آی دیوایس ها, اخبار, اخبار اپل, نقد و بررسی

اپل از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی با پشتیبانی از 5G رونمایی کرد

اپل از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی با پشتیبانی از 5G رونمایی کرد

اپل از آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی – iPhone 12 and iPhone 12 Mini با پشتیبانی از 5G رونمایی کرد. این گوشی‌ها از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی٬ نمایشگر Super Retina XDR و فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe برخوردارند.

اپل رسماً از گوشی‌های جدید آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی خود با بهره‌گیری از فناوری 5G رونمایی کرد. این مدل آیفون‌های تازه طراحی شده به یک نمایشگر لبه به لبه Super Retina XDR مجهز هستند که شفافیت بیشتر٬ تجربه‌ی غوطه‌ور شدن بیشتر و یک لایه محافظتی جدید به نام Ceramic Shield را برای تبدیل به مستحکم‌ترین آیفون‌های تاریخ٬ ارائه می‌کند.

چیپست A14 Bionic طراحی شده توسط اپل٬ سریع‌ترین چیپست در یک گوشی هوشمند است که با همراهی یک ماژول دوربین دوگانه٬ امکانات جدید و قابل توجهی از محاسبات عکاسی و بالاترین کیفیت فیلمبرداری را ارائه می‌کند. آیفون های ۱۲ همچنین MagSafe را نیز شامل می‌شوند که شارژ بی‌سیم سریع‌تری را ارائه می‌کند و به عنوان یک وسیله‌ی جانبی جذاب به آسانی به آیفون شما متصل می‌شود.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی ؛ آغازگر عصر گوشی‌های 5G اپل

کریگ جوسویاک (Greg Joswiak) از مدیران بخش بازاریابی کمپانی اپل در توصیف گوشی‌های آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی می‌گوید:

5G آغازگر عصر جدیدی برای آیفون است و ما خوشحالیم که آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی این ظرفیت‌های جدید را در اختیار مشتریانمان قرار می دهند. ما بار دیگر مرزها را برای ارائه پیشرفت‌های باورنکردنی در محاسبات عکاسی و نمایشگرهای Super Retina XDR جابجا کردیم و بزرگ‌ترین جهش را در تاریخ استحکام آیفون‌ها با کاور جلویی جدید Ceramic Shield انجام داده‌ایم. در دو نسخه عرضه خواهند شد؛ آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی طراحی و سطح و شکل جدیدی را ارائه می‌کنند که هم زیبا و و حم مستحکم است و به مشتریان اجازه می‌دهد آسان‌تر از هر زمان دیگری آیفون اید‌آل خودشان را متناسب با سبک زندگیشان انتخاب کنند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

تجربه‌ی موفقیت‌آمیز 5G با آیفون

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی یک تجربه 5G پیشرفته را در مقیاس جهانی٬ مهندسی شده یکپارچه با سخت افزارها و نرم افزارهای کلاس جهانی ارائه می‌کنند. 5G در آیفون سرعت دانلود و آپلود٬ استریم ویدیوهای باکیفیت٬ پاسخگویی گیمینگ٬ تعامل آنی در اپلیکیشن‌ها٬ فیس تایم با کیفیتی بیشتر و غیره را فراهم می‌کند. مشتریان همچنین می‌توانند از یک اتصال سریع و امن٬ بدون نیاز به اتصال به هات اسپات‌های عمومی وای فای لذت ببرند.

با بهره‌گیری از بیشترین باندهای 5G روی یک گوشی هوشمند٬ مدل‌های آیفون ۱۲ گسترده‌ترین پوشش 5G در سراسر جهان را ارائه می‌کنند. این مدل‌ها در آمریکا از امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند که بالاترین نسخه فرکانس 5G است و به آیفون ۱۲ اجازه می‌دهد سرعت دانلودی تا ۴ گیگابیت بر ثانیه را تجربه کند. گوشی‌های آیفون ۱۲ همچنین به حالت Smart Data مجهز هستند که عمر باتری را با ارزیابی هوشمندانه نیازهای 5G افزایش می‌دهد.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

A14 Bionic ؛ رهبری بلامنازع در نوآوری و عملکرد

A14 Bionic جلوتر از هر رقیب دیگری٬ نخستین چیپست موبایل ساخته شده در فرآیند ۵ نانومتری است. این تراشه با سرعت بیشتر و کارآمدتر از هر زمان دیگری از پردازنده و پردازشگر گرافیکی تا ۵۰ درصد سریع‌تر در مقایسه با سریع‌ترین چیپست گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد که تجربه‌ی گیمینگ در رده کنسول‌های بازی و تجربه محاسبات عکاسی قدرتمند را در عین حال عمر باتری عالی‌تر ارائه می‌کند. A14 Bionic با جلو زدن محدودیت‌های یادگیری ماشین به یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای تجهیز شده است که می‌تواند ۸۰ درصد بهبود در عملکرد را به ارمغان بیاورد. این موتور عصبی قادر به پردازش ۱۱ تریلیون عملیات در هر ثانیه است.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

طراحی بادوام و نمایشگر گیرای آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی

طراحی جدید و برجسته آیفون ۱۲ ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ مینی ۵.۴ اینچی همان قدر که زیباست٬ بادوام نیز هست. آیفون ۱۲ مینی کوچک‌ترین٬ باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی 5G در جهان است که همه‌ی تکنولوژی‌های آیفون ۱۲ را در ابعادی کوچک‌تر ارائه می‌کند. هر دو مدل از طراحی با لبه‌های مستطیلی و بدنه‌ای آلومینیومی با ترکیبی از کاور مستحکم روی نمایشگر Ceramic Shield بهره می‌برند که می‌تواند مقاومت نمایشگر گوشی در برابر افتادن را ۴ برابر بیشتر کند.

این دو دیوایس به یک نمایشگر تمام صفحه Super Retina XDR مجهز هستند که امتداد آن تا لبه‌های بدنه رفته است و با سیستم مدیریت رنگ گسترده خود٬ در دقت رنگ پیشرو است. هر دو مدل نسبت کنتراست ۲ میلیون به ۱ را ارائه می‌کنند و قادر به پشتیبانی از HDR برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر در ویدیوها و تصاویر هستند. همچنین روشنایی نزدیک به ۲ برابر آیفون ۱۱ را ارائه می‌کنند. این دو دیوایس از تأییدیه IP68 نیز برخوردارند که می‌تواند مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۶ متری و به مدت ۳۰ دقیقه را ارائه کند. این تأییدیه گوشی شما را در برابر سایر مایعات همچون قهوه و نوشابه نیز مقاوم می‌کند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

سیستم دوربین دوگانه پیشرفته جدید آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی ویژگی‌های محاسبات قدرتمند عکاسی را به لطف چیپست A14 Bionic ارائه می‌کنند و از یک سیستم دوربین دوگانه جدید بهره می‌برند که تجربه بی‌نظیری از یک دوربین را برای ضبط ویدیو و ثبت تصاویر بی‌نقص در اختیار شما می‌گذارد. این سیستم دوربین پیشرفته شامل یک دوربین اولترا واید و یک دوربین واید جدید با دیافراگم f/1.6 می‌شود که با ۲۷ درصد جذب نور بیشتر٬ عکس‌ها و فیلم‌های روشنی را حتی در محیط‌های تاریک ثبت می‌کند.

محاسبات عکاسی در آیفون‌های جدید با Night Mode و Deep Fusion برای تمام دوربین‌ها (سلفی٬ واید و اولترا واید) به سطح جدیدی رسیده است تا در هر محیطی عکاسی کنید. مشتریان می‌توانند با Night Mode در محیط‌های تاریک نیز عکس‌هایی روشن‌تر با کنتراست بهتر را ثبت کنند و با Deep Fusion جزئیات بیشتری از تصاویر٬ در عین حال نویز کمتر را مشاهده کنند. Smart HDR 3 نیز از ماشین یادگیری برای تنظیم هوشمندانه وایت بالانس٬ کنتراست٬ بافت و شرایط یک تصویر برای هرچه طبیعی‌تر جلوه کردن آن استفاده می‌کند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ برای نخستین بار از دوربینی استفاده می‌کند که به فیلمبرداری HDR با پشتیبانی از سیستم صوتی Dolby Vision مجهز است و به شما اجازه می‌دهد به راحتی تصاویر را ضبط٬ ویرایش و به اشتراک بگذارید. در هنگام ضبط Dolby Vision نیز مستقیماً پردازش می‌شود و از طریق اپلیکیشن Photos یا iMovie ویرایش می‌شود. و پخش روی آیفون ۱۲ بهتر از هر زمان دیگری روی نمایشگر Super Retina XDR است. هر دو مدل به یک لرزشگیر ویدیویی بهبود پیدا کرده٬ ویدیوهای سلفی با پشتیبانی از Dolby Vision و تایم لپس شبانه (Night Mode Time-Lapse) مجهز هستند و زمان‌های طولانی‌تری از اکسپوژر برای ویدیوهای شفاف‌تر٬ مسیرهای نور بهتر و اکسپوژر صاف‌تر در شرایط محیطی کم نور در هنگام استفاده از یک ۳ پایه ارائه می‌کنند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

لوازم جانبی نوآورانه جدید با MagSafe

MagSafe شارژ بی‌سیم را برای تجربه‌ی کارآمدتر بهبود می‌بخشد و اکوسیستم جدیدی از لوازم جانبی با قابلیت اتصال آسان را ارائه می‌کند که به زیبایی مدل‌های آیفون ۱۲ می‌افزاید. MagSafe با داشتن مجموعه‌ای از آهنرباها در اطراف کویل شارژ بی‌سیم٬ یک تجربه منحصر به فرد را با اتصال آسان در هر نوبت شارژ٬ به آیفون اضافه می‌کند.

شارژرهای MagSafe می‌توانند با توان ۱۵ وات گوشی شما را شارژ کنند. شارژر MagSafe و MagSafe Duo برای شارژ همزمان آیفون و اپل واچ استفاده می‌شود. علاوه بر این اپل قاب‌هایی با پشتیبانی از مگ سیف را نیز معرفی کرده است که در متریال‌های سیلیکونی٬ چرمی و شفاف عرضه می‌شوند و به آسانی به پشت آیفون شما می‌چسبند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

متعهد به محیط زیست

اپل به دنبال کاهش استفاده از کربن در تولیدات خودش است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تاثیرگذاری منفی روی محیط زیست را به صفر برساند. این بدان معناست که هر دستگاه فروخته شده‌ی اپل از موادی استفاده می‌کند که ۱۰۰ درصد از کربن بازیافت شده تولید شده است. آیفون های سری ۱۲ نیز با فکر روی حفظ زیست طراحی شده‌اند.

برای نخستین بار اپل از مواد ۱۰۰ درصد بازیافت شده برای تولید قطعات آیفون‌های خود از جمله تمام آهن رباها٬ دوربین٬ موتور تپتیک و مگ سیف استفاده کرده است. اپل همچنین آداپتور برق و هدفون‌های ایرپادز خود را نیز از داخل جعبه‌ی گوشی خود حذف کرده است که از انتشار بیشتر کربن و استخراج و استفاده از مواد گرانبها که به ایجاد یک جعبه‌ی کوچک‌تر می‌انجامد و تا ۷۰ درصد جعبه‌ها را در یک بار حمل بیشتر می‌کند٬ جلوگیری خواهد کرد. در مجموع این تغییرات باعث کاهش بیش از ۲ میلیون تن انتشار کربن در سال خواهد شد که معادل حذف سالانه ۴۵۰ هزار اتومبیل در جاده است.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

قیمت و زمان عرضه آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی

دو گوشی آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی در نسخه‌های ٬۶۴ ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی و در رنگ‌های آبی٬ سبز٬ مشکی٬ سفید و طلایی عرضه خواهد شد.  قیمت پایه این محصولات نیز به ترتیب ۷۹۹ و ۶۹۹ دلار است.

اطلاعات بیشتر در سایت اپل

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دو =