آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

ممکن است برای بسیاری از کاربران مشکل شارژ نشدن اپل واچ به وجود آمده باشد. به دلیل نحوه طراحی پیچیده ساعت هوشمند اپل تعمیر و تعویض قطعات آن بسیار هزینه‌بر و پیچیده خواهد بود، بنابراین می‌خواهیم روش‌هایی را برای حل این مشکل بدون نیاز به مراجعه به تعمیرکار به شما عزیزان در فراسیب آموزش دهیم. البته اگر به تازگی اپل واچ تهیه کردید و به اشتباه وارد این صفحه شدید می‌توانید آموزش قدم به قدم راه‌ اندازی اپل واچ را مطالعه کنید.

اگر اپل واچ شما هم شارژ نمی‌شود و مدت‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، همیشه نیاز به مراجعه به تعمیرکار نیست و خودتان می‌توانید با چک کردن قطعات مختلف ساعت در چند مرحله، ایرادات رایج آن را برطرف کنید. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش اصلی برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ را با هم بررسی کنیم.

قطعات اپل واچ خود را به طور کامل بشناسید

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

قبل از این که مراحل عیب یابی را آغاز کنید، بهتر است توضیحاتی درباره مهمترین قسمت های ساعت ‌هوشمند اپلی شما بدهیم تا در ادامه و هنگام استفاده از اصطلاحات مختلف راحت‌تر بتوانید آن آیتم را پیدا کنید:

  • چرخاننده دیجیتال و دکمه فیزیکی بر روی لبه سمت راست اپل واچ قرار دارند. چرخاننده دیجیتال در واقع آن دکمه بزرگتری است که با چرخاندن آن می‌توانید بین صفحات مختلف رابط کاربری جابجا شوید و آن را در بالای دکمه فیزیکی اپل واچ خواهید دید.
  • حالا ساعت خود را بچرخانید؛ بر روی پنل پشتی اپل واچ سری ۳، شاهد یک دیسک به همراه چندین دایره مغناطیسی خواهید بود. اینجا در واقع همان قسمتی است که سنسور ضربان قلب و محل اتصال شارژر اپل واچ قرار گرفته است. صرف نظر از این که از چه مدل اپل واچ استفاده می‌کنید، شارژر مغناطیسی محصول از طریق این دیسک آهنربایی به باتری ساعت متصل می‌شود.

برای حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ این قدم‌ها را بردارید

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

برای عیب‌یابی باتری اپل واچ با مشکلاتی که مربوط به شارژ نشد ساعت هوشمند اپل می‌شود، همواره باید چند قدم را طی کنید. بنابراین لازم است به ترتیب این موارد را از بالا به پایین انجام دهید:

منبع تغذیه جریان برق را کنترل کنید

ممکن است مشکل شارژ نشدن اپل واچ اصلا ارتباطی به خود ساعت نداشته باشد و در واقع این جریان الکتریکی باشد که سطح ضعیفی قرار دارد و انرژی کافی برای شارژ شدن را به دیوایس نمی‌رساند. به این منظور تلاش کنید که یک دیوایس دیگر را که از سلامت آن مطمئن هستید، به دوشاخه برق متصل کنید تا ببینید جریان برق به درستی کار می‌کند یا خیر. همچنین بهتر است یک منبع جریان برق دیگر را نیز برای اتصال شارژر امتحان کنید و در صورت باقی ماندن مشکل به مرحله بعد بروید.

شارژر دیوایس را چک کنید

مشکل شارژ نشدن محصولات اپل گاهی اوقات ممکن است به لوازم جانبی غیر استانداردی مرتبط باشد که کاربران از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین اگر از محصولاتی نظیر شارژرهای برند UGreen با Choetech استفاده می‌کنید، این کار را متوقف کنید و از همان کابل و شارژر استاندارد اپل که به همراه اپل واچ درون جعبه قرار دارد استفاده کنید. اگر از کابل اورجینال اپل استفاده کردید و مشکل شارژ نشدن اپل واچ همچنان هم وجود داشت، سعی کنید با یک ساعت دیگر نیز این شارژر را امتحان کنید و در صورت باقی ماندن مشکل، لازم است که یک شارژر جدید خریداری کنید.

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

عدم سازگاری با شارژر

ممکن است بعضی از شارژرهایی که توسط شرکت‌های شخص ثالث تولید می‌شوند، با اپل واچ سازگاری کامل نداشته باشند. بنابراین در انجمن‌های آنلاین به دنبال بررسی‌های آن قطعه بگردید و یا بر روی توضیحات روی جعبه محصول متمرکز شوید تا ببینید آیا آن شارژر سازگاری کاملی با اسمارت واچ اپل دارد یا خیر. معمولا زمانی که از شارژرهای غیر استاندارد و پشتیبانی نشده استفاده کنید، یک پیام هشدار روی نمایشگر اپل واچ به نمایش در‌می‌آید از شما می‌خواهد شارژر را تعویض کنید.

تداخل مغناطیسی و عدم اتصال صحیح

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است مانع شارژ شدن درست Apple Watch شما شود، تداخل مغناطیسی و عدم اتصال صحیح است. بنابراین همواره قبل از این که شارژ را به جریان برق متصل کنید، هم سطح پنل پشتی اپل واچ و هم روی پورت اتصال شارژر را به طور کامل تمیز کنید و ذرات گرد و غبار، پوشش‌های پلاستیکی و یا دیگر موانعی که ممکن است باعث عدم اتصال صحیح شوند را برطرف کنید. همچنین اگر سطح آهنرباهای ساعت و شارژر کثیف شده است، با استفاده از یک دستمال مخصوص آنتی استاتیک برای نظافت آنها اقدام کنید.

اگر اپل واچ هنوز هم شارژ نمی‌شود چه کار کنیم؟

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

اگر با چک کردن موارد بالا همچنان هم مشکل شارژ نشدن اپل واچ برای شما پابرجا مانده است، می‌توانید چند قدم دیگر را طی کنید تا از شر ایرادات رایج احتمالی را خلاص شوید:

وضعیت شارژ شدن را کنترل کنید

اگر برای اولین بار است که از اپل واچ استفاده می‌کنید، ممکن است که با آیکون مخصوص وضعیت شارژ شدن روی دیوایس آشنایی نداشته باشید. هنگامی که اپل واچ را به شارژر متصل می‌کنید، یک آیکون صاعقه‌ی سبز رنگ با اندازه کوچک روی نمایشگر به نمایش در‌می‌آید که معنای اتصال موفقیت‌آمیز ساعت به شارژر است. همچنین اگر ساعت‌تان بر روی حالت بی‌صدا قرار نداشته باشد، یک صدای جزئی را نیز خواهید شنید. همچنین اگر نمایشگر را به سمت بالا سوایپ کنید، می‌توانید آیکون مربوط به درصد باقی‌مانده از شارژ باتری را مشاهده کنید که به همراه دیگر جزئیات، اگر ساعت را به شارژر متصل کرده باشید عبارت Charging به نمایش در‌می‌آید.

انجام ریستارت سخت افزاری

ریست سخت افزاری یا همان Force Restart یکی از روش‌هایی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات موقتی مربوط به شارژ نشدن اپل واچ را برطرف کند. برای این کار چرخاننده دیجیتال و دکمه فیزیکی روی لبه سمت راست را به طور همزمان فشار دهید و این کار را تا زمانی که لوگوی اپل را مشاهده کنید، ادامه دهید. با استفاده از این روش ساعت شما خاموش شده و مجددا روشن می‌شود و اگر مشکل باتری برطرف شده باشد، خواهید دید که عملیات شارژ ادامه پیدا می‌کند.

حتی گاهی اوقات ممکن است که ساعت به درستی در حال شارژ بوده باشد، اما نرم افزار به دلیل با‌گ‌های مختلف، آیکون مخصوص عملیات شارژ شدن را به کاربر نمایش نداده باشد.

سیستم عامل را به‌روز‌رسانی کنید

گاهی اوقات ممکن است که به دلیل باگ‌هایی که در ورژن‌های قدیمی واچ او اس وجود دارد، عملیات شارژ کردن دیوایس با مشکل مواجه شود. برای این منظور توجه داشته باشید که همواره از جدیدترین و به‌روز‌ترین نسخه نرم افزاری منتشر شده توسط اپل استفاده کنید. برای به‌‌روز‌رسانی اپل واچ کافی است قدم‌های زیر را طی کنید:

  • برای نصب آخرین نسخه از سیستم عامل، ابتدا چرخاننده دیجیتال را فشار دهید
  • حالا این مسیر را پیدا کنید و به قسمت بروزرسانی نرم افزار بروید: Settings > General > Software Update
  •  اگر یک آپدیت برای ساعت شما موجود باشد ، در این قسمت می‌توانید صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی دکمه Install تپ کنید تا عملیات بروزرسانی انجام شود

مطمئن شوید که شارژ کافی درون باتری وجود دارد

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

روش های حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ

گاهی اوقات زمانی که شارژ باتری اپل واچ به پایان می‌رسد و ساعت به طور کامل خاموش می‌‌شود، ممکن است که اپل واچ خود را به برق متصل کنید اما به دلیل عدم وجود شارژ کافی درون باتری، نمایشگر روشن نشود. بنابراین قبل از این که درباره خراب بودن یا سالم بودن باتری دیوایس خود قضاوت کنید، ابتدا به مدت چند دقیقه بگذارید ساعت به شارژر متصل بماند تا شارژ باتری به حداقل میزان لازم برسد.

همینطور توجه داشته باشید که اگر تمام موارد بالا را چک کردید و هنوز هم مشکل باقی مانده بود، ممکن است که ساعت شما یک ایراد سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد که تنها به دست متخصصان کاربلد حل می‌شود. بنابراین اگر دسترسی به نمایندگی‌های رسمی اپل و یا پشتیبانی آنلاین این کمپانی دارید، حتما از راهنمایی آنها استفاده کنید. در صورت مراجعه به یک تعمیرکار معتبر، ممکن است که نوار مغناطیسی پشت ساعت شما نیاز به تعویض داشته باشد و یا یک ایراد اساسی در مدار منطقی دیوایس وجود داشته باشد.

اگر از شارژرهای غیر استاندارد که تاییدیه MFi اپل را ندارند، استفاده کنید، ممکن است که به سخت افزار اپل واچ خود آسیب‌های جدی وارد کنید. بنابراین توجه داشته باشید که همواره از لوازم جانبی استاندارد و تایید شده توسط اپل برای اتصال جریان برق به ساعت هوشمند گران‌قیمت خود استفاده کنید.

 

*برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

ریست فکتوری اپل واچ زمان فراموشی رمز

رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ

درباره اپل واچ ۶

بررسی اپل واچ سری 7

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =