اخبار, اخبار اپل

چه آیپد هایی از آیپد او اس ۱۶ پشتیبانی میکنند؟

چه آیپد هایی از آیپد او اس ۱۶ پشتیبانی میکنند؟

اپل در رویداد WWDC 22 علاوه بر معرفی آی او اس ۱۶، از آیپد او اس ۱۶ نیز رونمایی کرد. در این مطلب از فراسیب قصد داریم مشخصات آیپد او اس ۱۶ را بررسی کنیم و آیپد هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را معرفی کنیم؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید…

قابلیت ها و امکانات iPadOS 16

اپل در iPadOS 16، مواردی از قبیل بهبود Multitasking (چند عملکردی)، Mail app آپدیت شده، ویژگی‌های امنیتی جدید برای سافاری و بسیاری قابلیت‌های دیگر را ارائه کرده است. سیستم عامل جدید بر اساس عملکرد و نیازهای «کاربران حرفه‌ای» طراحی شده است و به همین منظور از Multitasking پیشرفته‌تر و همچنین پشتیبانی از نمایشگرها و مانیتورهای خارجی برخوردار است. با وجود این ویژگی‌های پیشرفته در آیپد او اس ۱۶، می‌توان گفت آیپدها محیطی همانند لپ تاپ‌ها را برای کاربران خود، فراهم می‌کنند.

ما در فراسیب در مطلبی جامع به موضوع تغییرات و ویژگی های جدید آیپد او اس ۱۶ پرداختیم که مطالعه آن را پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی multitasking در آیپد او اس ۱۶

ویژگی multitasking در آیپد او اس ۱۶

معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل اظهار داشت:

  • آیپدها به عنوان همه کاره‌ترین دستگاه اپل شناخته می‌شود و بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با بهبود و افزایش عملکردهای آن، به نکات مثبت این محصول اپل بیفزاییم. با ارائه Stage Manager، روش‌های جدید اشتراک‌گذاری و همکاری از طریق Messages ،Safari و برنامه جدید Freeform و همچنین ایجاد ویژگی‌های حرفه‌ای مانند Reference Mode و Display Zoom، کاربران قادر خواهند بود از آیپد نهایت بهره‌وری را داشته باشند.

کدام آیپد ها آپدیت آیپد او اس ۱۶ را دریافت میکنند؟

بر اساس گفته‌های اپل، دستگاه‌های زیر می‌توانند از آیپد او اس ۱۶ بهره مند شوند:

  • آیپد مینی (نسل پنجم و ششم)
  • آیپد (نسل پنجم تا نهم)
  • آیپد ایر (نسل سوم تا پنجم)
  • آیپد پرو (همه مدل‌ها)
آیپد ایر با پردازنده M1

آیپد ایر با پردازنده M1

نحوه تشخیص مدل آیپد و نسخه آیپد او اس

برای تشخیص مدل آیپد خود ابتدا به Settings بروید. سپس General و بلافاصله About را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید Model Name یا همان مدل آیپد خود را مشاهده کنید. Generation یا نسلی که در کنار مدل آیپد نوشته شده است را نیز به خاطر بسپارید. (مثال: آیپد نسل نهم)

برای بررسی این که دستگاه شما از کدام نسخه از سیستم عامل آیپد او اس استفاده می‌کند به Settings و سپس Software Update بروید؛ در این جا شما نسخه مورد استفاده را خواهید دید. (مثال: آیپد او اس ۱۵.۵ و در حال حاضر آیپد او اس به روز رسانی شده است). لازم به ذکر است زمانی که آپدیت جدید در دسترس باشد، iPad شما اطلاع خواهد داد که به‌روزرسانی iPadOS 16 برای دستگاه شما در دسترس است و شما خواهید توانست سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

7 دیدگاه در “چه آیپد هایی از آیپد او اس ۱۶ پشتیبانی میکنند؟

  1. ساجد گفت:

    اگه آیپد قدیمی داشته باشیم که آپدیت نشه، میشه باهاش کار دانشجویی کرد؟ اصلا اگه آپدیت نکنیم، باز کردن برنامه‌ها به مشکل میخوره؟

    1. مهدی ده نبی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بستگی به کارهایی که میخواید انجام بدید و برنامه هایی که میخواید نصب کنید داره. تا اونجایی که سیستم عامل پشتیبانی کنه مشکلی نداره. ولی خب آیپدهای قدیمی معمولا دیگه پشتیبانی از سیستم عامل روشون متوقف شده و آپدیتی هم براشون نمیاد. در نتیجه آپدیت جدید اپلیکیشن‌ها هم احتمالا براشون ارائه نمیشه و ممکنه به مشکل بخورید.
      باز اگه سوال دیگه ای بود در خدمتم

  2. روحانی گفت:

    برای در یافت پیام آپدیت ۱۶ باید اول به 15.6 اپدیت کنیم ؟

    1. امیرحسین جبلی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر نیازی نیست. اگر آیپدتون نسخه ۱۶ رو پشتیبانی کنه، در صورت عرضه عمومی این نسخه در بخش Software Update قابل مشاهده خواهد بود.

      1. روحانی گفت:

        خیلی ممنون از پاسختون ipad pro 2021 دارم اما هنوز پیام آپدیت به ۱۶ نیومده هنوز عرضه عمومی نشده ؟

        1. امیرحسین جبلی گفت:

          خواهش می‌کنم. خیر هنوز نسخه عمومی منتشر نشده و اکتبر امسال عرضه خواهد شد.

  3. آرمان گفت:

    سلام.من آیپد نسل ششم دارم. می خواهم آن را جیلبریک کنم. نسخه آی او اس دستگاه فوق الذکر آی او اس دوازده ممیز دو دهم است. می خواستم بدانم بالاترین نسخه پایدار جیلبریک برای این مدل از آیپد کدام نسخه است. که در ابتدا بدان نسخه آیپد را آپدیت بنمایم. سپس اقدام به جیلبریک کنم. بر فرض مثال ذهنی جیلبریک پایدار برای آیپد نسل ششم نسخه چهاردهم ‌‌‌ و یا حتی پانزدهم سیستم عامل آی او آس می باشد. خواهشمندم راهنمایی بفرمائید باور بفرمائید این دستگاه را از اردیبهشت نود و نه دارم. اما به خاطر عدم جیلبریک فقط باتری آن را شارژ می نمایم که خدای ناکرده دچار حالت دی شارژ نشود. ببخشید که عرایض بنده به قول معروف و یارو گفتنی به درازا کشیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =