اپلیکیشن های iOS, اپلیکیشن های WatchOS, نقد و بررسی

اپل فیتنس پلاس چیست؟ همه چیز درباره Apple Fitness Plus

اپل فیتنس پلاس چیست؟ همه چیز درباره Apple Fitness Plus

سرویس اپل فیتنس پلاس یا +Apple Fitness همراه اپل واچ سری ۶ راه اندازی شد. در این مقاله شما را با هرآنچه باید در مورد سرویس تمرینات ورزشی اپل بدانید،‌ آشنا خواهیم کرد.

در کنار ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶، از اپل فیتنس پلاس رونمایی کرد. این یک سرویس طراحی شده برای کمک به صاحبان اپل واچ است تا از طریق یک سری تمرینات مشخص در دسته‌بندی‌های مختلف، اندامی متناسب داشته باشند. ما در این مطلب در فراسیب قصد داریم شما را با هر آنچه باید از سرویس تناسب اندام آنلاین اپل بدانید آشنا کنیم.

اپل فیتنس پلاس چیست؟

اپل فیتنس پلاس یک برنامه تمرینات خانگی متمرکز برای اپل واچ است که شما را از طریق تمرینات مختلفی راهنمایی می‌کند و مکملی برای ویژگی‌های تناسب اندام اپل واچ است. با فیتنس پلاس، اپل برنامه‌های تمرینی را ارائه می‌کند که می‌توان آن‌ها را تماشا کرد و با اپل واچ پیگیری‌های لازم را انجام داد تا مطمئن شوید به اهداف تناسب اندام خود دست پیدا کرده‌اید.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

مشاهده ویدیوهای فیتنس پلاس

محتوای فیتنس پلاس را می‌توانید از طریق اپلیکیشن Fitness روی آیفون، آیپد و اپل تی‌وی مشاهده کنید. در آیفون، اپلیکیشن فیتنس پیشتر با نام Activity در دسترس قرار داشت، در حالی که به تازگی به اپل تی‌وی و آیپد نیز راه یافته است. تمرینات روزمره فیتنس پلاس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانید با کمترین تجهیزات نیز آن‌ها را در منزل انجام دهید.

 

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

سازگاری Apple Fitness Plus با اپل واچ

در حالی که شما تمرینات روزمره خود را با سرویس فیتنس پلاس دنبال می‌کنید، اپل واچ روی مچ دست شما هم روی حرکاتتان، مدت تمرینات، کالری‌های سوزانده، ضربان قلب و غیره نظارت خواهد کرد. وضعیت تمرینات روی اپل واچ قابل مشاهده است، اما اطلاعات در لحظه روی آیفون، آیپد یا اپل تی‌وی شما به نمایش درمی‌آیند تا بتوانید میزان کالری‌های سوزانده خود را بدون آنکه نیازی به مراجعه به ساعت دور مچتان باشد، مشاهده کنید. یک پنجره کوچک در گوشه رابط کاربری +Fitness آمار ثبت شده توسط اپل واچ را به نمایش خواهد گذاشت.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

وقتی به هدف نهایی خود نزدیک می‌شوید، انیمیشنی روی صفحه نمایان می‌شود که کمک می‌کند انگیزه شما حفظ شود و تمرینات خود را به انتها برسانید. شما همچنین می‌توانید خودتان را با کاربرانی که پیشتر همین تمرین‌ها را کرده‌اند مقایسه کنید، یک نوار سوزاندن چربی به شما انگیزه بیشتری می‌دهد و یک تایمر معکوس را هم در اختیار خواهید داشت تا بدانید چه مدت دیگری باید برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

برای استفاده از اپل فیتنس پلاس به یک اپل واچ نیاز خواهید داشت و این سرویس با توجه به سازگاری که با اپل واچ دارد، بدون آن کار نخواهد کرد.

شروع یک تمرین در Apple Fitness Plus

تمرینات فیتنس پلاس را می‌توانید از طریق بخشی به نام +Fitness در اپلیکیشن Fitness روی آیفون، آیپد و اپل تی‌وی مشاهده کنید‌. هرچند این اپلیکیشن هنوز برای آیپد و اپل تی‌وی منتشر نشده است. وقتی یک تمرین ورزشی از طریق اپلیکیشن فیتنس پلاس روی یکی از دستگاه‌های اپلی راه اندازی می شود، به صورت خودکار اپلیکیشن Workout اپل واچ نیز فعال می‌شود و آمار لحظه‌ای تمرینات خود را می‌توانید روی صفحه دیوایس مشاهده کنید.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

آیا اپل فیتنس پلاس از دو نفر پشتیبانی می‌کند؟

این سوال برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است که آیا فیتنس پلاس به صورت همزمان از تمرینات دو نفر پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ اپل هنوز در این مورد اظهار نظری نکرده است. تمام ویدیوهای فیتنس پلاس و ویژگی‌های همگام‌سازی داده اپل واچ زمانی که ویدیوها روی صفحه به نمایش درمی‌آیند، فقط مختص یک نفر هستند، اما ممکن است در آینده این مورد تغییر کند.

 

حتی اگر فیتنس پلاس از تمرین دونفره پشتیبانی نکند هم شخص دیگر می‌تواند همان تمرین را با بستن اپل واچ روی مچ دست خود انجام دهد. این فرد فقط فرآیند تمرین را مشاهده نخواهد کرد. گزینه دیگر استفاده از یک نمایشگر ثانویه مانند یک آیپد همراه یک اپل تی‌وی است.

Apple Fitness Plus

Apple Fitness Plus

دسته‌بندی ویدیوهای فیتنس پلاس

تمرینات ورزشی فیتنس پلاس شامل پیاده‌روی روی تردمیل، اینتروال، دویدن روی تردمیل، پارو زدن، رقص، دوچرخه‌سواری، یوگا، دراز و نشست و تمرینات کششی می‌شوند. بسیاری از این تمرینات ورزشی به غیر از پارو زدن، تمرینات روی تردمیل و دوچرخه‌سواری به تجهیزات خاصی نیاز ندارند و بدون تجهیزات هم می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. برخی تمرینات مانند تمرینات یوگا به یک پد یوگا و همچنین برخی تمرینات کششی نیز به وسایلی مانند دمبل نیاز دارند.

تمرینات سرویس اپل فیتنس پلاس برای کار در منزل، پارک، هتل یا هر جای دیگری که می‌توانید طراحی شده‌اند. علاوه بر این شما می‌توانید با بستن اپل واچ دور موچ دست خود و در یک باشگاه ورزشی هم تمرینات خود را پیگیری کنید.

Apple Fitness Plus

Apple Fitness Plus

اپل فیتنس پلاس برای تازه‌کارها

هر یک از ویدیوهای فیتنس پلاس شامل سه ورزشکار متفاوت را به صورت همزمان روی صفحه به نمایش می‌گذارد که یکی از آن‌ها مناسب با حرفه‌ای، دیگری برای سطح متوسط و نفر سوم هم متناسب ورزشکاران تازه‌کار به اجرای تمرینات می‌پردازند. به عنوان مثال در یک تمرین دوچرخه‌سواری ممکن است یک مربی کندتر رکاب بزند یا در یک تمرین یوگا، یکی از مربیان تمرینات را به حالت ساده‌تری انجام دهد.

اپل همچنین مجموعه ویدیوهای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای را نیز برای کسانی که با تمرینات ورزشی آشنا نیستند و هنوز آماده تمرینات اصلی نیستند فراهم کرده است. این ویدیوها دارای یک مربی بوده و دستورالعمل‌هایی را برای راه اندازی تجهیزات یا چگونگی انجام یک تمرین خاص ارائه می‌کنند.

سطح‌های ورزشی

اگر تمرینات ورزشی برای شما تازگی دارد یا فقط می‌خواهید از منزل تمرین کنید، اپل برنامه‌ای را برای شما تدارک دیده است. بنابراین هیچ محدودیتی برای سطح‌های مختلف ورزشی وجود ندارد. از مبتدی تا حرفه‌ای همگی می‌توانند از سرویس اپل فیتنس پلاس استفاده کنند.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

مدت تمرین سفارشی

شما می‌توانید مدت زمان تمرین خود را نسبت به زمانی که خالی دارید تنظیم کنید. تمرینات شما می‌توانند حداقل ۵ دقیقه و حداکثر ۴۵ دقیقه باشد.

سازگاری با اپل موزیک

ویدیوهای +Fitness با موزیک‌های Apple Music هماهنگ و سازگار است که حتی توسط کاربرانی که در اپل موزیک عضو نیستند هم قابل شنیدن هستند. با این حال مشترکان اپل موزیک دارای گزینه‌ای برای دانلود پلی لیست‌های فیتنس پلاس برای استفاده حتی در خارج از سرویس اپل فیتنس پلاس هستند. شما می‌توانید نوع موسیقی که می‌توانید هنگام ورزش روزانه گوش کنید را انتخاب کنید؛ بنابراین هر تمرین می‌تواند توسط شما سفارشی شود.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

آمار بعد از تمرین

وقتی تمرین روزانه شما تمام می‌شود، صفحه‌ای با خلاصه آمار مربوط به تمرین خود از جمله زمان کامل تمرین انجام داده، متوسط ضربان قلب، کالری سوزانده شده فعال، کل کالری‌های سوزانده شده و غیره به نمایش درمی‌آید.

به‌روزرسانی هفتگی محتوا

اپل دارای تیم متخصصی از مربیان است که روی تولید فیلم‌ها کار می‌کنند و این شرکت قصد دارد تمرینات جدیدی را به صورت هفتگی به برنامه +Fitness خود اضافه کند تا همیشه برنامه هفتگی جدیدی برای ورزشکاران وجود داشته باشد.

سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس اپل فیتنس پلاس

پیشنهادهای هوشمندانه

سرویس اپل فیتنس پلاس فراتر از یک مجموعه ویدیوهای تمرینات است. این برنامه ویدیوهایی را بر اساس آنچه که شما با اپلیکیشن Workout خود روی اپل واچ انجام داده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کند. تمرینات بر اساس علایق شما به همراه تمرین دهنده‌ها و تمرینات جدیدی که به شما کمک می‌کنند برنامه‌های روزمره خود را دنبال کنید، پیشنهاد می‌شوند.

قیمت سرویس اپل فیتنس پلاس

سرویس فیتنس پلاس با قیمت ماهیانه ۹.۹۹ دلار یا سالانه ۷۹.۹۹ دلار (که تخفیف ۶.۶۷ دلاری برای هر ماه دارد) در دسترس مشترکان قرار می‌گیرد. با این هزینه تا ۶ عضو خانواده شما می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. شما همچنین با تهیه باندل مجموعه سرویس‌های اپل وان نیز می‌توانید در کنار فیتنس پلاس، به چندین سرویس دیگر کمپانی اپل نیز دسترسی پیدا کنید. این سرویس با مبلغ ماهانه ۲۹.۹۹ دلاری شامل اپل موزیک، اپل تی وی پلاس، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس و ۲ ترابایت حافظه در فضای ابری iCloud می‌شود.

دستگاه‌های سازگار

سرویس +Apple Fitness با اپل واچ سری ۳ به بعد حاوی watchOS 7 سازگار است و برای استفاده به یک آیفون ۶ اس به بعد با iOS 14، آیپد با iPadOS 14 یا اپل تی‌وی با tvOS 14 نیاز دارد.

همه چیز درباره Apple Fitness Plus در سایت اپل

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =