آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

نحوه حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد

نحوه حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد

اگر کاربر آیفون یا آیپد هستید، احتمالا از یکی از روش‌های پرداخت برای خرید در اپ استور یا آیتونز استور استفاده می‌کنید. ممکن است از مستر کارت مجازی یا ویزا کارت مجازی یا حتی اعتبار اپل آیدی استفاده کنید که با استفاده از گیفت کارت‌های اپل آن را شارژ کردید. در صورت استفاده از هر روشی، اطلاعات پرداخت شما امن است و نیاز نیست نگران چیزی باشید.

با این حال سناریوهایی وجود دارد که افراد بخواهند روش پرداخت را از حساب کاربری اپل آیدی خود حذف کنند. امروز در فراسیب آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد را با هم مرور خواهیم کرد…

پیش از این نیز در مطالبی جداگانه آموزش افزودن Payment Method به اپل آیدی در آیفون و آیپد و نحوه تغییر Payment Method توسط اپ استور مک او اس را یاد گرفتیم.

انواع پیمنت متد

انواع پیمنت متد

با توجه به اینکه امروزه تعداد زیادی آیفون، آیپد و آیپاد تاچ در اختیار کودکان قرار دارد و از آن‌ها استفاده می‌کنند، احتمال بالایی وجود دارد که به طور ناخواسته یا بدون توجه به قیمت، خریدهایی انجام بدهند و این مسئله بارها گزارش شده است. با وجود اینکه می‌توان خریدهای درون‌برنامه‌ای را به طور کلی یا برای اپلیکیشن‌های خاص غیرفعال کرد، اما برخی اپلیکیشن‌ها این قابلیت را ندارند. اگر آیفون، آیپد یا آیپاد تاچی دارید که روش پرداخت دارد و به فکر جلوگیری از این مشکلات هستید، لازم است آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد را یاد بگیرید.

آموزش حذف پیمنت متد اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد

صرف نظر از اینکه از چه روش پرداختی (کارت اعتباری/نقدی، پی‌پال و اعتبار اپل آیدی) استفاده می‌کنید، حذف اطلاعات پرداختی که به حساب اپل شما متصل شده، بسیار ساده است. با آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد با ما همراه باشید.

۱. Settings گوشی را باز کنید.

آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون یا آیپد

باز کردن Settings

۲. روی اسم خود ضربه بزنید تا وارد مدیریت حساب کاربری Apple ID شوید.

مدیریت حساب کاربری Apple ID

حساب کاربری Apple ID

۳. روی Payment & Shipping ضربه بزنید.

آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد

قسمت Payment & Shipping

۵. با انتخاب گزینه Edit، گزینه حذف روش پرداخت ظاهر می‌شود. روی آیکون «-» ضربه بزنید.

آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون یا آیپد

ویرایش یا حذف روش پرداخت

۶. سپس روی گزینه Remove ضربه بزنید. درخواست حذف اطلاعات پرداخت را تأیید کنید و دوباره گزینه Remove را انتخاب کنید.

حذف روش پرداخت

حذف روش پرداخت

بعد از انجام مراحل آموزش حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد، دیگر روش پرداختی در قسمت مورد نظر نخواهید دید. در این صورت نگران پرداخت‌های ناخواسته و غیرمجاز نباشید.

اگر به طور تصادفی خریدی از اعتبار شما انجام شد یا شخص دیگری خریدی ناخواسته انجام داد، همیشه می‌توانید برای پس گرفتن هزینه از اپل اقدام کنید؛ البته به شرط اینکه زیاد دیر نشده باشد و درخواست شما منطقی و قابل قبول باشد!

نمی‌توانید روش پرداخت آیفون را حذف کنید؟

یکی از مهم‌ترین دلایل این است که احتمالا اشتراک یکی از سرویس‌های اپل را دارید و این اشتراک فعال است و در حال حاضر در حال پرداخت هزینه آن هستید. در این حالت باید اشتراک خود را لغو کنید و منتظر بمانید تا درخواست شما ثبت و اشتراک منقضی شود.

حذف Payment Method در آیفون

حذف Payment Method در آیفون

با این حال اگر چند روش پرداخت دارید و می‌خواهید فقط یک یا دو مورد از آن‌ها را حذف کنید، مشکلی نخواهد بود و همه‌چیز به خوبی انجام خواهد شد.

جمع بندی

امیدواریم حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد برای شما مفید بوده باشد. اگر می‌خواهید از پرداخت‌های تصادفی و ناخواسته جلوگیری کنید و بیشتر مراقب عملکرد فرزندتان باشید، این روش بهترین گزینه است. اگر چند نفر از یک دستگاه و یک Apple ID استفاده می‌کنند، باز هم حذف روش پرداخت می‌تواند راه حل هوشمندانه‌ای برای جلوگیری از هزینه‌های ناخواسته و گاه غیرقابل جبران باشد.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

1 دیدگاه در “نحوه حذف Payment Method اپل آیدی از طریق آیفون و آیپد

  1. علی گفت:

    من از مستر کارت خودم برای خواهر زاده ام ای کلاود ماهی یک یورو فعال کرده بودم که پسورد گوشیش فراموش کرد مجبور شد اپل ایدی جدید درست کنه حالا برای اون اپل ایدی فراموش شده از من ماهی یک یورو میگیره چطور لغوش کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =