نقد و بررسی

سرویس پریمیوم یوتیوب چیست؟

سرویس یوتیوب پریمیوم چیست؟

«یوتیوب پریمیوم» نام سرویس پولی ماهانه Youtube است که برخی قابلیت‌های اضافه را برای مشترکین خود به ارمغان می‌آورد. در اصل کاربران یوتیوب امکانی پولی بصورت ثبت نام و عضویت ماهانه (Youtube Premium) دارند. یوتیوب ادعا می‌کند تجربه استفاده از سرویس خود را بهبود داده است و کسانیکه از این سرویس استفاده می‌کنند قابلیت‌های متنوعی را دریافت می‌کنند و شاهد پیشرفت‌هایی در بزرگترین سرویس اشتراک ویدیو هستند. در ادامه با فراسیب همراه باشید…

معرفی یوتیوب پریمیوم

معرفی یوتیوب پریمیوم

یوتیوب پریمیوم چیست؟

همانطور که اشاره شد سرویس پریمیوم یوتیوب یک سرویس پولی در وبسایت اشتراک گذاری ویدیوی یوتیوب هست که با پرداخت حق اشتراک ماهیانه قابل استفاده است. پخش ویدیوها بدون تبلیغات، پخش در حالت آفلاین و بدون اینترنت، امکان مشاهده محتواهای اختصاصی یوتیوب و… از ویژگی‌های سرویس یوتیوب هستند. حق اشتراک یوتیوب پریمیوم بصورت ماهیانه ۱۱/۹۹ دلار هست که امکان استفاده Youtube Music Premium نیز وجود خواهد داشت.

کمی آشنایی با اکوسیستم یوتیوب

همین ابتدا بگیم شرکت گوگل در نامگذاری سرویس‌های مختلف، عملکرد عجیب و گاها نادرستی دارد؛ در یوتیوب نیز این مورد وجود دارد. برای مثال بسیاری از کاربران سرویس یوتیوب رد (Youtube Red) را می‌شناسند که تا قبل سال ۲۰۱۸ بعنوان سرویس پولی (اشتراکی) یوتیوب شناخته می‌شد. اما پس از مدتی با برند‌سازی مجدد یوتیوب موزیک بعنوان سرویس مجزا، قسمت اشتراکی یوتیوب یعنی یوتیوب رد به Youtube Premium تغییر نام داد. حال در ادامه به معرفی کوتاه سرویس های تحت برند یوتیوب میپردازیم…

  • یوتیوب پریمیوم‌: سرویس اشتراکی وبسایت یوتیوب
  • یوتیوب موزیک: سرویس استریم موسیقی یوتیوب با اپلیکیشن اختصاصی و به نوعی رقیب مستقیم اپل موزیک و اسپاتیفای
  • یوتیوب موزیک پریمیوم: سرویس اشتراکی یوتیوب موزیک با حق پرداخت ماهانه ۹/۹۹ دلار با قابلیت دسترسی به نسخه با کیفیت موسیقی، امکان پخش موزیک در پس زمینه (اپلیکیشن)، پخش آفلاین موسیقی و… که میتوان آنرا به عنوان بخشی از سرویس ماهانه Youtube Premium نیز دریافت کرد.
  • یوتیوب تی وی: سرویس پخش زنده تلویزیونی مشابه HULU
  • یوتیوب کیدز: سرویس و اپلیکیشن اختصاصی یوتیوب برای کودکان (ارائه محتوای مناسب کودکان). با تهیه Youtube Premium این سرویس هم فعال میشود.
اپلیکیشن یوتیوب

اپلیکیشن یوتیوب

مزیت‌ها و قابلیت‌های سرویس یوتیوب پریمیوم چیست؟

همانطور که بالاتر اشاره شد سرویس اشتراکی Youtube Premium قابلیت‌هایی اضافه‌تر نسبت به یوتیوب عادی دارد و برخی محدودیت‌های یوتیوب نیز در نسخه پریمیوم برداشته شده است که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم…

  • پخش ویدیو بدون تبلیغات: مشترکین یوتیوب پریمیوم در صورتی که با اکانت شخصی خودشان در وبسایت یا اپلیکیشن یوتیوب عضو باشند میتوانند ویدیو های موجود در یوتیوب را بدون تبلیغات تماشا کنند.
  • دسترسی به محتوا های اختصاصی یوتیوب: با عضویت در YouTube Premium دسترسی به محتوای حرفه ای و اختصاصی تولید کنندگان یوتیوب برای شما فراهم میشود.
  • پخش ویدیو در پس‌زمینه: اگر از یوتیوب روی موبایل خود استفاده میکنید با بیرون رفتن از اپلیکیشن یوتیوب یا حتی خاموش کردن صفحه گوشی، صدای ویدیو قطع نخواهد شد.
  • امکان دانلود مستقیم ویدئوها: با عضویت در یوتیوب پریمیوم، دانلود مستقیم از یوتیوب در پلتفرم های مختلف نیز وجود خواهد داشت.
  • دسترسی به یوتیوب موزیک پریمیوم: همانطور که اشاره شد با پرداخت اشتراک Youtube Premium به محتوا و تمامی قابلیت های یوتیوب موزیک نیز دسترسی خواهید داشت.

حفظ درآمد تولیدکنندگان محتوای یوتیوب هنگام استفاده از یوتیوب پریمیوم!

سرویس Youtube Premium

سرویس Youtube Premium

بله، یکی از قابلیت‌های اشتراک Youtube Premium امکان حذف تبلیغات موجود در یوتیوب است اما این حذف تبلیغات می‌تواند مانع درآمدزایی برای تولیدکنندگان ویدیو در یوتیوب باشد. اما جالب است بدانید با استفاده کاربران از YouTube Premium درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا حفظ می‌شود؛ به این صورت که یوتیوب بخشی از مجموع درآمد کسب شده از سرویس پریمیوم را با توجه به تعداد بازدید کاربران از محتوا، به تولیدکننده محتوا پرداخت میکند و اینطور نقصی در سیستم نیز وجود ندارد.

آیا سرویس یوتیوب پریمیوم ارزش دارد؟

قیمت و هزینه یوتیوب پریمیوم

یوتیوب پریمیوم چیست؟

در جدول بالا هزینه و امکاناتی که در سرویس YouTube Premium و یوتیوب موزیک پریمیوم وجود دارد را مشاهده می‌کنید. حال اگر شما بطور منظم و مدت زیادی از زمان خود را صرف تماشای یوتیوب مخصوصا در موبایل یا تبلت میکنید تمامی موارد ذکر شده میتواند برای شما مفید باشد. اگر به دنبال تماشای محتوای اختصاصی Youtube Premium هستید یا کاربر یوتیوب موزیک به شمار میروید هم میتونید از این سرویس بهره ببرید.

اما سرویس یوتیوب پریمیوم با امکان اشتراک گذاری با سایر افراد بصورت فمیلی (Family) نیز وجود دارد و هزینه پرداختی می‌تواند بین سایر اعضای فمیلی تقسیم شود. نظر شما درباره سرویس YouTube Premium چیست؟ برامون کامنت کنید!

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =