آموزش و ترفند iOS

چگونه درصد باتری آیفون را در iOS 16 نمایش دهیم؟

چگونه درصد باتری آیفون را در iOS 16 نمایش دهیم؟

در چند سال گذشته شاهد تغییر رویه اپل در سفارشی‌سازی آیفون و آیپد بوده‌ایم. در حالی که هنوز منتظریم بعضی از ساده‌ترین شخصی‌سازی‌ها را در iPhone و iPad ببینیم، پیشرفت‌های گسترده همچنان ادامه دارند. جدیدترین آن‌ها توانایی شخصی‌سازی کامل لاک اسکرین و امکان اضافه کردن ویجت‌ها در iOS 16 است. گزینه دیگر امکان نمایش دادن درصد باتری است که برای عده زیادی کاربردی و جذاب است. امروز در فراسیب با هم مرور می‌کنیم چگونه درصد باتری آیفون را در iOS 16 نمایش دهیم؛ با ما همراه باشید…

نحوه نمایش درصد باتری آیفون در آی او اس ۱۶

نمایش درصد باتری در iOS 16

نمایش درصد باتری در iOS 16

وقتی آیفون X با ناچ نمایشگر عرضه شد، اپل امکان مشاهده درصد باتری را در Status bar یا نوار وضعیت حذف کرد. البته این قابلیت هم‌چنان در بعضی گوشی‌ها و نمایشگرهای خاص در دسترس است، چرا که فضای ارزشمند در گوشی‌های جدید برای موارد مهم‌تر مثل اتصالات شبکه حفظ شده است. حتی بعد از اینکه آیفون ۱۳ با ناچ باریک‌تر معرفی شد، کاربران انتظار داشتند اپل این قابلیت را بازگرداند.

و حالا به لطف انتشار iOS 16 اپل خواسته کاربران را شنیده و این امکان را فراهم کرده تا به صورت دستی این ویژگی را فعال کنند. در ادامه به شما می‌گویم چگونه درصد باتری آیفون را در آی او اس ۱۶ نمایش دهیم:

۱. تنظیمات (Settings) آیفون را باز کنید.

۲. اسکرول کنید تا به Battery برسید.

نحوه فعال کردن نمایش درصد باتری در iOS 16

۳. روی Battery Percentage ضربه بزنید تا قابلیت فعال شود.

چگونه درصد باتری را در iOS 16 نمایش دهیم

Battery Percentage

هنگامی که قابلیت نمایش درصد باتری در iOS 16 را فعال کردید، ممکن است قابلیت Low Power Mode آیفون هم به‌طور همزمان فعال شود. در این حالت ممکن است نگران شوید و فکر کنید این قابلیت جدید فقط با حالت کم مصرف فعال می‌شود. اما خوشبختانه اینطور نیست و برای غیرفعال کردن این حالت فقط کافی است روی ضامن ضربه بزنید.

برخلاف نسخه‌های قبلی، اپل تصمیم گرفت عدد درصد باتری را داخل نماد باتری قرار دهد. علاوه بر این، صرف نظر از اینکه ابعاد نمایشگر شما چقدر است، گوشی قفل است یا نه و حالت کم مصرف باتری فعال است یا نه، این عدد روی باتری باقی می‌ماند.

خیلی از کاربران و توسعه‌دهندگان که نسخه بتای iOS 16 را نصب کرده بودند، امید نداشتند این قابلیت در نسخه عمومی آی او اس ۱۶ هم عرضه شود، اما با عرضه نسخه اصلی مشخص شد اپل تصمیم گرفته به حرف کاربران گوش دهد و این قابلیت را فعال کند.

آی او اس ۱۶

آی او اس ۱۶

نشان دادن درصد باتری برای عده‌ای (از جمله خودِ من) خوشایند نیست و دائم در حال چک کردن باتری هستند و با خالی شدن سریع باتری استرس و توهم خرابی باتری خواهند داشت. البته پیر شدن باتری بعد از استفاده طبیعی است، اما نکات مهم افزایش بازدهی باتری می‌تواند کمک کند طول عمر و سلامت باتری افزایش پیدا کند

کدام آیفون ها درصد باتری را نمایش نمی دهند؟

بعد از عرضه نسخه بتا و نسخه اصلی، اگر سری به توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌زدید، بسیاری از کاربران از اضافه شدن درصد باتری خوشحال بودند و عده زیادی هم بودند که این ویژگی را نداشتند. همان‌طور که مشخص است، همه دستگاه‌ها نمی‌توانند درصد باتری را نمایش دهند. تعدادی از کاربران اشاره کردند به احتمال زیاد این ویژگی در مدل‌های خاصی که صفحه‌نمایش با وضوح پایین یا ابعاد کوچک دارند نمایش داده نمی‌شود.

در ادامه فهرست دستگاه‌هایی که نمی‌توانند درصد باتری را نشان دهند آمده است. در کنار این که بدانیم چگونه درصد باتری آیفون را در iOS 16 نشان دهیم، باید دستگاه‌هایی که این قابلیت را ندارند هم بشناسیم.

  • iPhone XR
  • iPhone 11
  • iPhone SE
  • iPhone 12 Mini
  • iPhone 13 Mini

نبود این قابلیت در آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی تا حدی منطقی به نظر می‌رسد، چرا که شایعاتی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد خط تولید آیفون‌های مینی را متوقف کند وجود دارد. سایر دستگاه‌ها به همراه آیفون XR و آیفون ۱۱ دو دستگاهی هستند که نمایشگرهایی با وضوح کمتر دارند و از این ویژگی محروم هستند. البته به هنگام نگارش این مطلب شایعاتی مبنی بر پشتیبانی آیفون ۱۲ و ۱۳ مینی، آیفون XR و آیفون ۱۱ از ویژگی یاد شده در iOS 16.1 منتشر شده است.

درصد باتری در آیفون با آی او اس ۱۶

درصد باتری در آیفون با آی او اس ۱۶

دستگاه‌های زیر تنها دیوایس‌هایی هستند که در حال حاضر قابلیت نمایش درصد باتری را دارند:

  • iPhone X
  • iPhone XS / XS Max
  • iPhone 11 Pro / 11 Pro Max
  • iPhone 12 / 12 Pro / 12 Pro Max
  • iPhone 13 / 13 Pro / 13 Pro Max
  • iPhone 14 / 14 Plus / 14 Pro / 14 Pro Max

جمع‌بندی

با اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند اپل با عرضه نسخه اصلی iOS 16 نمایش درصد باتری را حذف می‌کند، اما تصمیم گرفته کاربران را خوشحال کند و این ویژگی را در نسخه اصلی که شهریور ماه عرضه شد، برای کاربران فعال کرد. البته همه کاربران آیفون نمی‌توانند خوشحال باشند و باید با محدودیت‌های موجود کنار بیایند. اما اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از این به بعد درصد باتری را روی نمایشگر گوشی خود داشته باشید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =