آموزش و ترفند تکنولوژی

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی + کد تخفیف

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی + کد تخفیف

گوش دادن به موسیقی در دهه‌های گذشته تحولات زیادی داشته و جای خود را به سرویس‌های استریم موسیقی داده است. روزهایی که شما باید نوار کاست، صفحه گرامافون و یا سی‌دی تهیه می‌کردید رفته و حتی دیگر نیازی به خرید دیجیتالی هر آهنگ یا آلبوم ندارید. این روزها شما با ثبت‌نام و استفاده از یک سرویس استریم موسیقی به میلیون‌ها آهنگ دسترسی دارید.

البته که چندین سرویس استریم موسیقی وجود دارد و بخاطر تفاوت‌هایشان انتخاب بهترین سرویس استریم موسیقی، کاری سخت است. با فراسیب و بررسی سرویس‌های استریم موسیقی همراه ما باشید.

زمانیکه می‌خواهید بین سرویس‌های استریم موسیقی تصمیم بگیرید، باید چند مورد را درنظر بگیرید. حتماً می‌خواهید مطمئن شوید که آن سرویس، از تمامی دستگاه‌های شما پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به ویژگی‌های دیگری مثل دستیار هوشمند، کیفیت صدا، پخش موزیک ویدیو، متن آهنگ‌ها و به اشتراک گذاری پلی‌لیست‌ها توجه کنید.

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی

با توجه به موارد بالا، ما به بهترین سرویس‌هایی که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، پرداخته‌ایم. انتخاب‌های ما ویژگی‌های جالبی مثل ارائه موسیقی با کیفیت LossLess Audio یا گوش دادن به موسیقی بصورت رایگان اما با شنیدن تبلیغات را دارند.

بهترین سرویس‌های استریم موسیقی:

  • اسپاتیفای
  • اپل موزیک
  • تیدال های فای
  • آمازون موزیک
  • یوتیوب موزیک

اسپاتیفای – Spotify

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای

سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای

اسپاتیفای بیش از ۷۰ میلیون نسخه آهنگ و پادکست دارد. این سرویس را می‌توانید رایگان اما با شنیدن تبلیغات، استفاده کنید.

  • نکات مثبت: آرشیو بزرگی از موسیقی (و موسیقی ایرانی) – پادکست‌ها – پشتیبانی از بیشتر دستگاه‌ها – امکان استفاده بصورت رایگان – پلی‌لیست‌های اشتراکی – گوش دادن گروهی – قابلیت جدید شبیه به کلاب هاوس به نام Greenroom
  • نکات منفی: پشتیبانی نکردن از کیفیت LossLess Audio – اجبار به استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده ip بدلیل تحریم بودن ایران

به دنبال سرویس استریم موسیقی‌ای هستید که آرشیو بزرگی از موسیقی ایرانی و خارجی را داشته و با تمام دستگاه‌های شما سازگار باشد؟ اسپاتیفای برای شماست. اسپاتیفای اپلیکیشن‌هایی برای تمامی دستگاه‌ها چه گوشی موبایل چه کامپیوتر دارد. اگر اسپاتیفای پریمیوم را انتخاب کردید، می‌توانید از صفحه خرید اشتراک اسپاتیفای فراسیب، این اشتراک را با کد تخفیف ASMSC20 تهیه کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب اسپاتیفای، تمرکزش بر روی پلی‌لیست‌های متنوع و پیشنهاد موسیقی در قالب discovery است. این ویژگی همچنین شامل دکمه “enhance” می‌شود که آهنگ‌های مشابه پلی‌لیست شما را پیشنهاد می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد آهنگ‌ها را بر اساس سبک و حالت روحی فیلتر کنید.

اشتراک اسپاتیفای

اشتراک اسپاتیفای

اسپاتیفای از پادکست و محتوای ویدیویی هم پشتیبانی می‌کند. البته موزیک ویدیو را بطور کامل شبیه به اپل موزیک، نمایش نمی‌دهد. همچنین کیفیت استریم را تا 320Kbps می‌توانید بالا ببرید. اگر این میزان کیفیت هم کافی نیست، بدانید که اسپاتیفای قرار است در اواخر ۲۰۲۱ از کیفیت بالای Spotify HiFi رونمایی کند.

در سال ۲۰۲۱ اسپاتیفای محیط کاربری جدید خود را با جابجایی بهتر بین موسیقی و پادکست، عرضه کرد. همچنین می‌توانید برخی پلی‌لیست، آلبوم یا پادکست‌ها را پین کنید تا سریعتر و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در ماه ژوئن نیز Greenroom که شبیه به اپلیکیشن Clubhouse است، به اسپاتیفای آمده است. همچنین درحال بررسی متن خودکار برای پادکست‌ها بصورت آزمایشی است. نیازی نیست که بگوییم اسپاتیفای یکی از بهترین سرویس‌های استریم موسیقی است.

اپل موزیک – Apple Music

اپل موزیک Apple Music

اپل موزیک Apple Music

اپل موزیک هم بر روی دستگاه‌های اپل و هم بر روی دیگر دستگاه‌ها اجرا می‌شود. سرویس اپل موزیک بیش از ۷۵ میلیون نسخه آهنگ دارد. برای شنیدن پادکست‌ها بصورت رایگان، می‌توانید از اپلیکیشن Apple Podcasts استفاده کنید.

  • نکات مثبت: بزرگترین آرشیو موسیقی – رادیو زنده – همگام بودن بسیار عالی بین دستگاه‌های اپل – پلی‌لیست‌های انتخابی از سوی اشخاص، خوانندگان و کارشناسان اپل – امکان جستجو با متن آهنگ‌ها – کیفیت LossLess Audio و نوع پخش Spatial Audio – موزیک ویدیو – محتواها و آلبوم‌های اختصاصی – فیلتر نبودن این سرویس در ایران (در موارد بسیار بسیار کم شاهد محدود بودن برخی کاربران بودیم)
  • نکات منفی: رایگان نبودن و الزامی بودن تهیه اشتراک

اگر از آیفون یا دیگر محصولات اپل استفاده می‌کنید، به اپل موزیک شک نکنید! البته از اپل موزیک بر روی اندروید و کامپیوترهای ویندوزی هم می‌توانید استفاده کنید. اپل موزیک بسیاری ویژگی‌های متناسب با نیازهای شما دارد.

یکی از بهترین ویژگی‌های این سرویس استریم موسیقی، ارتباط سریع بین سیری (دستیار هوشمند اپل) و اپل واچ با اپل موزیک است. همچنین به راحتی نزدیک کردن آیفون به هوم پاد می‌توانید موسیقی را در اسپیکر اپل گوش دهید. اگر حتی یکی از محصولات اپل را دارید، اپل موزیک بهترین انتخاب است.

اشتراک اپل موزیک

اشتراک اپل موزیک

اگر می‌خواهید از اسپاتیفای به اپل موزیک مهاجرت کنید و نگران آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌های خود هستید، آموزش انتقال پلی لیست از اسپاتیفای به اپل موزیک را مطالعه کنید.

شما در اپل موزیک می‌توانید متن موسیقی‌ها را با انیمیشنی جذاب و همگام با خواننده، ببینید. همچنین می‌توانید به تماشای موزیک ویدیوها بنشینید و در iOS 15 و iPadOS 15 همزمان با دیگر دوستانتان، آهنگ مورد علاقتان را بشنوید. برای تهیه اشتراک کاملاً قانونی اپل موزیک می‌توانید از طریق صفحه اشتراک فمیلی اپل موزیک با کد تخفیف ASMSC20 اقدام کنید.

اگر می‌خواهید ببینید دیگر دوستانتان به چه موسیقی‌هایی گوش می‌دهند، اپل پلی‌لیستی برای شما دارد. همچنین پلی‌لیست‌های موسیقی‌های جدید مناسب شما، علاقمندی‌های شما و غیره. اپل موزیک یکی از بهترین سرویس‌های استریم موسیقی است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ اپل از کیفیت LossLess Audio و (Spatioal Audio (Dolby Atmos رونمایی کرد. با این ویژگی شما به بالاترین کیفیت موسیقی‌ها (اصطلاحاً کیفیت سی‌دی) دسترسی دارید و از حالت موسیقی فضایی (شبیه به سالن‌های موسیقی) لذت می‌برید. در ابتدا ۲۰ میلیون موسیقی با این کیفیت عرضه شده و تا آخر سال ۲۰۲۱ همه قطعه‌ها با بالاترین کیفیت آماده گوش دادن هستند.

آمازون موزیک – Amazon Music Unlimited

آمازون موزیک

آمازون موزیک

سرویس موسیقی آمازون با دستیار هوشمند الکسا بسیار سازگار است. آمازون نیز نزدیک به ۷۵ میلیون نسخه موسیقی در آرشیو خود دارد.

  • نکات مثبت: آرشیو بزرگ موسیقی – سازگاری با الکسا – کیفیت HD
  • نکات منفی: هیچ محتوایی بجز موسیقی ندارد

اگر از آمازون پرایم استفاده می‌کنید می‌توانید برای استفاده از آمازون موزیک تخفیف بگیرید. البته این تخفیف از ایران غیرقابل استفاده است (البته اگر از طریق ویزا کارت مجازی خرید کنید، این امکان وجود دارد).

البته کاربران پرایم، به آرشیو موسیقی پرایم هم دسترسی دارند. اما اگر می‌خواهید هیچ محدودیتی نداشته باشید، باید از آمازون موزیک استفاده کنید. این سرویس نسبتاً محبوب موسیقی نیز از ماه می سال ۲۰۲۱ از کیفیت HD یا همان LossLess Audio رونمایی کرد. این کیفیت به شما اجازه می‌دهد که به شنیدن بالاترین کیفیت موسیقی بپردازید.

آمازون موزیک بر روی iOS و اندروید و وب دردسترس است. همچنین اگر از Echo استفاده می‌کنید، بهترین انتخاب آمازون موزیک است. چرا که با دستیار هوشمند الکسا بسیار سازگار است و تجربه دلنشینی ارائه می‌کند. 

تیدال – Tidal

سرویس استریم موسیقی تیدال Tidal

سرویس استریم موسیقی تیدال Tidal

تیدال بر روی بسیاری از دستگاه‌ها اجرا شده و همچنین کیفیت موسیقی‌ای بالاتر از بیشتر سرویس‌های استریم موسیقی ارائه می‌کند.

  • نکات مثبت: کیفیت LossLess و MQA – پشتیبانی از Dolby Atmos Audio – سازگار با بیشتر دستگاه‌ها – محتواهای اختصاصی – موزیک ویدیو
  • نکات منفی: نداشتن نسخه رایگان – نداشتن برخی ویژگی‌ها در مقایسه با دیگر سرویس‌ها – گران بودن کیفیت HiFi

تیدال کمی با دیگر سرویس‌های استریم موسیقی تفاوت دارد. تمرکز این سرویس بر روی ارائه بالاترین کیفیت ممکن است. با آنکه گرانتر است اما توانسته کیفیت بالا را به گوش کاربران برسان. البته اپل موزیک با ارائه همین کیفیت، گوی رقابت را در دست دارد.

در تیدال پریمیوم شما به کیفیت 320Kbps که در اسپاتیفای هم ارائه می‌شود، دسترسی دارید. اما در نسخه Tidal HiFi با کیفیت باورنکردنی 1411Kbps با فرمت FLAC موسیقی را گوش می‌دهید. به این معنی که شما کیفیت دقیقاً شبیه به سی‌دی و طوریکه باید شنیده شود را در دست دارید. همچنین کیفیت‌های 2304Kbps و 9216Kbps نیز در Tidal Masters ارائه می‌شود.

تیدال همچنین برای محتواهای اختصاصی خود معروف است. آلبوم‌هایی مثل 4:44 از Jay-Z و The Life of Pablo از Kanye West در ابتدا در تیدال عرضه شدند. موزیک ویدیو و برخی پشت صحنه‌ها هم در این برنامه حضور دارند. برای تهیه اشتراک تیدال می‌توانید به صفحه اکانت پریمیوم تیدال مراجعه و از کد تخفیف ASMSC20 استفاده کنید.

در رقابت، اپل موزیک و آمازون موزیک هم از کیفیت LossLess با قیمت پایین‌تری پشتیبانی می‌کنند. به هر حال تیدال کیفیت MQA ارائه می‌کند که در آن دو سرویس استریم موسیقی جایی ندارند. تیدال را می‌توان بهترین سرویس استریم موسیقی با نگاه کیفیتی دانست.

یوتیوب موزیک – YouTube Music

یوتیوب پریمیوم موزیک

یوتیوب پریمیوم موزیک

یوتیوب موزیک آرشیو قابل قبولی از موسیقی دارد. به اضافه آنکه با دنیای گوگل و دستیار هوشمند آن هم سازگاری بالایی دارد.

  • نکات مثبت: پلی‌لیست‌های جالب – سازگاری خوب با سرویس‌های گوگل – جستجو بر اساس متن آهنگ – داشتن نسخه رایگان
  • نکات منفی: با الکسا سازگار نیست – نداشتن کیفیت LossLess Audio

اگر شما به اکوسیستم گوگل و استفاده از محصولاتش علاقمند هستید، یوتیوب موزیک انتخاب درستی‌ست. درواقع اگر گوشی اندرویدی دارید و می‌خواهید به خوبی از دستیار هوشمند گوگل استفاده کنید، پس یوتیوب موزیک کار را آسان می‌کند.

این سرویس بر روی آی او اس و وب هم در دسترس است. همچنین قابلیت پیشنهاد پلی‌لیست باتوجه به مکان شما و جستجوی آهنگ‌ها بر اساس متن را دارد. برای تهیه اشتراک یوتیوب پریمیوم به صفحه اشتراک یوتیوب پریمیوم مراجعه کنید و از کد تخفیف ASMSC20 استفاده کنید.

یوتیوب موزیک بهترین استریم موسیقی نیست؛ اما گوگل هدفی غیر از آن ندارد. این برنامه بجز سیری با دیگر دستیارهای هوشمند سازگار نیست. پس از از Echo استفاده می‌کنید، انتخاب یوتیوب پریمیوم هوشمندانه نیست.

یوتیوب موزیک نیز شبیه به اسپاتیفای نسخه رایگان اما با شنیدن تبلیغات دارد که خود نکته‌ای مثبت است. 

کیفیت HiFi موسیقی چیست؟

بهترین سرویس‌های استریم موسیقی

بهترین سرویس‌های استریم موسیقی

بیشتر سرویس‌های استریم موسیقی، کیفیت آهنگ‌ها را اصطلاحاً lossy ارائه می‌کنند. این به معنی آن است که بدلایل کاهش حجم و راحت‌تر بودن استریم آن، کیفیت اصلی آهنگ کاهش می‌یابد. در کلامی دیگر یعنی چیزی که شما در آن سرویس‌های موسیقی (بجز اپل موزیک، آمازون و تیندال) می‌شنوید با نسخه فیزیکی CD آن متفاوت است.

با آنکه این کاهش کیفیت آنچنان محسوس نیست، اما خیلی از شنوندگان حرفه‌ای از این نوع کیفیت راضی نیستند. در اینجا ما پیشنهاد استفاده از سرویس استریم با قابلیت HiFi یا LossLess Audio را می‌دهیم.

سرویس‌های مختلف این نوع از بالا بودن کیفیت را با نام‌های متفاوتی نمایش می‌دهند. مثلاً HiFi یا HD Music و یا حتی Hi-Res Music نام می‌برند. البته که کمی تفاوت بین این نوع فشرده‌سازی‌ها وجود دارد اما همگی کیفیتی شبیه به کیفیت سی‌دی ارائه می‌کنند.

تیدال، آمازون موزیک و اپل موزیک برخی از سرویس‌های محبوب استریم موسیقی هستند که از کیفیت HiFi پشتیبانی می‌کنند. اسپاتیفای هم برنامه دارد تا آخر سال ۲۰۲۱ این کیفیت را اضافه کند.

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی

معرفی بهترین سرویس های استریم موسیقی

در زاویه‌ای دیگر، این کیفیت بالا سرعت اینترنت بالاتر هم می‌خواهد. برای شنیدنش هم نیاز به هدفون‌های باکیفیت و یا اسپیکرهای مخصوص دارید. در ضمن می‌توانید میزان مصرف اینترنت سرویس‌های استریم موسیقی و ویدیو را در مطلبی با همین عنوان مشاهده کنید.

جمع بندی

اپل موزیک و اسپاتیفای انتخاب بسیاری از ایرانیان است. یوتیوب پریمیوم نیز یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌هاست. اگر بین اسپاتیفای و اپل موزیک شک دارید، توصیه می‌کنیم مطلب مقایسه اپل موزیک با اسپاتیفای را مطالعه کنید. در انتها ما به شما توصیه می‌کنیم هدف از تهیه سرویس استریم موسیقی را برای خود تعیین کنید.

اگر به دنبال نهایت کیفیت هستید، تیدال بهترین گزینه است. اگر به دنبال آرشیو بزرگ و همگام بودن زیاد بین دستگاه‌های اپلی خود و دیدن متن و موزیک ویدیو‌ها هستید، اپل موزیک را انتخاب کنید. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =