آموزش و ترفند iOS

آپدیت iOS 16 عرضه شد! آموزش نصب آی او اس ۱۶ در آیفون

رسما iOS 16 عرضه شد! نحوه نصب آی او اس ۱۶ در آیفون

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسخه رسمی آی او اس ۱۶ عرضه شد. سیستم عامل iOS 16 با قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی حالا در دسترس کاربران آیفون در سراسر جهان قرار گرفته است. در این مطلب از فراسیب به قابلیت‌ها و نحوه نصب iOS 16 روی آیفون می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید…

نسخه رسمی و عمومی آی او اس ۱۶ عرضه شد!

سیستم عامل iOS 16 در کنفرانس WWDC 22 رونمایی شد. این نسخه، شاهد آپدیت‌های جالبی از لاک اسکرین گرفته تا تغییرات Focus Mode بوده است. اگر از تغییرات آی او اس ۱۶ مطلع نیستید، در اینجا لیستی از مطالب مرتبط را برای شما قرار داده‌ایم تا بدون فوت وقت نحوه نصب ‌iOS 16 را با هم ببینیم:

آی او اس ۱۶

آی او اس ۱۶

آموزش نصب iOS 16 بر روی آیفون

گاها دیده شده که افراد برای نصب آپدیت آی او اس به فروشگاه‌ها و اپل استورها مراجعه می‌کنند و برای این کار، هزینه‌ای نیز پرداخت می‌کنند! باید بدانید که نصب کردن iOS بسیار راحت بوده و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد.

آیفون‌های سری ۸ و iPhone SE 2020 به بعد، آپدیت iOS 16 را دریافت می‌کنند. اگر آیفونی که در دست دارید در این بازه قرار می‌گیرد، تبریک می‌گوییم! حالا مراحل زیر را دنبال کنید:

1. پیش‌زمینه‌ها را فراهم کنید

برای نصب iOS 16 روی آیفون، باید حتما به WiFi پرسرعت و مطمئن وصل باشید. همچنین باید شارژ آیفون بیشتر از ۵۰ درصد باشد (یا به شارژر متصل باشید).

2. مسیر آپدیت را طی کنید

در آیفون خود مسیر زیر را طی کنید:

Settings -> General -> Software Update

مسیر نصب آی او اس

مسیر نصب آی او اس

3. دانلود فایل نصبی iOS 16

حالا باید مانند تصویر زیر، پیغام نصب iOS 16 را دریافت کرده باشید. گزینه Download & Install لمس کنید. حال باید رمز عبور آیفون را وارد کنید.

صفحه نصب iOS

صفحه نصب iOS

4. همین و بس!

حالا آیفون به نسبت سرعت اینترنتتان، زمان می‌خواهد تا فایل آپدیت را دانلود کند. پس از دانلود، ممکن است مجدد رمز عبور گوشی را برای شروع نصب iOS 16 درخواست کند.

5. لذت ببرید

بعد شروع نصب آی او اس ۱۶، گوشی خاموش شده و لوگوی اپل با یک نوار سفید رنگ پایین آن، نشان از پیشرفت مراحل نصب است. پس از پایان نصب، مجدد خاموش و روشن شده و آیفون شما به iOS 16 آپدیت می‌شود.

پرسش های متداول پیرامون نصب آپدیت iOS 16

در اینجا به چند سوال و نگرانی کاربران آیفون پاسخ می‌دهیم.

نصب iOS 16 در آيفون

ویژگی Shared Library در آپدیت iOS 16

  • بکاپ گرفتن پیش از آپدیت کردن، ضروری‌ست؟

هم بله هم نه. الزامی نیست اما بهتر است با کمک iTunes ویندوز یا Finder در مک، از آیفون خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

  • اینترنت سیمکارت جوابگو است؟

خیر! اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم با اینترنت سیمکارت آپدیت را انجام دهید. این کار ممکن است باعث اختلال در فایل دانلودی شده و نصب آپدیت با مشکل مواجه شود. اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر آیفون قابل استفاده نخواهد بود!

  • حجم آپدیت چقدر است؟

بسته به نوع آیفون شما و ورژن آی او اسی که روی آن قرار دارید، حجم آپدیت متفاوت است. با مراجعه به صفحه Software Update در تنظیمات آیفون، می‌توانید از حجم بروزرسانی باخبر شوید.

  • سلامت باتری آیفون با آپدیت کردن، کمتر می‌شود؟

آپدیت کردن ارتباطی با سلامت باتری ندارد. اگر طبق تجربه دوستانتان این نگرانی را دارید، باید اطلاع دهیم که اگر با آپدیت کردن آی او اس متوجه کاهش سلامت باتری شده‌اید، به دلیل دقیق‌تر شدن محاسبه میزان سلامت باتری بوده است. راه های افزایش سلامت باتری آیفون را در مطلب لینک شده مطالعه کنید.

  • بازگشت به نسخه قدیمی iOS شدنی‌ست؟

بله اما پیشنهاد نمی‌کنیم. این کار پروسه‌ای حساس است و تجربه ثابت کرده است ضررهایش بیشتر از منفعتش است. در ضمن کسانی که از اپل آیدی‌های کارتی استفاده می‌کنند، اصلا به فکر Downgrade نباشند!

آی مسیج در آی او اس ۱۶

آی مسیج در آی او اس ۱۶

در انتها

آپدیت کردن آی او اس کار سختی نیست. برای این کار نیاز نیست به بیرون از خانه رفته و متحمل هزینه قابل توجهی شوید. برای اینکار فقط کافی‌ست مراحل گفته شده را طی کرده و با خیال راحت، چای بنوشید. اگر موفق به آپدیت آیفون خود شدید، نظر خود را در مورد iOS 16 با ما و دیگر خوانندگان فراسیب در میان بگذارید. از شنیدن نظرهایتان خوشحال خواهیم شد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

1 دیدگاه در “آپدیت iOS 16 عرضه شد! آموزش نصب آی او اس ۱۶ در آیفون

  1. Ema گفت:

    من زدم اپدیت شه و خیلی طول کشیده و Updating Apple ID settings.. این اومده چیکارش کنم اصن لوگوی اپل نیومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفت =