اخبار اپل

چه مک هایی آپدیت مک او اس Ventura را دریافت میکنند؟

چه مک هایی آپدیت مک او اس Ventura را دریافت میکنند؟

مک او اس Ventura شب گذشته از سوی اپل به صورت رسمی معرفی شد. این سیستم عامل به صورت اختصاصی برای مک بوک، آی مک و مک پروهای اپل طراحی و ساخته شده است. در این مطلب از فراسیب قصد داریم بدانیم نسخه جدید این پلتفرم با کدام یک از دیوایس‌ها سازگار است؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید…

دستگاه هایی که به مک او اس Ventura آپدیت میشوند

مک او اس ۱۳ با نام Ventura (ونچورا یا ونتورا) با امکانات جدید و جذاب خود، ۱۶ خرداد مصادف با ۶ ژوئن به صورت رسمی رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم، پیشنهاد می‌کنیم مقاله جامع و کامل معرفی مک او اس Ventura را مطالعه کنید.

اما زمانی که صحبت از سازگاری این سیستم عامل با دیوایس‌های اپل به میان می‌آید، قضیه کمی متفاوت می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، نسخه پیشین این پلتفرم با نام macOS Monterey بسیاری از مک‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌داد. اما متاسفانه مک او اس ونچورا در این مسیر قدم نگذاشته و انبوهی از محصولات مختلف امکان سازگاری با آن را نخواهند داشت که از جمله آن‌ها، می‌‌توان به نسخه اولیه دیوایس دوست داشتنی مک پرو با ظاهر فریبنده آن اشاره کرد.

اگر در وب سایت اپل به انتهای صفحه معرفی macOS Ventura بروید، با تصویر زیر مشاهده می‌شوید که محصولات سازگار با این نسخه را معرفی کرده است:

نمایی از دیوایس‌های سازگار با مک او اس Ventura

نمایی از دیوایس‌های سازگار با مک او اس Ventura

به این ترتیب به عنوان دستگاه‌هایی که صلاحیت نصب این نسخه را دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آی مک معرفی شده در سال ۲۰۱۷ و مدل‌های بعد از آن
  • آی مک پرو معرفی شده در سال ۲۰۱۷ و مدل‌های بعد از آن
  • مک بوک ایر معرفی شده در سال ۲۰۱۸ و مدل‌های بعد از آن
  • مک بوک پرو معرفی شده در سال ۲۰۱۷ و مدل‌های بعد از آن
  • مک پرو معرفی شده در سال ۲۰۱۹ و مدل‌های بعد از آن
  • مک مینی معرفی شده در سال ۲۰۱۸ و مدل‌های بعد از آن
  • مک بوک معرفی شده در سال ۲۰۱۷ و مدل‌های بعد از آن
  • مک استودیو معرفی شده در سال ۲۰۲۲

نکته مهم برای دارندگان مک با تراشه اینتل!

بد نیست بدانید زمانی که اپل از PowerPC به تراشه اینتل مهاجرت کرد، پشتیبانی از محصولات گذشته تا ۲ سال ادامه داشت. حالا پس از مهاجرت اپل از تراشه اینتل به چیپست اختصاصی خود از زمان ارائه مک او اس بیگ سر تا به حال، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها یک سال دیگر به دارندگان مک‌ها با پردازنده اینتل زمان داده‌اند تا آپدیت جدید مک او اس را دریافت کنند. احتمالا ۲۰۲۳، سالی است که اپل با مک‌های مجهز به تراشه اینتل خداحافظی کرده و به پشتیبانی از این محصولات خاتمه می‌دهد!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =