آموزش و ترفند iOS, آموزش و ترفند iPadOS

چرا نباید در سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم؟

چرا نباید در سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم؟

سیستم‌عامل iOS اپل ویژگی مهمی به نام «قفل فعال‌سازی» یا Activation Lock دارد که برای جلوگیری از حذف یا بازیابی آیفون و آیپد بعد از سرقت یا گم‌شدن طراحی شده است. این ویژگی باعث می‌شود هر شخصی به جز مالک (و تأیید او) نتواند اطلاعات و محتویات گوشی را بازیابی یا حذف کند. خوشبختانه یا متاسفانه با روشی که اپل سیستم‌عامل iOS را قفل می‌کند، هیچ راهکار شناخته‌شده‌ای برای این مشکل وجود ندارد.

البته اپل دو روش برای رفع این مشکل در نظر گرفته، ولی با توجه به مشکلات پیش آمده برای کاربران، در این مقاله به شما می‌گوییم چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم؟ با ما همراه باشید…

رفع مشکل Activation Lock در آیفون

رفع مشکل Activation Lock در آیفون

اگر این ویژگی را در آیفون یا آیپد فعال کنید، حتی اگر کسی بتواند گوشی شما را بدزدد، نمی‌تواند اطلاعات را پاک کند و به جای گوشی جدید بفروشد، چرا که iOS بدون اجازه شما از پاک کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند. هم‌چنین اگر با آیفون یا آیپدی برخورد کردید که این ویژگی را فعال کرده، باید از مالک دستگاه بخواهید اپل آیدی و رمز عبورش را وارد کند تا این ویژگی غیرفعال شود.

از آنجایی که تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیوایس‌های اپل کاملا دقیق و بدون نقص کار می‌کنند، برای اینکه بتوانید آیفون یا آیپد خود را بفروشید، باید ویژگی Activation Lock را غیرفعال کنید. هم‌چنین اگر قرار است از کسی گوشی کارکرده بخرید، مطمئن شوید فروشنده این ویژگی را غیرفعال کرده است تا کلاه سرتان نرود؛ همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، خودتان نمی‌توانید این ویژگی را بدون اجازه مالک غیرفعال کنید. اگر فروشنده پول را بگیرد و دیگر جواب شما را ندهد، نمی‌توانید از گوشی یا آیپد استفاده کنید.

درخواست Activation Lock اپل آیدی

قابلیت Activation Lock در محصولات اپل

چرا کاربران ایرانی نباید در سایت اپل برای رفع اکتیویشن لاک درخواست بدهند؟

اپل مدتی پیش صفحه‌ای را در وبسایت رسمی خود راه‌اندازی و عرضه کرد که این مشکل را حل می‌کند. در صفحه پشتیبانی Activation Lock سه راه برای حل این مشکل تعریف شده و گزینه Get Started شما را به صفحه نهایی بازیابی گوشی یا آیپد راهنمایی می‌کند که پشتیبانان اپل این کار را برای شما می‌کنند. اما این روش در ایران ریسک زیادی دارد و به همین دلیل می‌خواهیم بگوییم چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم.

طبق گزارش‌های کاربران و متخصصین، اگر کاربر ایرانی بخواهد از طریق سایت اپل برای رفع مشکل اکتیویشن لاک اقدام کند، باید حتما مالک دستگاه باشد و فاکتور خرید معتبر از اپل‌استورهای مورد تایید اپل و تاریخ و ساعت خرید داشته باشد. بعضی افراد به اشتباه اطلاعات فاکتور خرید از ایران را وارد می‌کنند و اپل دستگاه‌هایی که با اپل آیدی ذکر شده فعالیت می‌کنند را هم قفل می‌کند و باید ۲۵ تا ۳۰ روز منتظر بمانید تا اپل پاسخ بدهد و مشکل شما را حل کند (البته اگر دلایل و اطلاعات شما را بپذیرد و بخواهد این مشکل را حل کند).

ویژگی Activation Lock در اپل واچ

ویژگی Activation Lock در اپل واچ

با توجه به توضیحات بالا، مشخص است که چرا کاربر ایرانی نباید از طریق سایت اپل برای رفع مشکل اکتیویشن لاک درخواست بدهد. با این حال اگر ندانسته این راه را انتخاب کردید و به مشکل خوردید، می‌توانید با پشتیبانی فراسیب در تماس باشید تا در اسرع وقت این مسئله را رفع کند.

در ادامه روش‌های غیرفعال کردن Activation Lock در آیفون و آیپد را به شما می‌گوییم. اگر امنیت اطلاعات برای شما مهم است، این ویژگی را فعال کنید. اما اگر قرار است آیفون یا آیپدتان را بفروشید و یا از کسی گوشی خریداری کرده‌اید و مالک نمی‌داند چطور باید این ویژگی را غیرفعال کند، ادامه مقاله به دردتان می‌خورد.

روش حذف Activation Lock در آیفون و آیپد

قابلیت اکتیویشن لاک در iOS به طور مستقیم با برنامه Find My در ارتباط است و با این برنامه ادغام شده است. برای حذف اکتیویشن لاک در آیفون یا آیپد، غیرفعال کردن ویژگی Find My iPhone ساده‌ترین روش است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را طی کنید:

۱. تنظیمات (Settings) آیفون یا آیپد خود را باز کنید.

۲. روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.

روش حذف اکتیویشن لاک در آیفون و آیپد

غیرفعال کردن Find My iPhone

۳. در صفحه‌ای که باز شده کمی به سمت پایین اسکرول کنید و روی Find My ضربه بزنید.

چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم

صفحه Apple ID

۴. در این قسمت روی Find My iPhone ضربه بزنید.

خاموش کردن Find My iPhone

۵. در صفحه باز شده بار دیگر روی Find My iPhone ضربه بزنید و با وارد کردن رمز عبور اپل آیدی خود، این قابلیت را غیرفعال کنید.

چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم

وارد کردن اپل و رمز عبور و غیرفعال کردن Find My

پیش‌تر دانستیم چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم و سپس یاد گرفتیم چطور با استفاده از آیفون یا آیپد ویژگی اکتیویشن لاک را غیرفعال کنیم. در ادامه روشی را به شما می‌گوییم که می‌توانید از راه دور و بدون دسترسی به آیفون و آیپد این ویژگی را غیر فعال کنید.

نحوه غیرفعال کردن حالت اکتیویشن لاک از راه دور و توسط سایت اپل

ممکن است به هر دلیلی در موقعیتی قرار بگیرید که به آیفون یا آیپدتان دسترسی نداشته باشید و لازم باشد ویژگی اکتیویشن لاک را غیرفعال کنید. هم‌چنین ممکن است آیفون یا آیپدی داشته باشید که اکتیویشن لاک برای آن فعال است و نمی‌توانید آن را غیرفعال کنید چون مالک قبلی فراموش کرده آن را غیرفعال کند. در این حالت لازم است قابلیت Find My iPhone را خاموش کنید.

دقت داشته باشید مراحلی که در ادامه می‌خوانید باید توسط کسی که در حال حاضر مالک دستگاه است انجام شود.

۱. وبسایت iCloud را باز کنید و وارد حساب کاربری شوید.

وبسایت iCloud

۲. روی Find My iPhone کلیک کنید.

Find My iPhone

۳. در بالای صفحه روی All Devices ضربه بزنید و دستگاهی را که می‌خواهید اکتیویشن لاک را برای آن غیرفعال کنید، انتخاب کنید.

۴. اگر می‌خواهید این دستگاه را از راه دور پاک کنید، روی Erase iPhone کلیک کنید.

پاک کردن آیفون یا آیپد از راه دور

۵. در پیام پاپ‌آپ روی گزینه Erase کلیک کنید.

پس از انجام مراحل بالا و پاک کردن آیفون یا آیپد، مالک جدید دستگاه می‌تواند با ورود به حساب کاربری آیکلود و وارد کردن اپل آیدی و رمز عبورش اطلاعات خود را بازیابی کند.

در انتها

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد و علت اصلی نگارش این مقاله این بود که بگوییم چرا نباید از طریق سایت اپل درخواست Activation Lock اپل آیدی را ثبت کنیم، توضیح مراحل درخواست آنلاک کردن و حذف اکتیویشن لاک وبسایت اپل را نادیده می‌گیریم، چرا که گفته شد چه مشکلی برای آیفون، آیپد یا سایر دستگاه‌های اپلی شما پیش می‌آید. برای رفع هرگونه ابهام و رفع مشکلات خود با پشتیبانی فراسیب در ارتباط باشید.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =