اخبار اپل

محصولات جدید و همه آنچه در سال ۲۰۲۲ از شرکت اپل انتظار داریم

محصولات جدید و همه آنچه در سال ۲۰۲۲ از شرکت اپل انتظار داریم

در این مطلب از فراسیب قصد داریم با دیوایس‌های اپل که انتظار معرفی و رونمایی از آن‌ها در سال 2022 می‌رود، آشنا شویم. در ادامه با فراسیب همراه شوید.

سال 2021 برای اپل و کارکنان آن سال بسیار شلوغی بود و محصولات متعددی از جمله مک‌ها، آیفو‌ها، ایرتگ و مواردی از این قبیل از سوی آن‌ها به دنیای تکنولوژی معرفی شد. اگر به چشم انداز پیش روی این شرکت آمریکایی در سال 2022 نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که دیوایس‌های مختلفی در صف انتشار قرار دارند که مطمئنا مدیران اپل نیز برای رونمایی از آن‌ها بسیار هیجان زده خواهند بود. خلاصه، مطلب را کوتاه کرده و در ادامه به صورت تفکیک شده، به سراغ محصولاتی خواهیم رفت که انتظار می‌رود اپل در سال 2022 به صورت رسمی از آن‌ها رونمایی کند. با ما همراه باشید.

محصولات اپل

محصولات اپل

مک بوک ایر

یکی از مورد احتمال‌ترین محصولاتی که در سال 2022 معرفی خواهد شد، مک بوک ایر با زبان طراحی جدید است. در این دیوایس به احتمال خیلی زیاد و بر اساس شواهد مطرح شده، شاهد زبان طراحی تخت خواهیم بود. همچنین سبک سیاق قبل که در لبه‌ها به صورت باریک و هر چه به سمت پشت بدنه نزدیک می‌شویم، ضخامت دستگاه نیز بیشتر می‌شود، منسوخ خواهد شد.

آقای مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل گزارش داده است که مک بوک ایر در سال 2022 در رنگ‌های جدیدی (مانند آیمک 24 اینچی) عرضه خواهد شد. همچنین پیش بینی شده است که مانند دستگاه یاد شده، مک بوک ایر جدید به حاشیه‌ها و کیبوردی سفید رنگ مجهز خواهد بود. همچنین حرف و حدیث‌هایی در مورد مجهز بودن این دیوایس به ناچ (مانند مک بوک پرو 14 و 16 اینچی 2021) نیز شنیده می‌شود.

تصویر احتمالی مک بوک ایر با حاشیه‌های سفید اطراف نمایشگر و رنگ بندی جدید

تصویر احتمالی مک بوک ایر با حاشیه‌های سفید اطراف نمایشگر و رنگ بندی جدید

در نهایت از نظر پردازنده، پیش بینی می‌شود که مک بوک ایر 2022 به تراشه M2 اپل که در سال آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، مجهز خواهد شد. بلومبرگ گزارش داده است که تعداد هسته‌های این تراشه جدید با چیپست M1 برابر خواهد بود، اما عملکرد آن بهبود یافته و سریع‌تر خواهد شد.

مک بوک ایر جدید که ممکن است با نام مک بوک (به تنهایی) از آن یاد شود، احتمالا در نیمه‌های سال جاری میلادی (2022) به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود. همچنین احتمالا وزن آن به دلیل تغییر در ساختار طراحی کمی افزایش یافته و به این ترتیب، باید انتظار افزایش قیمت را نیز داشته باشیم.

مک مینی و مک پرو

بر هیچکس پوشیده نیست که مهاجرت کوپرتینویی‌ها به اپل سیلیکون در سال 2022 نیز ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است در سال آینده، این مهاجرت به صورت کامل انجام شود. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در نظر دارد که از مک پرو جدید مجهز به پردازنده سیلیکونی خود رونمایی کند. از لحاظ ابعاد، پیش بینی شده است که دستگاه جدید حدودا معادل نیمی از محصولی باشد که قبلا معرفی شده است.

همچنین طبق شایعات، مک پرو جدید به پردازنده 20 یا 40 هسته‌ای مجهز خواهد بود که به ترتیب 16 یا 32 هسته با قدرت بسیار بالا و 6 یا 8 هسته با قدرت پایین در کنار یکدیگر قرار گرفته و تراشه یاد شده را تشکیل خواهند داد. پردازنده گرافیکی هم در دو نوع 64 و 128 هسته‌ای تدارک دیده شده است که در صورت تمایل،‌ می‌توانید گزینه مد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

تصویر احتمالی مک مینی 2022

تصویر احتمالی مک مینی 2022

همچنین از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که اپل در نظر دارد تا مک مینی پرو را هم به دنیای تکنولوژی معرفی کند که زبان طراحی جدیدی را با خود یدک خواهد کشید. آقای جان پراسر، از جمله افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت اپل گزارش داده است که مک مینی جدید از شاسی بدنه جدیدی برخوردار خواهد بود که جنس بدنه رویی از نوع پلکسی گلاس براق بوده و اطراف بدنه، مانند گذشته حالت آلومینیومی خواهد داشت.

آیمک جدید

در حالی که اپل در ماه آوریل سال 2021 از آیمک 24 اینچی رونمایی کرد، اما علاقمندان به آيمک با صفحه نمایش بزرگ‌تر، یعنی 27 اینچی همچنان منتظر هستند. در حقیقت آیمک 27 اینچی یکی از معدود دستگاه‌هایی است که هنوز با پردازنده اینتل در خط تولید مک‌های اپل قرار دارد.

به همین دلیل پیش بینی می‌شود که آیمک 27 اینچی جدید با پردازنده اپل سیلیکون در سال جاری میلادی به صورت رسمی رونمایی شود. این دستگاه احتمالا میزبان تراشه M2 خواهد بود و از طرف دیگر، نمایشگر مینی ال ای دی با تکنولوژی پروموشن، از دیگر مشخصه‌‌های آن به شمار خواهد رفت.

تصویر احتمالی آيمک 27 اینچی 2022

تصویر احتمالی آيمک 27 اینچی 2022

شایعات بر این باور هستند که مدل پایه این دستگاه مانند مک بوک پروهای جدید با 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD همراه خواهد بود. از جمله درگاه‌های ورودی آن نیز می‌توان به HDMI، SD Card و چندین پورت USB-C / تاندربولت اشاره کرد.

آیپد پرو

نسخه پرو از تبلت‌های اپل در سال 2021 میزبان آپدیتی بود که پردازنده M1 را درون خود دیده و از سوی دیگر، نمایشگر آن‌ نیز در نسخه 12.9 اینچی به فناوری مینی ال ای دی ارتقاء یافت. تنها پس از مدتی از ارائه این دیوایس، شایعات پیرامون نسل بعدی آن در رسانه‌های خبری مطرح شد.

بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال طراحی و توسعه آیپد پرو با بدنه‌ای شیشه‌ای در قسمت پشت است. این تغییر به آیپد پرو این امکان را می‌دهد که سیستم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را برای نخستین بار با خود به ارمغان آورده و از سوی دیگر، قابلیت شارژ بی سیم معکوس را در اختیار دیوایس‌های دیگر قرار دهد. سیستم شارژ بی‌سیم معکوس به دیوایس‌های دیگر مانند آيفون یا ایرپاد اجازه می‌دهد تا با قرارگیری روی بدنه این دستگاه، شارژ شوند.

تصویری از آیپد پرو 2021

تصویری از آیپد پرو 2021

به عنوان تغییر دیگر، می‌توان به گسترش تکنولوژی نمایشگر mini-LED به آیپد پرو 11 اینچی اشاره کرد که این اتفاق نیز برای نخستین بار روی خواهد داد. این فناوری برای اولین بار، همراه با آیپد پرو 12.9 اینچی معرفی شد.

به عنوان زمان رونمایی از این محصول، باید به نیمه اول سال جاری میلادی و احتمالا فصل بهار اشاره کنیم.

آیفون SE 3

بیایید تا به سراغ آيفون‌ها برویم. در سال 2022 پس از مدت‌ها انتظار،‌ باید انتظار رونمایی از نسل سوم آیفون SE را داشته باشیم. این محصول با همان ساختار نسل گذشته، اما با تراشه A15 Bionic و پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

در حقیقت یکی از تحلیلگران بر این باور است که iPhone SE 3 با فناوری 5G می‌تواند بسیاری از استفاده کنندگان از محصولات اندرویدی را به سمت پلتفرم آی او اس و دنیای اپل بکشاند.

تصویری از آیفون SE 3

تصویری از آیفون SE 3

در حالی که برخی شایعات بر این باور هستند که اپل در حال توسعه و کار روی آیفون اس ای پلاس با نمایشگر بزرگ‌تر نیز هست، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا چنین محصولی در سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد یا خیر. پیش بینی می‌شود که نسل سوم آيفون SE در نیمه اول 2022 به دنیای تکنولوژی معرفی شود.

آیفون 14

آیفون 14 موضوعی است که نمی‌تواند از قلم بیافتد. این محصول اتفاقا با تغییرات شگرفی همراه خواهد بود که به گفته آقای مینگ چی کو، باید انتظار رونمایی از دو آیفون 6.1 اینچی و دو آيفون 6.7 اینچی را داشته باشیم.

همچنین از نظر نامگذاری، احتمالا با عناوینی مانند موارد زیر روبرو خواهیم شد:

  • آیفون 14
  • آيفون 14 مکس
  • آیفون 14 پرو
  • آیفون 14 پرو مکس

آقای کو همچنین معتقد است که آیفون 14 مکس، با نمایشگر 6.7 اینچی از قیمتی بسیار مقرون به صرفه از نظر مشخصات سخت‌افزاری (حدودا 900 دلار) بهره‌مند خواهند بود.

آقای جان پراسر، یکی از افشاگران محصولات اپل در یادداشت‌‌های خود اعلام کرده است که آیفون 14، از زبان طراحی خاصی مانند آيفون 4 بهره‌مند خواهد بود.

تصویری رندر شده از آيفون 14 پرو

تصویری رندر شده از آيفون 14 پرو

از سوی دیگر پیش بینی می‌شود که آيفون 14 پرو و نسخه پرو مکس آن به سیستم پانچ هول برای قرارگیری دوربین سلفی درون آن مجهز شود. اگر این اسم به ذهن‌تان آشنا می‌آید، بد نیست بدانید که اغلب پرچمداران اندرویدی از این ویژگی برخوردار هستند و حالا تصمیم اپل برای اضافه کردن این قابلیت به نسخه‌های پرو از خانواده آيفون 14 امری عجیب و غیر منتظره به نظر می‌رسد.

در نهایت طبق نظر آقای مینگ چی کو، سری آيفون 14 با بهبودهایی در حوزه دوربین سلفی نیز روبرو خواهند شد. نسخه‌های پرو از این خانواده میزبان سنسور 48 مگاپیکسلی خواهند بود که نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی، یک حرکت رو به جلوی تمام و عیار به حساب می‌آید.

پیش بینی می‌شود این 4 آیفون جدید در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، به دنیای تکنولوژی معرفی شوند.

اپل واچ سری 8

خط تولید ساعت هوشمند اپل نیز در سال 2022 با تغییراتی عظیم روبرو خواهد شد. آقای مینگ چی کو معتقد است که اپل در فصل پاییز سال جاری سه مدل ساعت هوشمند را به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد کرد که شامل اپل واچ سری 8، نسخه جدید اپل واچ SE و مدل مقاوم از نسخه اسپورت این محصول خواهد بود.

در حوزه تکنولوژی‌های مبتنی بر حوزه سلامت، اپل واچ سری 8 میزبان سنسور سنجش دمای بدن خواهد بود و از سوی دیگر، ردیاب‌های حوزه سلامت و ورزش نیز بهبود پیدا خواهند کرد.

تصویر احتمالی اپل واچ سری 8

تصویر احتمالی اپل واچ سری 8

متأسفانه هنوز باید منتظر اطلاعات بیشتری در مورد این محصول باشیم و این مورد، با نزدیک شدن به تاریخ معرفی آن مطمئنا با جزئیات بیشتری همراه خواهد بود.

ایرپاد پرو 2

اپل همچنین در نظر دارد تا نسل دوم AirPods Pro را در سال 2022 عرضه کند. این محصول پیش بینی می‌شود که میزبان قابلیت‌های جدیدی در حوزه سلامت و ثبت و ضبط فعالیت‌های ورزشی باشد. همچنین زبان طراحی این محصول نیز احتمالا تغییر پیدا خواهد کرد. آقای Kevin Lynch یکی از مدیران ارشد کمپانی اپل در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار کرده بود که احتمالا اضافه شدن دیتاهای جدیدی برای ردیابی از سوی ایرپادز پرو هم وجود خواهد داشت.

تصویر احتمالی ایرپادز پرو 2

تصویر احتمالی ایرپادز پرو 2

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که نسل دوم AirPods Pro میزبان زبان طراحی جدید و کامپکتی خواهد بود که باعث می‌شود تا دنباله آن به صورت کامل حذف شود. تصویر احتمالی این محصولی، چیزی شبیه به عکسی است که در بالای این پاراگراف آن را مشاهده می‌کنید.

با تمام این تفاسیر، تغییرات یاد شده به هیچ عنوان تضمین شده نیست. ظاهرا مهندسان کوپرتینویی هنگام حذف ادامه ایرپادز پرو با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شده‌اند که باعث می‌شود مشکلاتی برای چیپ H1 و سیستم حذف نویز آن ایجاد شود. به این ترتیب ممکن است زبان طراحی این هدفون بی سیم تفاوت‌های آنچنان زیادی با نسل پیشین خود نداشته باشد.

هدست AR/VR

به عنوان آخرین گزینه، به سراغ هدست واقعیت افزوده / واقعیت مجازی اپل می‌رویم که طبق گزارشات پیشین، در سال 2022 باید منتظر معرفی آن باشیم. اما متأسفانه اطلاعاتی در مورد آن در حال حاضر در دسترس نیست.

تصویر احتمالی هدست AR / VR اپل

تصویر احتمالی هدست AR / VR اپل

جمع بندی

طبق شایعات منتشر شده از سوی افراد سرشناس در حوزه تکنولوژی، امسال شاهد تغییرات زیادی در محصولات اپل خواهیم بود. از آیفون ۱۴ با نام گذاری جدید و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گرفته تا هدست واقعیت مجازی. ایرپاد پرو ۲ با دنباله کوتاه‌تر، اپل واچ ۸ با سنسورهای بیشتر و سه سایز متفاوت، آیفون SE 3 با پشتیبانی از 5G، آیپد پرو با بدنه شیشه‌ای و آیمک جدید همه و همه از شایعات و پیش‌بینی‌های مختلف محصولات اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی است.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =