آموزش و ترفند, ارور ها

آموزش رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای

حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای

اگر از کاربران اسپاتیفای باشید، حتما با ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای مواجه شده‌اید. در واقع این خطا باعث می‌شود که شما دیگر نتوانید از این پلتفرم استفاده کنید و عملا استفاده از Spotify غیرممکن خواهد شد. در این مقاله از فراسیب با ما همراه باشید تا به آموزش حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای بپردازیم.

همچنین می‌توانید نسبت به خرید اکانت اسپاتیفای بصورت کاملا قانونی از فراسیب اقدام فرمایید.

نمایی از لوگوی اسپاتیفای

حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای

دلایل نمایش خطای Something Went Wrong در اسپاتیفای

مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای معمولا به دلایل زیر نمایش داده می‌شود:

  1. برنامه Spotify با مشکل مواجه شده است؛ برنامه Spotify شما می‌تواند با یک باگ یا مشکلی دیگر مواجه شده باشد و در نتیجه خطای Something Went Wrong به شما نمایش داده می‌شود.
  2. سرعت اینترنت پایین است؛ این امکان وجود دارد تا اتصال اینترنت شما پایدار نباشد و همین موضوع در نهایت باعث خواهد شد تا خطای Something went wrong به شما نمایش داده شود.
  3. VPN شما نامناسب است؛ برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای معمولا به دلایل امنیتی سعی می‌کنند از سرورهای خود در برابر VPNها محافظت کنند. به همین دلیل، اگر از VPN استفاده می‌کنید، احتمالا با خطای Something went wrong در اسپاتیفای مواجه خواهید شد.

راهکارهای رفع خطای اسپاتیفای Something Went Wrong

حالا که به خوبی در مورد دلایل نمایش این خطا در برنامه اسپاتیفای اطلاع پیدا کردید، می‌توانید احتمالا با استفاده از یکی از دو روش زیر، نسبت به حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای اقدام کنید.

روش اول: خارج شدن از اکانت و ورود دوباره

اگر با ارور Something went wrong در اسپاتیفای مواجه شدید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که از اکانت خود خود خارج و سپس وارد شوید. این روش احتمالا به نظر شما بسیار آسان به نظر می‌رسد، اما گاهی اوقات به دلیل یک سری از باگ‌های احتمالی در برنامه این روش جواب خواهد داد.

برای انجام این کار تنها کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  2. روی گزینه Log Out بزنید.
    محیط برنامه Spotify

    محیط برنامه Spotify

  3. پس از خروج از سیستم، چند ثانیه صبر کنید و سپس با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور وارد شوید.

همچنین می‌توانید از تمام دستگاه‌هایی که از اکانت‌تان روی آن‌ها استفاده می‌کنید خارج شوید تا مطمئن شوید که آیا این روش جواب می‌دهد یا خیر. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی آیکون پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  2. گزینه Account را از منو باز شده انتخاب کنید.
  3. به بخش Sign out Everywhere بروید و روی دکمه Sign Out Everywhere بزنید.

اگر این راه‌کار ساده نتوانست باعث حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای را به صورتی کامل برطرف کند، می‌توانید سراغ روش بعدی بروید.

روش دوم: کش برنامه را پاک کنید

هر برنامه‌ای که روی سیستم شما نصب می‌شوید، مجموعه‌ای از داده‌های موقت به نام کش (Cache) را جمع‌آوری و سپس در یک پوشه اختصاصی در داخل سیستم ذخیره خواهد کرد. با بررسی این اطلاعات متوجه خواهید شد که اطلاعاتی مانند تنظیمات اختصاصی شما، اطلاعات ورود به سیستم، آخرین جستجوهایی که انجام داده‌اید و… خواهد بود.

توسعه‌دهندگان معمولا از این داده‌های موقت ذخیره شده استفاده می‌کنند تا برنامه با سرعت بیشتری در هر بار استفاده باز شود. به صورت معمول، داده‌های کش بی‌ضرر هستند و کار خود را بی سر و صدا در سیستم انجام می‌دهند؛ اما گاهی اوقات ممکن است که دچار مشکلاتی شوند. زمانی که این داده‌ها با مشکلی مواجه می‌شوند، احتمالا جلوی استفاده شما از برنامه هم گرفته خواهد شد.

راه‌حل رفع این مشکل بسیار ساده است و شما برای آن تنها کافیست که یک بار کش برنامه را پاک کنید:

  1. دکمه‌های ویندوز و R را به صورت همزمان با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
  2. عبارت %appdata% را در قسمت Run وارد و سپس روی دکمه Enter بزنید. با انجام این کار، File Explorer ویندوز باز خواهد شد.Run Window AppData
  3. لیست نمایش داده شده، به دنبال اسپاتیفای بگردید و سپس آن را پاک کنید.spotify Folder

اگر برنامه Spotify را از طریق فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز دانلود کرده‌اید، می‌توانید از طریق به مسیر زیر بروید و سپس پوشه Data را حذف کنید:

C: > Users > YourUsername > AppData > Local > Packages > SpotifyAB.SpotifyMusic_zpdnekdrzrea0 > LocalCache > Spotify

بعد از انجام کارهای بالا، برنامه File Explorer را ببندید و بررس کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

روش سوم: نرم‌افزار گذر از تحریم خود را بررسی کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایل نمایش خطای Something went wrong، استفاده از نرم‌افزار‌های گذر از تحریم نامناسب است. اسپاتیفای در این شرایط تشخیص می‌دهد که شما در کشوری هستید که اجازه استفاده از این پلتفرم را ندارید؛ پس جلوی دسترسی شما را می‌بندد.

اگر شما هم از نرم‌افزار‌های گذر از تحریم نامناسب استفاده می‌کنید، بهتر است که سراغ گزینه‌های جایگزین برای آن بروید.

نمایی از رابط کاربری اپلیکیشن اسپاتیفای

نحوه رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای

 روش چهارم: از Private Sessionها استفاده کنید

یکی دیگر از بهترین راهکارهای رفع خطای اسپاتیفای Something Went Wrong، می‌توانید سراغ گوش کردن موسیقی در Private Sessionها بروید. ظاهرا مشکلی جزئی در برنامه باعث شده بود تا این خطا نمایش دهد.

شما می‌توانید وارد یک Private Session شوید تا فعالیت‌های خود در اسپاتیفای را به صورت خصوصی نگه دارید. با انجام این کار، هیچ‌کس متوجه نخواهد شد که شما در حال گوش دادن به چه موسیقی هستید.

برای ایجاد یک Private Session می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. در Spotify روی آیکون پروفایل خود در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  2. از منوی باز شده، روی Private Session بزنید. آیکون قفل در کنار عکس پروفایل شما نشان می‌دهد که Private Session شما فعال شده است.

روش پنجم: اسپاتیفای را به‌روزرسانی کنید

اگر از نسخه‌های قدیمی اسپاتیفای استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد تا با این مشکل مواجه شوید. نصب به‌روزرسانی‌های مربوط به نسخه موجود روی دستگاه شما احتمالا باعث خواهد شد تا خطاهای موجود برطرف شود و از آخرین تغییرات ایجاد شده در Spotify لذت ببرید.

نمایی از رابط کاربری اپلیکیشن اسپاتیفای

حل مشکل Something Went Wrong در اسپاتیفای

برای به‌روزرسانی برنامه می‌توانید مسیر زیر را طی کنید:

  1. روی آیکون پروفایل در برنامه Spotify بزنید.
  2. گزینه Update Spotify Now را از منوی باز شده انتخاب منید و با دستورالعمل‌های نمایش داده روی صفحه تا آخرین مرحله پیش بروید.

روش ششم: اسپاتیفای را مجدد نصب کنید

اگر تمام روش‌های قبلی را پیش بردید و متوجه شدید که باز هم ارور Something went wrong به شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید اسپاتیفای را پاک و دوباره نصب کنید. با انجام این کار، تمام داده‌های برنامه از دستگاه شما حذف خواهند شد و احتمالا مشکلات برطرف می‌شود. برای حذف Spotify کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  1. کلید‌های ویندوز و I را با هم فشار دهید تا تنظیمات ویندوز باز شود.
  2. از منوی باز شده روی Apps بزنید.
  3. در قسمت چپ روی Apps & features کلیک کنید و در سمت راست پنجره به دنبال Spotify بگردید.

Spotify in Uninstall Window

4. روی آن کلیک کنید و سپس دکمه Uninstall را بزنید.

5. دستورالعمل‌های نشان داده شده روی صفحه را دنبال کنید.

در انتها

ارور Something went wrong در اسپاتیفای ممکن است یک ضد حال بد باشد. تصور کنید در حین رانندگی در حال شنیدن موسیقی مورد علاقه خود هستید و آن را زمزمه می‌کنید، اسپاتیفای از کار افتاده و این خطا را نمایش دهد. در این مطلب سعی شد به تمامی راه‌های نحوه رفع ارور Something Went Wrong در اسپاتیفای بپردازیم. در انتها پیشنهاد می‌کنیم که ترفند های اپلیکیشن اسپاتیفای را برای تجربه بهتر مطالعه کنید. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل به خرید گیفت کارت اسپاتیفای از طریق سایت فراسیب اقدام نمایید. 

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مبین محمدی

از وقتی که یادمه سرم تو کامپیوتر بوده و تقریبا هم چهار پنج سالی هست که به صورت تمام وقت یک گیک هستم به صورت پاره‌وقت تولید محتوا می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =