اخبار اپل

آنچه از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل انتظار داریم؛ تاریخ رونمایی، امکانات و تغییرات

آنچه از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل انتظار داریم؛ تاریخ رونمایی، امکانات و تغییرات

بعد از معرفی چیپ جدید اپل، M1، خیلی از علاقمندان اپل منتظر معرفی مک بوک پرو بودند؛ مک بوک پرو با چیپ جدید، طراحی زیباتر و کارایی بسیار قوی‌تر. اپل نیز از مک بوک پرو ۱۳ اینچی خود با چیپ اپل M1 در سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی کرد.

بعد از گذشت مدت‌ها و شایعات گوناگون پیرامون معرفی مک بوک  پرو ۱۶ اینچی، حالا کاربران بیشتر از همیشه سردرگم هستند. اگر شما نیز نمی‌دانید که برای مک بوک پرو بعدی صبر کنید یا همین حالا خرید کنید، با فراسیب همراه ما باشید.

چه انتظاراتی از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل داشته باشیم؟

تحلیلگران صریحاً اعلام کرده‌اند که امسال، سالِ مک بوک پرو است. در بخش طراحی، مک بوک پروها از ارگونومی محصولات جدید اپل پیروی می‌کنند. در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی، با صفحه نمایش mini-LED معرفی خواهند شد.

آنطور که مشخص است، مک بوک پرو جدید طراحی تخت خواهد داشت. طراحی‌ای که در آخرین نسل آیمک، آیپد پرو و آیفون استفاده شده است. تغییر بزرگ دیگر، حذف تاچ بار خواهد بود! آنطور که آقای مینگ چی کو گزارش داده، اپلْ تاچ بار را حذف کرده و به دکمه‌های فیزیکی بازمی‌گردد. همچنین به گزارش بلومبرگ، مک بوک پرو جدید از پورت HDMI، خشاب SD card و شارژر مگ‌سِیف بهرمند است. طبق آماری که از عکس‌ها و نمودارها درز کرده، پورت‌های USB-C، HDMI و خشاب SD card سمت راست لپ‌تاپ و شارژر مگ‌سیف، دو پورت USB-C و جک صدا در سمت چپ قرار دارند.

چیپ جدید اپل Apple M1

چیپ جدید اپل Apple M1

احتمالاً بیشتر از تغییرات بیرونی، تغییرات داخلی مهم است. در هر دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو جدید، آنطور که شایعه شده، از تراشه اپل سیلیکون استفاده خواهد شد. نام این پردازنده احتمالاً M1X بوده که از ۸ هسته با عملکرد بالا و ۲ هسته با بازدهی بالا ساخته شده است. مک بوک‌ها از ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی و تا ۶۴ گیگابایت رم بهره خواهند بود.

چه زمانی اپل مک بوک پرو جدید ۲۰۲۱ را معرفی می‌کند؟

با آنکه برخی از شایعات، از احتمال معرفی مک بوک پرو جدید در ماه ژوئن امسال خبر می‌دادند، اما دیدیم که این اتفاق نیافتاد. حالا ما هنوز منتظریم! به تازگی بلومبرگ گزارش داده است که مک بوک پروهای جدید، در همین تابستان عرضه می‌شود. اما به گزارش Digitimes مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در سه ماهه سوم امسال، احتمالاً ماه سپتامبر، معرفی می‌شود.

همین حالا مک بوک پرو M1 را بخریم یا صبر کنیم؟

در حال حاضر اپل، مک بوک پرو را در دو نسخه M1 و اینتل به فروش می‌رساند. نسخه ۱۳ اینچی مک بوک پرو ۲۰۲۰ با ۲ پورت تاندربولت و یک تراشه Apple M1 تولید شده است. همچنین شما می‌توانید نسخه ۱۳ یا ۱۶ اینچی مک بوک پرو با تراشه اینتل و ۴ پورت تاندربولت را تهیه کنید. هنوز اپل هیچ مک بوک پرو با تراشه M1 به فروش نمی‌رساند. با تمام این توضیحات، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم نسخه M1 مک بوک پرو را تهیه کنید.

برای مک بوک پرو ۲۰۲۱ صبر کنیم یا نه

برای مک بوک پرو ۲۰۲۱ صبر کنیم یا نه

همانطور که بنچ‌مارک‌‌ها و تست‌‌ها در کارکرد روزانه نشان دادند، تراشه M1 بسیار عملکرد خوبی داشته و قدرتمند است؛ حتی قدرتمندتر از تراشه‌های اینتل در نسخه‌ها قوی مک بوک پروها.

اما باز هم افرادی هستند که ترجیح میدهند به دلایل ذیل تا معرفی مک بوک پرو بعدی صبر کنند:

  • اگر به بیش از دو پورت تاندربولت نیاز دارید.
  • اگر به HDMI و خشاب SD card نیاز دارید و نمی‌خواهید مبدل تهیه کنید.
  • اگر به صفحه نمایش بزرگتر از ۱۳ اینچ نیاز دارید.
  • اگر به نظرتان تراشه M1 به اندازه کافی قدرتمند نیست.

با این اوصاف و با توجه به آنکه به زودی نسخه جدید مک بوک پرو با تراشه Apple Silicon معرفی می‌شود، خرید مک بوک پرو با تراشه اینتل پیشنهاد نمی‌شود. در ضمن برخی از امکانات مک او اس مانتری، فقط برای دستگاه‌های با تراشه M1 فعال هستند.

آنچه از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل انتظار داریم

آنچه از مک بوک پرو ۲۰۲۱ اپل انتظار داریم

جمع بندی

در یک کلام باید گفت که مک بوک پرو با تراشه اینتل نخرید! مک بوک پرو ۱۳ اینچی مدل ۲۰۲۰ با تراشه M1 پیشنهاد ماست. اما اگر می‌توانید که حداقل تا سپتامبر (شهریور) صبر کنید، احتمالاً نسخه جدید مک بوک پرو با قابلیت‌های بیشتر و بهتر رونمایی خواهد شد. در ضمن می‌توانید از این مطلب، ۵ مورد که انتظار داریم در مک بوک پرو بعدی شاهد آن باشیم را مطالعه کنید.

به نظر شما، در حال حاضر خرید مک بوک پرو منطقی‌ست یا باید تا معرفی نسخه جدید آن صبر کرد؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سه =