آموزش و ترفند iPadOS

دکمه هوم آیپد کار نمیکند؟ این راهکار ها را بررسی کنید!

دکمه هوم آیپد کار نمیکند؟ این راهکار ها را بررسی کنید!

دکمه هوم یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های آیپد است. از آن برای چندین عملکرد مانند باز کردن قفل صفحه و بستن برنامه‌ها استفاده خواهید کرد. پس نیازی به گفتن نیست که اگر از کار بیفتد، با مشکلی مواجه خواهید شد. اگر دکمه هوم آیپد شما کار نمی‌کند، چندین گزینه برای رفع این مشکل دارید. این مقاله نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانید در حال حاضر از دکمه هوم خود استفاده کنید قبل از اینکه به بهترین راه حل‌های ممکن بپردازید.

چرا دکمه Home iPad از کار افتاده است؟

قبل از اینکه به راه‌حل‌های بالقوه برای تعمیر دکمه صفحه اصلی iPad خود نگاه کنیم، بیایید بررسی کنیم که چرا ممکن است کار نکند. در زیر سه عامل احتمالی وجود دارد.

  1. آسیب توسط نفوذ آب

در حالی که آیپدها بادوام هستند، همچنان باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا از آب، آن‌ها را دور نگه دارید. احتمالاً چند قطره آب مشکلی ایجاد نکند، اما هر چیزی ممکن است بر نحوه عملکرد دستگاه شما تأثیر بگذارد.

اگر دکمه هوم iPad شما از کار افتاده باشد، آسیب توسط نفوذ آب ممکن است عامل آن باشد.

  1. کثیفی یا پرز بیش از حد

اگر مدتی از iPad خود استفاده کرده‌اید یا آیفون قدیمی دارید، به خوبی می‌دانید که دکمه هوم کثیف بر عملکرد آن تأثیر می‌گذارد. معمولاً زمانی متوجه این موضوع می‌شوید که برای مدتی دکمه را تمیز نکرده‌اید و هر بار که روی آن کلیک می‌کنید، دستگاه از شما می‌خواهد که رمز عبور خود را وارد کنید.

همچنین متوجه می‌شوید که دکمه هوم شما در صورتی که هنگام خوردن غذا با دست از آن استفاده کرده باشید کار نمی‌کند و اگر فرزندان شما با iPad بازی کرده باشند، ممکن است با مشکلات مشابهی روبرو شوید. در بیشتر موارد، رفع این مشکل خاص دشوار نیست.

  1. ممکن است دکمه گیر کرده باشد

به ندرت اتفاق می‌افتد که دکمه هوم iPad گیر کند. اگر ذرات بزرگتری وارد دستگاه شما شود، معمولاً متوجه این موضوع خواهید شد. اگر دستگاه شما نسبتاً جدید است، نباید نگران گیر کردن دکمه باشید.

دکمه هوم آیپد

دکمه هوم آیپد

بررسی راه های ممکن برای رفع مشکل کار نکردن دکمه هوم آیپد

اکنون که برخی از دلایل اصلی کار نکردن دکمه هوم آیپد را می‌دانید، می‌توانیم نحوه رفع آن را بررسی کنیم. در اینجا مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای مقابله با این مشکل وجود دارد. شما باید آنها را به ترتیب زمانی دنبال کنید.

  1. دکمه Home را تمیز کنید

قبل از انجام هر کار شدیدتری، باید دکمه هوم خود را تمیز کنید. هنگام انجام این کار، از یک پارچه میکروفیبر و در حالت ایده آل، مقداری اسپری مناسب برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی استفاده کنید.

هنگامی که دکمه را به طور کامل پاک کردید، دوباره از دکمه استفاده کنید. 

  1. دستگاه خود را خاموش و دوباره روشن کنید

اگر تمیز کردن دکمه هوم کار نکرد، می‌توانید iPad خود را خاموش و دوباره روشن کنید. دکمه روشن/خاموش را در بالا نگه دارید تا گزینه خاموش کردن تماس برایتان ظاهر شود. آن نوار لغزنده را به سمت راست حرکت دهید تا آیپد خود را خاموش کنید. پس از ناپدید شدن لوگوی اپل، دکمه پاور را دوباره نگه دارید تا همان نماد دوباره ظاهر شود. وقتی از شما خواسته شد رمز عبور خود را وارد کنید و دوباره از دکمه خانه استفاده کنید.

در ضمن اگر بکاپ گرفتید، می‌توانید آیپد خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با اینکار ممکن است مشکل حل شود.

  1. AssistiveTouch iPad خود را روشن کنید

اگر دکمه هوم آیپد شما همچنان کار نمی‌کند، می‌توانید ابزاری به نام AssistiveTouch را فعال کنید. AssistiveTouch به شما امکان می‌دهد دکمه خود را از صفحه لمسی خود کنترل کنید و تنظیم آن ساده است.

برای روشن کردن AssistiveTouch، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

  1. به Settings > Accessibility بروید.
  2. در قسمت Physical and Monitor بر روی Touch کلیک کنید.
تنظیمات آیپد بخش Accessibility

تنظیمات آیپد بخش Accessibility

  1. در پنجره بعدی، تب AssistiveTouch را انتخاب کنید.
روشن کردن AssistiveTouch برای iPad

روشن کردن AssistiveTouch برای iPad

  1. گزینه AssistiveTouch را روشن کنید.
گزینه اسیستیو تاچ آیپد

گزینه اسیستیو تاچ آیپد

باید ببینید که یک دایره سفید روی صفحه ظاهر می‌شود. وقتی این کار را انجام دادید، فهرستی از اقدامات برای انتخاب خواهید داشت.

آپشن های AssistiveTouch

آپشن های AssistiveTouch

  1. دکمه خود را تعمیر یا تعویض کنید

اگر دکمه هوم آیپد شما کار نمی کند، AssistiveTouch جایگزین خوبی است. اما در نهایت، احتمالاً می‌خواهید دکمه اصلی را تعمیر یا جایگزین کنید. برای اینکار به یک تعمیرکار حرفه‌ای و مورد اطمینان مراجعه کنید.

در آخر

کار نکردن دکمه هوم آیپد شما می‌تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، اما در بیشتر مواقع، نیازی به نگرانی نیست. وقتی دکمه هوم شما پاسخگو نیست، اغلب فقط باید آن را تمیز کنید. اگر مشکل شما جدی‌تر است، اگر هیچ چیز دیگری کار نمی‌کند، همیشه می‌توانید از AssistiveTouch استفاده کنید چون تعویض دکمه شما می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. در ضمن اگر با اتصال اکسسوری خود به آیپد مشکل دارید می‌توانید مطلب لینک شده را مطالعه کنید.

منبع محتوا: appletoolbox.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره غزل لالوند

و در آغاز کلمه بود و کلمه... سالهاست می‌نویسم؛ کلمات را بهم می‌چسبانم تا جمله‌ای شکل بگیرد، که خوشایند و راهگشای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =