آموزش و ترفند تکنولوژی

معرفی و آموزش استفاده از اپل موزیک برای اندروید

معرفی و آموزش استفاده از اپل موزیک روی اندروید

اپل موزیک یکی از سرویس‌های مشهور شرکت اپل به حساب می‌آید که در این مطلب از فراسیب، قصد داریم با آن آشنا شده و چگونگی استفاده از اپل موزیک برای اندروید را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

اپل موزیک چیست؟

Apple Music در واقع یک سرویس اشتراکی موسیقی است که کاربران با پرداخت هزینه اشتراک، می‌توانند به گنجینه عظیمی از آهنگ‌ها و موزیک ویدئوهای روز دنیا دسترسی داشته باشند. این مجموعه همچنین میزبان رادیوهای اینترنتی رایگانی است که به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، اقدام به پخش محتوا می‌کنند. پس از این که اپل کمپانی و برند Beats را خریداری کرد، این سرویس از سال ۲۰۱۵ کار خود را با قدرت تمام آغاز نمود.

نمایی از رابط کاربری Apple Music روی اندروید

نمایی از رابط کاربری Apple Music روی اندروید

شما تنها با یک بار پرداخت و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های دیگر بابت امور مختلف، می‌توانید به دنیای جدیدی پای بگذارید که مسلما شما را شگفت زده خواهد کرد. کتابخانه این مجموعه فوق العاده گسترده بوده و به عنوان گزینه اول برخی خواننده‌ها و هنرمندان نیز به حساب می‌آید. از سوی دیگر با جایگزین شدن اپلیکیشن Music در مک او اس کاتالینا در سال ۲۰۱۹، این نرم افزار به عنوان گزینه پیشفرض پخش موزیک روی تمامی محصولات اپل نام خود را به ثبت رساند.

با وجود این که برخی افراد در مورد رابط کاربری پیچیده این سرویس نظر خود را بیان کرده‌اند، اما فعالیت قدرتمند اپل موزیک باعث شده تا این موارد به هیچ عنوان به چشم نیاید. اپل همچنین Apple Music را به عنوان یکی از خدمات اشتراک اپل وان در کنار سایر سرویس های اشتراکی، در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اپل موزیک در اندروید

اپل موزیک در اندروید

ساز و کار اپل موزیک چگونه است؟

این روزها استفاده از این سرویس نسبت به گذشته بسیار آسان‌تر شده است. اگر از آیفون یا دستگاه مبتنی بر سیستم عامل مک استفاده می‌کنید، این اپلیکیشن به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. اما اگر از جمله کاربران محصولات اندرویدی باشید، باید اپلیکیشن Apple Music را از فروشگاه نرم‌افزاری Play Store گوگل و یا وبسایت اپل دانلود کنید. اما روی کامپیوتر و محصولات مبتنی بر ویندوز، شما باید به نرم افزار iTunes اکتفا کنید.

به محض دانلود و نصب برنامه مربوطه، می‌توانید آن را باز کنید. در ابتدای امر، با چهار بخش جداگانه زیر روبرو خواهید شد:

  • کتابخانه یا Library
  • بخش For You
  • بخش Browse
  • بخش Radio

هر یک از قسمت‌های یاد شده، محتوای خاص خود را در اختیارتان می‌گذارند. روی نسخه آی او اس، یک تب Search برای جستجوی موزیک‌ها در قسمت پایینی نیز به چشم می‌خورد که روی نسخه اندروید، آیکون این گزینه در منوی بالایی نرم افزار قرار گرفته است. حالا به توضیح و معرفی بخش‌های یاد شده به صورت مستقل می‌پردازیم.

تجربه اپل موزیک روی اندروید

تجربه اپل موزیک روی اندروید

  • بخش Library: در این قسمت شما می‌توانید آثار خوانندگان و هنرمندانی که به آن‌‌ها علاقمند هستید را مشاهده کرده و از سوی دیگر، کتابخانه اختصاصی شما (شامل فایل‌های لوکال یا آ‌یتم‌های موجود روی iCloud Music) نیز در این قسمت گنجانده شده است.
  • بخش For You: در این قسمت شما می‌توانید به جستجوی آثار دلخواه خود بپردازید. الگوریتم اپل موزیک همچنین آهنگ‌هایی که آن ها را می‌پسندید را آنالیز کرده و به این ترتیب عناوین مشابه به آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد. 
  • بخش Browse: این قسمت جزئی دیگر برای پیدا کردن موزیک‌های جدید و مناسب سلیقه‌تان است. البته این بخش به صورت اختصاصی روی آثار تاپ ۱۰۰ یا موزیک‌های جدید تمرکز داشته و پلی لیست‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که ممکن است با سلیقه شما هم‌خوانی نداشته باشد.
  • بخش Radio: این قسمت همان طور که از نامش پیداست، میزبان ایستگاه‌های رادیویی پر مخاطب و گزینه‌هایی است که می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته، محتوای آن‌ها را گوش دهید.
نمایی از رابط کاربری اپل موزیک روی Android

نمایی از رابط کاربری اپل موزیک روی Android

آیا اشتراک Apple Music ارزش خرید دارد؟

در حالی که رقبای این سرویس به صورت انگشت شمار هستند، اما اپل موزیک از ارزش بالایی برای خرید اشتراک برخوردار است. با وجود بیش از ۹۰ میلیون موزیک و کتابخانه فوق العاده قدرتمند، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی آن باز کنید.

اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید و Library آیتونز روی آن‌ها سینک شده است، به هیچ عنوان روی خرید اشتراک این سرویس شک به دل خود راه ندهید. به کمک iCloud Music Library شما می‌توانید تا ۱۰۰ هزار موزیک دلخواه خود را به کتابخانه این مجموعه اضافه کنید. امکان نگهداری مجموعه عظیمی از موزیک‌ها در یک محل، از جمله امکانات مفید این سرویس به حساب می‌آید.

گوش دادن به محتوای اختصاصی و در واقع موزیک‌های لوکال در اپل موزیک کاملا رایگان است و از سوی دیگر، ایستگاه‌های رادیویی نیز به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به وای فای، حجم زیادی از بسته اینترنتی شما صرف این گزینه خواهد شد.

با خرید اشتراک اپل موزیک شما به گنجینه عظیمی از موزیک‌های روز دنیا به همراه آثار کلاسیک دسترسی خواهید داشت که همین موضوع، یکی از بهترین دلایل برای پرداخت هزینه و تهیه این سرویس به حساب می‌آید. الگوریتم هوشمند اپل موزیک هم در طول مسیر تجربه این سرویس، در خدمت شما خواهد بود تا آثار مورد علاقه و نزدیک به سلیقه‌تان را به شما پیشنهاد دهد.

تجربه اپل موزیک روی اندروید

تجربه اپل موزیک روی اندروید

تجربه اپل موزیک روی اندروید چگونه خواهد بود؟

سرویس Apple Music به هیچ عنوان محدود نبوده و تنها به دارندگان محصولات اپل اختصاص پیدا نمی‌کند. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، امکان دسترسی به اپل موزیک روی این محصولات نیز میسر شده است.

همان طور که اشاره شد، اپلیکیشن مربوطه را می‌توانید از Play Store گوگل یا مستقیما از وب سایت Apple دانلود کنید. ابتدا مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما دست کم روی نسخه ۴.۳ از سیستم عامل اندروید (Jelly Bean) یا ورژن‌های بالاتر است. این موضوع را می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > System > About phone چک کنید.

لازم به ذکر است برای استفاده از Apple Music به خرید اپل آیدی نیاز خواهید داشت. پس از دانلود و باز کردن اپلیکیشن یاد شده، باید وارد اکانت خود شوید.

تجربه Apple Music روی اندروید

تجربه Apple Music روی اندروید

حالا نوبت به تهیه اشتراک فمیلی اپل موزیک رسیده است که می‌‌توانید آن را به راحتی از فراسیب خریداری کنید. پس از انجام این کار، نوبت به آن رسیده تا روی صندلی خود نشسته، ریلکس کنید و از گنجینه عظیم و بزرگ Apple Music لذت ببرید!

در پایان پیشنهاد می‌کنیم نسبت به خرید اشتراک اسپاتیفای، دیگر غول استریم موسیقی دنیا از فراسیب اقدام کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =