آی دیوایس ها

آیپد مینی 6 در مقایسه با آیپد ایر نسل 4 ؛ کدام یک پیشنهاد می‌شود؟

آیپد مینی 6 در مقایسه با آیپد ایر نسل 4 ؛ کدام یک پیشنهاد می‌شود؟

اخیرا شاهد رونمایی اپل از آیپد مینی ۶ بودیم که خیلی از طرفداران منتظر آن بودند و این خود باعث مقایسه آیپد مینی 6 و آیپد ایر 4 شده است. اگر قصد خرید آیپد دارید، لازم است بگوییم که iPad Mini 6 و iPad Air 4 از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند؛ اما اینکه کدام یک بهتر است را در ادامه بررسی خواهیم کرد. با فراسیب همراه باشید…

آیپد مینی ۶ که یکی از جدیدترین‌های خانواده آیپد اپل به شمار می‌رود، امسال معرفی و به بازار عرضه شد؛ ما در مطلبی اختصاصی همه چیز درباره آیپد مینی ۲۰۲۱ اپل را توضیح دادیم که در صورت تمایل می‌توانید به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

مقایسه آیپد مینی 6 و آیپد ایر 4

  نسل ششم آیپد مینی نسل چهارم آیپد ایر
صفحه نمایش 8.3 اینچ Liquid Retina 10.9 اینچ Liquid Retina
قابلیت ‌ProMotion ندارد ندارد
جنس بدنه آلومینیوم آلومینیوم
پردازنده پردازنده A15 اپل پردازنده A14 اپل
عمر باتری تا 10 ساعت تا 10 ساعت
دوربین جلو 12 مگاپیکسل اولتراواید 7 مگاپیکسل فیس تایم HD
دوربین عقب 12 مگاپیکسل واید 12 مگاپیکسل واید
اتصال 5G دارد ندارد
تاچ آیدی دارد دارد
قابلیت Smart Connector ندارد دارد
وزن 297 گرم 460 گرم
فضای ذخیره سازی 64/ 256 گیگابایت 64/ 256 گیگابایت
قیمت شروع از ۴۹۹ دلار شروع از ۵۹۹ دلار

چرا آیپد ایر 4 ارزش خرید دارد؟

با وجود اینکه تقریباً یک سال از عمر آیپد ایر می‌گذرد، نسل چهارم این محصول با طراحی بسیار نزدیکی به طرح کنونی آیپد مینی 2021 ارائه می‌شود؛ یعنی این آیپد نیز از لبه‌های صاف و حاشیه‌های باریک‌تر نسبت به گذشته برخوردار است. بسیاری از کاربران، iPad Air را به دلیل اندازه صفحه نمایش و ادغام Smart Connector، جایگزین iPad Pro 11 اینچی خود کردند.

با بهره‌گیری از Smart Connector در آیپد ایر، می‌توان از آی‌پد ایر 2020 با تمام لوازم جانبی مشابه برای آیپد پرو استفاده کرد. این لوازم جانبی شامل صفحه کلید جادویی آپدیت شده و همچنین Smart Keyboard Folio است.

مقایسه آیپد مینی ۶ و  آیپد ایر نسل ۴

مقایسه آیپد مینی ۶ و آیپد ایر نسل ۴

متأسفانه، iPad mini جدید اینگونه نیست؛ در عوض، در استفاده از آیپد مینی نسل 6 تنها می‌توانید از کیبورد بلوتوث معمولی خود بهره ببرید. اگر به عملکرد و عمر باتری محصولات نگاه کنید، متوجه می‌شوید که انتخاب آیپد ایر 2020 انتخاب خوبی به حساب می‌آید.

اگرچه آیپد مینی از تراشه‌ A15 Bionic برخوردار است، اما اپل بگونه‌ای کارکرد این آیپد را کاهش داده تا زیاد از حد نیز قدرتمند جلوه نکند؛ بدان معنی که عملکرد هر دو آیپد (حتی عمر باتری) یکسان است. به طور مثال باتری هر دوی این تبلت‌ها با یک بار شارژ تا 10 ساعت دوام خواهند آورد.

چرا آیپد مینی نسل 6 ارزش خرید دارد؟

اگرچه آیپد مینی سری 6 ویژگی Smart Connector را در خود ندارد و شما را ناچار می‌کند تا از کیبوردهای بلوتوثی استفاده کنید، اما باید بدانید این تمام چیزی است که این آیپد از آن بی‌بهره است و تمام امکانات جذاب دیگر را دارد.
مطمئنا این آیپد صفحه نمایشی کوچکتر از آیپد ایر دارد و این نقطه قوت این آیپد به شمار می‌رود. ویژگی دیگری که این آیپد دارد، سازگاری با اپل پنسیل نسل دوم می‌باشد؛ این که شما به راحتی بتوانید بر روی آن طراحی‌های خود را انجام دهید و در عین حال قابل حمل باشد، می‌تواند شما را به خرید آن تشویق کند.

اگرچه اپل، صد در صد کارایی‌های تراشه A15 Bionic را در آیپد مینی به نمایش نگذاشته است، هنوز هم وجود این تراشه بسیار بهتر از تراشه‌ A14 Bionic موجود در آیپد ایر است.

مقایسه آیپد مینی ۶ و  آیپد ایر نسل ۴

مقایسه آیپد مینی ۶ و آیپد ایر نسل ۴

تغییرات مربوط به CPU در آیپد مینی ۶ خیلی چشمگیر نیست، اما عملکرد GPU در این آیپدها بسیار عالیست و این مورد می‌تواند در آینده این آیپدها را به کنسول بازی قابل حمل مانند نینتندوسوییچ و حتی آیفون تبدیل کند!

کاربرانی که به اتصال Cellular بسیار اهمیت می‌دهند، آیپد مینی را به آیپد ایر ترجیح خواهند داد؛ زیرا آیپد ایر تنها اتصال LTE را ارائه می‌دهد، اما آیپد مینی اتصال 5G که سرعت فوق العاده‌ای را عرضه می‌کند، در خود دارد. البته درست است که هنوز دکل‌های 5G در تمام دنیا وجود ندارد، اما کاربران با داشتن آیپد مینی آینده را از آن خود خواهند کرد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود کاربری آیپد مینی ۶ را انتخاب کند، تفاوت قیمت آن با آیپد ایر است. آیپد مینی با حافظه‌ی 64 گیگابایت، 499 دلار و با حافظه‌ی 256 گیگابایت، تنها 649 دلار قیمت دارد. این قیمت، 100 دلار ارزان‌تر از iPad Air است که با داشتن همان مشخصات، از 599 دلار شروع می‌شود.

آیپد مینی نسل ۶ یا آیپد ایر نسل ۴

مقایسه آیپد مینی ۶ و  آیپد ایر نسل ۴

مقایسه آیپد مینی ۶ و آیپد ایر نسل ۴

ایده داشتن یک نوت بوک قابل حمل که بتوانیم با آن از Apple Pencil استفاده کنیم، باور نکردنی است؛ اما با همه این تفاسیر، اینکه شما آیپد مینی ۶ را خریداری کنید یا آیپد ایر 4 بستگی به نیاز شما دارد و این شما هستید که می‌دانید چه نیازی دارید و با توجه به کارتان کدام دستگاه پاسخگو خواهد بود.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهسا نمیرانیان

از صفر شروع کردم و تو هر زمینه‌ای یه سرکی کشیدم؛ تولید محتوا (متنی، گرافیکی و ویدیویی)، سئو، دیجیتال مارکتینگ، وردپرس و طراحی سایت و کارای مرتبط تو این زمینه‌ها؛ شروع کارم از 6 سال پیش و با دنیای اپل و محصولاتش بود و هنوزم طرفدار پروپاقرصشم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =