نقد و بررسی

مقایسه سرویس نتفلیکس و دیزنی پلاس

مقایسه سرویس نتفلیکس و دیزنی پلاس

اگر به دنیای فیلم و سریال علاقمند هستید و قصد دارید از میان دو سرویس استریمینگ معروف، یعنی نتفلیکس و دیزنی پلاس یکی را انتخاب کنید، به کدام رأی خواهید داد؟ برای مقایسه این دو سرویس، در فراسیب با ما همراه باشید.

در حالی که دیزنی پلاس محتوای کمتری نسبت به نتفلیکس دارد اما تعداد زیادی از مردم هستند که به دنیای دیزنی پلاس پیوسته‌اند. لازم به ذکر است که تا سال ۲۰۱۹، شرکت دیزنی با نتفلیکس همکاری داشت و مجوز پخش بسیاری از محتواهای اخیر خود را به نتفلیکس داده بود. علاوه بر این، دیزنی تعدادی سریال اورجینال و اصلی را در نتفلیکس راه‌اندازی کرده بود مانند بسیاری از سریال‌های تلویزیونی Marvel که هنوز در نتفلیکس در دسترس هستند.

نتفلیکس

نتفلیکس

در حال حاضر همکاری بین دو شرکت به پایان رسیده است و دیزنی پلاس سعی دارد تا به کمک کتابخانه‌ای سرشار از محتوا های دوستانه و خانوادگی، افراد زیادی را از نتفلیکس دور کند و به سمت خود بکشاند اما بدیهی است که مجموعه کوچکی از سریال و فیلم اورجینال را در کتابخانه خود دارد. این سرویس، فیلم اکشن جنگ ستارگان The Mandalorian، سریال‌های مبتنی بر جنگ ستارگان (Star Wars)، مارول (Marvel) و پیکسار (Pixar) را نیز در خود جای داده است.

مقایسه قیمت سرویس های نتفلیکس و دیزنی پلاس

نتفلیکس در قبال ارائه خدمات با کیفیت‌تر از دیزنی پلاس، قیمتی گران‌تر از همتای خود نیز دارد و این یکی از دلایلی است که برخی از کاربران را به سمت عضویت در سرویس دیزنی پلاس سوق می‌دهد.

شما می‌توانید از فروشگاه فراسیب خرید اکانت نتفلیکس و یا  اکانت دیزنی پلاس را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از مبلغ دلاری و کاملا قانونی انجام دهید.

پلتفرم‌هایی که نتفلیکس و دیزنی از آن پشتیبانی میکنند

مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس

مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس

کاربران می‌توانند برنامه‌های سرویس دیزنی پلاس را در گوشی هوشمند اندرویدی و iOS، دستگاه‌های Chromecast، تلویزیون‌هایی با قابلیت Chromecast داخلی، تلویزیون‌های Android TV و ستاپ باکس‌هایی مانند Nvidia Shield در اختیار داشته باشند.

علاوه بر موارد ذکر شده، Disney Plus را می توان بر روی رایانه شخصی (PC) در مرورگرهای وب، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S مایکروسافت، کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 سونی پخش کرد که در این میان هنوز اطلاعاتی از جزئیات نحوه پخش محتوای دیزنی پلاس بر روی مرورگر وب در رایانه در دسترس نیست.

همچنین این سرویس از تلویزیون‌های Roku، استیک‌های استریم و ست‌تاپ باکس و استیک‌های Amazon Fire TV پشتیبانی می‌کند. برنامه‌های دیزنی پلاس در تلویزیون‌های هوشمند Vizio و سامسونگ و ال‌جی به طور اختصاصی در دسترس است. اگرچه در رویداد دیزنی پلاس در سال ۲۰۱۹ اسلایدی مبنی بر اجرای برنامه‌های این سرویس بر روی نینتندو سوییچ ارائه شد اما در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این سرویس از کنسول نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند.

دیزنی پلاس

دیزنی پلاس

نتفلیکس در اکثر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها در دسترس است و بیشتر باید این سوال را از خود بپرسیم که سرویس نتفلیکس از چه پلتفرمی پشتیبانی نمی‌کند!

حتی نتفلیکس بر روی پخش کننده‌های بلوری و کنسول‌های بازی نیز ارائه می‌شود. کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X/S مایکروسافت، PlayStation 4 و 5 Sony و حتی Wii U و 3DS نینتندو از جمله این موارد هستند.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده کاملاً مشخص است که نتفلیکس در بخش پلتفرم برنده رقابت است.

در دسترس بودن سرویس های نتفلیکس و دیزنی در کشور های مختلف

در دسترس بودن نتفلیکس و دیزنی پلاس

در دسترس بودن نتفلیکس و دیزنی پلاس

از آن جا که نتفلیکس تاریخچه طولانی و درخشانی در میان کاربران خود دارد، این سرویس در تمام نقاط دنیا به جز ۴ کشور کره شمالی، کریمه، چین و سوریه در دسترس است.

از طرف دیگر سرویس دیزنی پلاس در ایالات متحده، کانادا، هلند، استرالیا، نیوزلند، مناطقی از اروپا مانند بریتانیا، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، سوئیس و همچنین هند در دسترس است. در سال ۲۰۲۰ مناطقی مانند فرانسه، ژاپن، بلژیک، پرتغال، لوکزامبورگ، شمال اروپا و آمریکای لاتین تحت پوشش دیزنی پلاس قرار گرفتند.

بدیهی است که نتفلیکس مناطق بیشتری را پوشش می‌دهد و در این قسمت از رقابت میان نتفلیکس و دیزنی پلاس، Netflix پیروز میدان است. لازم به ذکر است ایران جزو کشور های بالا نیست اما میتوان توسط ابزار های تغییر IP معتبر و مناسب، به هر دو سرویس دسترسی پیدا کنید.

لیست محتوا های اختصاصی سرویس نتفلیکس

سرویس اشتراکی نتفلیکس

سرویس اشتراکی نتفلیکس

نتفلیکس مجموعه گسترده‌ای از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی بسیار قدیمی را در خود جای داده است و هر روز به محتوای کتابخانه خود می‌افزاید. گرچه ممکن است که در آینده برخی از محتواهای خود را به نفع سرویس‌هایی مانند اشتراک HBO Max، اشتراک Hulu و Peacock کنار بگذارد اما هنوز هم برای پر کردن کتابخانه و خدمات‌رسانی خود هزینه زیادی می‌کند.

تعدادی از فیلم‌های پر طرفدار در نتفلیکس عبارتند از: The Irishman (فیلم گانگستری جدید کارگردان مارتین اسکورسیزی)، سریال فانتزی The Witcher، همچنین 6 Underground (آخرین فیلم اکشن با بودجه کارگردان مایکل بی و با بازی رایان رینولدز)، Space Force، Da 5 Bloods، Extraction، The Queen’s Gambit، Bridgerton، نسخه‌های اورجینال قدیمی مانند Stranger Things، Black Mirror، Russian Doll و بسیاری موارد دیگر.

نکته قابل توجه این است که نتفلیکس از محتوای کلاسیک و انحصاری برای تمام سنین و مخاطبان برخوردار است.

لیست محتوا های اختصاصی سرویس دیزنی پلاس

سرویس Disney Plus

سرویس Disney Plus

کتابخانه سرویس دیزنی پلاس نیز بسیار عظیم است و تقریباً می‌توان اظهار کرد که هیچ کاستی نسبت به نتفلیکس ندارد.

دیزنی پلاس از مجموعه‌ زیادی از فیلم و سریال تشکیل شده است و حتی بسیاری از محتواهای خود را از استودیو 20th Century Fox خریداری کرده است. دیزنی پلاس از محتوای اصلی مانند لایو اکشن موفق جنگ ستارگان The Mandalorian و بسیاری از فیلم‌های اصلی مانند Artemis Fowl و Soul برخوردار است.

این سرویس همچنین دارای بسیاری از مسابقات واقعی و مستند است. نکته‌ای که در مورد برخی از نمایش‌های دیزنی پلاس وجود دارد این است که برای نمایش برخی از موارد، هزینه‌ای اضافی از کاربران خود دریافت می‌کند.

دیزنی پلاس بخش جدیدی به نام Star که شامل محتوای بزرگسالان است و عمدتاً از کتابخانه 20th Century Fox برگرفته را در بسیاری از بازارهای بین المللی خود ایجاد کرده است. این بخش در ایالات متحده وجود ندارد و در عوض بخشی به نام Mandalorian به عنوان محتوای بزرگسالان وجود دارد.

در این قسمت از رقابت میان دو سرویس نتفلیکس و دیزنی پلاس نیز متوجه شدیم که نتفلیکس کتابخانه‌ای بزرگ‌تر از دیزنی پلاس دارد و به تمامی مخاطبان خود پاسخگو است.

سایر ویژگی های اشتراک های Netflix و Disney Plus

در هر دو سرویس، امکان دانلود محتوا برای پخش آفلاین وجود دارد و هیچ گونه تبلیغاتی ارائه نخواهند کرد. البته که محتوا دانلود شده فقط در محیط اپلیکیشن بوده و امکان انتقال به USB یا آپلود آن در حافظه‌های محلی یا ابری وجود ندارد.

کاربران در هر دو سرویس می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌ها را با وضوح 4K در اختیار داشته باشند اما برای تهیه اشتراک نتفلیکس باید هزینه بالاتری بپردازند.

محتوای قابل تماشا در دیزنی پلاس

محتوای قابل تماشا در دیزنی پلاس

دیزنی پلاس در یک زمان از 10 دستگاه پشتیبانی می‌کند که حداکثر چهار جریان همزمان قابل پخش هستند اما نتفلیکس با دریافت هزینه اشتراک بالاتر، تنها به چهار نفر اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان از یک حساب استفاده کنند.

در دیزنی پلاس می‌توان تا هفت پروفایل شخصی برای یک اکانت ساخت پس در حالی که کودکان می‌توانند نمایش‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را ببینند، والدین آن‌ها نیز خواهند توانست محتوای مورد علاقه خود را تماشا کنند. این در حالی است که نتفلیکس تنها اجازه ساخت ۵ پروفایل برای یک اکانت را صادر می‌کند.

در هر دو سرویس قابلیت کنترل والدین وجود دارد و آن‌ها می‌توانند محتوای قابل پخش برای کودکان خود را محدود کنند. کنترل این محدودیت در نتفلیکس بسیار پیشرفته‌تر است.

دیزنی پلاس یا نتفلیکس؟

دیزنی پلاس یا نتفلیکس؟

نتیجه گیری و جمع بندی

هزینه اشتراک دیزنی پلاس بسیار کمتر از نتفلیکس است اما کتابخانه آن نیز بسیار کوچک‌تر از کتابخانه نتفلیکس است. دیزنی اکثراً محتوای مربوط به کودکان و خانواده‌ها را در خود دارد اما نتفلیکس بیشتر امکان دسترسی به فیلم‌های اورجینال و اصلی مخصوص بزرگسالان را در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

اگر به تماشای فیلم‌های MCU و Pixar علاقه دارید، دیزنی پلاس برای شما بهتر از نتفلیکس است.

برای این که ببینیم در آینده کدام یک از دو سرویس نتفلیکس و دیزنی پلاس می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند، باید صبور باشیم اما چیزی که واضح است این است که تا این لحظه دیزنی پلاس بسیار جنجال به پا کرده است و طرفداران زیادی دارد.

پس از مطالعه تفاوت‌ها و شباهت‌های نتفلیکس و دیزنی پلاس، شما کدام یک را به عنوان سرویس استریم خود انتخاب خواهید کرد؟ قبل از تهیه سرویس استریمینگ محبوب خود، احتمالاً این سوال برای شما پیش می‌آید که مصرف اینترنت هر کدام از سرویس‌های استریم چقدر است، بنابراین اگر می‌خواهید از این موضوع مطلع شوید در مطلب “مصرف اینترنت اسپاتیفای، نتفلیکس، اپل موزیک و دیگر سرویس های استریم موسیقی” از مصرف هر کدام از سرویس های استریم آگاه شوید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =