گیرد، تا چندی پیش یکی از بهترین امکانات سیستم عامل اندروید به شمار می‌‌‌رفت که دارندگان آیفون از آن بی‌بهره بودند. اما در iOS 16 شاهد اضافه شدن این ویژگی به آیفون‌ها نیز بودیم.

لاک اسکرین iOS 16

لاک اسکرین iOS 16

ویجت ها در واقع حالت کوچک شده هر اپلیکیشن هستند که بدون نیاز به باز کردن آن‌ها، می‌توان اطلاعاتی را به دست آورد و استفاده از این قابلیت باعث می‌شود تا تعداد باز و بسته شدن اپلیکیشن‌ها کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در زمان شما به وجود آید. همچنین وجود آن‌ها روی صفحه لاک اسکرین باعث می‌شود تا بدون نیاز به آنلاک کردن گوشی، بتوانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید روی ویجت مورد نظر ضربه بزنید تا به صورت مستقیم به داخل اپلیکیشن مربوطه هدایت شوید.

در ادامه مطلب، با ویجت‌‌هایی آشنا خواهیم شد که اپل به صورت پیش فرض برای آی او اس ۱۶ آن‌ها را در نظر گرفته است؛ بد نیست بدانید که این مطلب به دو دسته ویجت های بالا و پایین نشانگر ساعت تقسیم شده است.

ویجت های iOS 16 که بالای نشانگر ساعت ظاهر می‌شوند

نمایی از ویجت‌ها در آی او اس ۱۶

نمایی از ویجت‌ها در آی او اس ۱۶

در این نسخه شما می‌توانید ویجت‌هایی را به قسمت بالای نشانگر ساعت منتقل کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • تقویم: شامل روز هفته، تاریخ و ماه جاری به همراه اطلاعاتی از اولین رویداد پیش رو
  • ساعت: منطقه زمانی به همراه آلارم بعدی
  • فیتنس: اطلاعات Activity شامل کالری مصرف شده، دقایق تمرین و میزان ساعت‌های ایستاده
  • یادآورنده‌ها: آیتم‌‌هایی که امروز باید آن‌ها را انجام دهید
  • Stocks: اطلاعات بورس به همراه نماد افزایش یا کاهش قیمت
  • آب و هوا: رخدادهای مربوط به طلوع و غروب آفتاب، وضعیت آب و هوا، لوکیشن، هشدار باران، کیفیت هوا، اطلاعاتی در مورد وضعیت امواج فرابنفش و باد

ویجت‌هایی که در قسمت پایین نشانگر ساعت ظاهر می‌شوند

نمایی از ویجت‌ها در آی او اس ۱۶

نمایی از ویجت‌ها در آی او اس ۱۶

دقیقا کمی پایین‌تر از ساعت دیجیتالی، ویجت‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر نمایش داده خواهد شد که می‌توانید آن‌ها را به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار دهید. اپل امکان قرار دادن ۴ ویجت با سایز کوچک، ۲ ویجت مستطیلی یا ترکیب یک ویجت مستطیلی و ۲ ویجت کوچک در این قسمت را برای کاربران فراهم کرده است.

ویجت های جدید در لاک اسکرین آی او اس ۱۶ و آیفون

دسته دیگر از ویجت‌های صفحه قفل آیفون را در این بخش بررسی می‌کنیم.

ویجت باتری

نمایی از ویجت باتری در iOS 16

نمایی از ویجت باتری در iOS 16

با اضافه کردن ویجت باتری، می‌توانید درصد شارژ باتری آیفون خود را در این قسمت اضافه کنید. به محض اتصال ایرپاد به آیفون، درصد باتری ‌آن‌ها در بخش یاد شده نمایش داده می‌شود.

متأسفانه اگر از دو ویجت باتری در کنار یکدیگر استفاده کنید، هر دو آن‌ها درصد شارژ باتری یک محصول (مانند ایرپاد) را نشان داده و نمی‌توانید انتظار نشان دادن میزان باتری آیفون و ایرپاد به صورت همزمان را داشته باشید. مطمئنا این موضوع در حالت اولیه به سر برده و در آینده نزدیک رفع و رجوع خواهد شد.

ویجت تقویم در iOS 16

نمایی از ویجت تقویم در iOS 16

نمایی از ویجت تقویم در iOS 16

ویجت تقویم در سه حالت مختلف در دسترس خواهد بود. در حالت اول شما می‌توانید تقویم همان روز را در این بخش مشاهده کنید (چیزی که به صورت پیش فرض توسط آی او اس نمایش داده می‌شود و احتیاجی به آن نخواهید داشت!). حالت دوم به زمان شروع نزدیک‌ترین رویداد اختصاص پیدا می‌کند و در حالت سوم، می‌توانید زمان آغاز و پایان اولین رویداد نزدیک به همراه عنوان آن را مشاهده کنید.

ویجت ساعت آی او اس ۱۶

نمایی از ویجت ساعت در iOS 16

نمایی از ویجت ساعت در iOS 16

ویجت ساعت با تنوع‌های زیادی همراه است. در حالت اول شما می‌توانید ساعت شهرهای مختلف را از این طریق مشاهده کنید که در حالت یک ویجت مستطیلی یا دو ویجت مربعی قابل استفاده خواهد بود. در حالت دوم که ساعت جهانی است، شما می‌توانید ساعت ۳ شهر دنیا را به صورت همزمان در کنار یکدیگر مشاهده کنید. اپل برای مشاهده آلارم بعدی هم ویجتی را در نظر گرفته که در دو حالت مختلف قابل استفاده خواهد بود.

ویجت فیتنس

نمایی از ویجت فیتنس در iOS 16

نمایی از ویجت فیتنس در iOS 16

این ویجت که در دو قالب مربعی و مستطیلی در دسترس خواهد بود، امکان نمایش وضعیت حلقه‌ها و اطلاعات کامل کالری مصرفی، دقایق فعالیت و میزان ساعت‌های Stand را برای شما فراهم می‌کند. احتمالا در این ویجت اگر اشتراک اپل فیتنس پلاس داشته باشید میتوانید جزئیات بیشتری رو مشاهده کنید.

ویجت Home در آی او اس ۱۶

نمایی از ویجت هوم در iOS 16

نمایی از ویجت هوم در iOS 16

به کمک این ویجت‌ها شما می‌توانید وضعیت روشن یا خاموش بودن لوازم هوشمند خود را چک کرده و از سوی دیگر، وضعیت سیستم امنیت منزل را از این طریق مورد بررسی قرار دهید. برای اتصال وسایل خانه هوشمند از جمله هوم پاد یا حتی AirTag باید تایید دو مرحله‌ای اپل آیدی فعال باشد. برای این منظور می‌توانید شماره مجازی اپل آیدی تهیه کنید.

ویجت News

نمایی از ویجت اخبار در iOS 16

نمایی از ویجت اخبار در iOS 16

این ویجت که تنها در ابعاد مستطیلی و بزرگ در دسترس است، تیتر مهم‌ترین اخبار روز را به شما نشان می‌دهد. اگر به اپلیکیشن News اپل علاقمند هستید می‌توانید اشتراک نیوز پلاس اپل را تهیه کنید.

ویجت Reminders

نمایی از ویجت یاد آورنده در iOS 16

نمایی از ویجت یاد آورنده در iOS 16

این ویجت که تنها در سایز بزرگ طراحی شده، امکان نمایش اولین یادآورنده پیش رو را در اختیار شما می‌گذارد.

ویجت Stocks

نمایی از ویجت بورس در iOS 16

نمایی از ویجت بورس در iOS 16

این ویجت در دو سایز مربعی و مستطیلی در دسترس خواهد بود که به ترتیب اطلاعات مربوط به یک یا سه نماد را به نمایش می‌گذارد.

ویجت Weather در آی او اس ۱۶

نمایی از ویجت آب و هوا در iOS 16

نمایی از ویجت آب و هوا در iOS 16

این ویجت در ۸ حالت مختلف ارائه شده و همان طور که گفته شد، اطلاعاتی مانند وضعیت طلوع و غروب آفتاب، اوضاع و کیفیت آب و هوا، وضعیت بارش، وضعیت امواج فرابنفش و باد را به نمایش می‌گذارد.

ویجت‌های بیشتر برای iOS 16 در راه است!

این ویجت‌ها در حال حاضر به صورت پیش فرض در نسخه آزمایشی iOS 16 وجود داشته و احتمالا تا ارائه نسخه نهایی، تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرده یا ممکن است با تغییراتی همراه شوند. توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف نیز می‌توانند تا زمان ارائه نسخه عمومی، ویجت مربوط به اپلیکیشن خود را طراحی کرده و به محض عرضه نسخه نهایی iOS 16، آن‌ها نیز آپدیت اپلیکیشن خود را ارائه کرده و امکان استفاده از این ویجت ها را برای کاربران فراهم کنند.

همچنین در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویژگی هایی از iOS 16 که اپل به آنها اشاره نکرده را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

2 دیدگاه در “ویجت هایی که می توانید به لاک اسکرین iOS 16 اضافه کنید!

  1. زهرا گفت:

    سلام
    من بلد نیستم این موارد رو پیاده سازی کنم کاش اموزش قدم به قدم هم بزارید ممنون از شما

    1. امیرحسین جبلی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر به iOS 16 آپدیت کرده باشید، می‌تونید با نگه‌داشتن انگشتتون روی صفحه قفل، به حالت ویرایش وارد شوید. بالای صفحه ۳ بخش می‌بینید که بخش وسط ساعت را نشان می‌دهد. با حذف کردن هر ویجت در دو قسمت اول و سوم می‌تونید ویجت‌های متفاوت را جایگزین کنید. اگر باز هم راهنمایی بیشتری خواستید، خوشحال می‌شم کمکتون کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =