اخبار اپل

بالاخره قابلیت ذخیره انرژی به اپل واچ ها آمد!

بالاخره ویژگی ذخیره انرژی به اپل واچ ها آمد!

در رویداد Far Out، اپل سه نسخه جدید اپل واچ را معرفی کرد: اپل واچ نسل ۸، اپل واچ اولترا و نسل دوم اپل واچ SE. در خلال این رویداد، اپل اعلام کرد قابلیت Low Power Mode سرانجام به اپل واچ ها اضافه شد. مدل‌های جدید با استفاده از این ویژگی می‌توانند عمر باتری بیشتری داشته باشند. خوشبختانه این ویژگی برای مدل‌های قدیمی اپل واچ با watchOS 9 ارائه خواهد شد.

حالت Low Power اپل واچ برای اولین بار به عنوان یکی از ویژگی‌های watchOS 9 معرفی شد و در حد شایعه باقی ماند؛ در واقع در آپدیت ماه ژوئن در WWDC 2022 معرفی شد اما این ویژگی را نداشت و باعث شد برخی از کاربران به این فکر بیفتند که اپل آن را منحصرا برای مدل‌های جدید کنار گذاشته است.

ویژگی Low Power Mode در اپل واچ

ویژگی Low Power Mode در اپل واچ

اما اپل با غافلگیری‌های همیشگی‌اش، در جریان کنفرانس Far Out اعلام کرد Low Power Mode یکی از ویژگی‌های اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا خواهد بود. با این حال، کاربران اپل واچ ۴ به بعد می‌توانند با آپدیت نرم‌فزاری این ویژگی را داشته باشند.

مدل‌های فعلی اپل واچ ویژگی Power Reserve Mode دارند. با این حال، این ویژگی تقریبا تمام قابلیت‌های اپل واچ را از کار می‌اندازد و فقط زمان را نشان می‌دهد تا در عمر باتری صرفه‌جویی کند. با اینکه این ویژگی برای مواقع اضطراری طراحی شده است، کاربران باید اپل واچ را ری‌استارت کنند تا به برنامه‌ها و عملکردهای آن دسترسی داشته باشند.

قابلیت Low Power Mode سرانجام به اپل واچ ها اضافه شد!

ویژگی Low Power Mode برای اپل واچ

اضافه شدن قابلیت Low Power Mode برای اپل واچ

با عرضه Low Power Mode اپل واچ برای watchOS 9، کاربران می‌توانند عمر باتری اپل واچ را بدون از دست دادن دسترسی به تمام ویژگی‌های دستگاه افزایش دهند. این ویژگی احتمالا تا حد زیادی شبیه به Low Power Mode در آیفون، آیپد و مک عمل خواهد کرد.

به گفته اپل، با فعال کردن این گزینه، اپل واچ برخی از ویژگی‌ها مثل صفحه‌نمایش همیشه روشن، شروع خودکار تمرین، اعلان‌های سلامت قلب، اتصال سلولار و غیره را برای صرفه‌جویی در مصرف باتری غیرفعال یا محدود خواهد کرد.

در اپل واچ سری ۸ و نسل جدید اپل واچ SE، اپل ادعا می‌کند فعال کردن این گزینه می‌تواند عمر باتری را با یک بار شارژ به ۳۶ ساعت برساند، در حالی که بدون این گزینه باتری ۱۸ ساعت دوام خواهد داشت. در اپل واچ اولترا، با روشن بودن حالت «کم‌مصرف»، این عدد به ۶۰ ساعت خواهد رسید. البته ممکن است این اعداد در مدل‌های قدیمی اپل واچ خیلی چشم‌گیر نباشند.

حالت ذخیره انرژی در Apple Watch

چند اپل واچ سری SE نسل دوم

اپل می‌گوید Low Power Mode می‌تواند زمانی مفید باشد که کاربران در یک سفر طولانی هستند یا می‌خواهند مدتی از خانه دور باشند و به برق و وسایل شارژ دسترسی ندارند. قابلیت Low Power Mode سرانجام به اپل واچ ها اضافه شد و به راحتی می‌توانید آن را از طریق کنترل سنتر اپل واچ فعال یا غیرفعال کنید.

زمان دسترسی اپل واچ‌ها به حالت Low Power Mode

اپل می‌گوید حالت کم‌مصرف به عنوان یکی از ویژگی‌های watchOS 9 در دسترس خواهد بود. این به‌روزرسانی برای اپل واچ سری ۴ به بعد روز دوشنبه، ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ و با عرضه واچ او اس ۹ برای همه کاربران این سیستم عامل در دسترس خواهد بود. می‌توانید در مطلبی مرتبط، بخوانید که کدام اپل واچ ها آپدیت watchOS 9 را دریافت می کنند.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =