اخبار اپل

آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 بصورت رسمی معرفی شد!

آی مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 بصورت رسمی معرفی شد!

اپل در کنفرانس Scary Fast خود، نسل جدیدی از آیمک 24 اینچی را معرفی کرد. این اتفاق پس از تقریباً سه سال از معرفی آی مک M1 بسیار دلچسب بود. نسخه جدید دارای طراحی مشابه نسخه قبلی است، اما اکنون با تراشه M3 که به تازگی معرفی شده، سریعتر و کارآمدتر است.

آیمک جدید با تراشه M3

از نظر طراحی، iMac جدید تقریباً مانند قبل به نظر می‌رسد. صفحه نمایش این کامپیوتر All in One نیز با مشخصات ۲۴ اینچ و رزولوشن 4.5K عرضه می‌شود. بزرگترین خبر در اینجا تراشه M3 است، به خصوص که iMac از سال 2021، زمانی که تراشه M1 را تجربه کرد، به روز نشده بود.

مشخصات فنی آیمک M3

مشخصات فنی آیمک M3

این اولین تراشه اپل است که بر اساس معماری ۳ نانومتری برای مک طراحی شده است. اپل می گوید که M3 رکوردهای بزرگی را در مورد پردازنده گرافیکی به ارمغان می‌آورد. M3 همراه با A17 Pro اولین تراشه های اپل هستند که از ردیابی پرتوهای سخت افزاری (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کنند. در مطلب اپل از تراشه های سری M3 رونمایی کرد، به این موضوع پرداختیم.

در انتها

پردازنده M3 دارای هسته های عملکردی تا 30٪ سریعتر از M1 و 15٪ سریعتر از M2 است. به دلیل معماری جدید، این تراشه نیز نسبت به تراشه‌های قبلی انرژی کمتری مصرف می‌کند، حتی اگر عملکرد بیشتری را ارائه دهد. مدل پایه دارای پردازنده ۸ هسته‌ای با پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای است.

قیمت‌ها مانند قبل باقی می مانند؛ از ۱۲۹۹ دلار برای حافظه 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی شروع می‌شود. شایان ذکر است که هیچ نسخه‌ای از آیمک با تراشه های M3 Pro یا M3 Max وجود ندارد.

منبع محتوا: 9to5mac.com

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره امیرحسین جبلی

خودم به خودم می‌گم برنامه نویس، همکارام می‌گن تولید کننده محتوا و واقعیت، ترکیبی از خلاقیت، ایده گرفتن، نوشتن و ساختنه. ساختن یک دنیای جدید؛ چه کامپیوتری چه واقعی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =