آموزش و ترفند, آموزش و ترفند WatchOS

آموزش فعال کردن ECG روی اپل واچ با استفاده از جیلبریک در ایران

فعال سازی ecg اپل واچ در ایران

قابلیت ECG یا همان کاردیوگرام الکترونیکی در اپل واچ یک ویژگی جذاب است که اپل در نسل چهارم اپل واچ آن را معرفی کرد. در اپل واچ ۴ و ۵ کاربران می‌توانند با استفاده از ای سی جی به تهیه نوار قلبی بپردازند، اما متاسفانه این قابلیت تنها در ۳۵ کشور فعال است و اگر شما هم می‌خواهید در کشورهای پشتیبانی نشده از جمله ایران از این ویژگی استفاده کنید، آموزش فعال کردن قابلیت ECG روی اپل واچ به کمک جیلبریک را در ادامه دنبال کنید. همچنین اگر به تازگی اپل واچ تهیه کردید می‌توانید آموزش قدم به قدم راه‌ اندازی اپل واچ را مطالعه کنید.

با وجود این که اپل واچ ۴ و ۵ در بسیاری از کشورهای جهان به فروش می‌رسد، اما قابلیت الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب الکترونیکی تنها در ۳۵ کشور فعال است و اپل هنوز اجازه استفاده از آن به کاربران سایر کشورها را نداده است. خوشبختانه به لطف عرضه یک توییک جدید تحت عنوان ECG Enabler کاربران آیفون های جیلبریک شده می‌توانند کاردیوگرام الکترونیکی روی اپل واچ را در تمام کشورها فعال کنند.

آموزش فعال کردن الکترو کاردیوگرام اپل واچ در کشورهای پشتیبانی نشده

آموزش فعال کردن قابلیت ECG در اپل واچ با استفاده از جیلبریک

آموزش فعال کردن قابلیت ECG در اپل واچ با استفاده از جیلبریک

قبل از اینکه آموزش را شروع کنیم، ذکر این نکته لازم است که آیفون شما باید آی او اس ۱۳.۵ را اجرا کند و سیستم عامل واچ او اس ۶.۲.۵ نیز بر روی اسمارت واچ شما نصب شده باشد. همچنین حتما لازم است که آیفون خود را جیلبریک کرده باشیم و تفاوتی ندارد که از ابزار unc0ver و checkra1n برای این کار استفاده کرده باشید؛ شما می توانید با کلیک کردن بر روی نام هر ابزار، آموزش اختصاصی جیلبریک آیفون با آی او اس ۱۳.۵ را در فراسیب مشاهده کنید.

همچنین این نکته را هم باید بدانید که قابلیت کاردیوگرام الکترونیکی یا ECG تنها در سری چهارم و پنجم اپل واچ پشتیبانی می‌شود و مدل‌های قدیمی‌تر ساعت هوشمند اپل از سخت افزار لازم برای اجرای این ابزار برخوردار نیستند. همچنین ذکر این نکته بسیار مهم است که استفاده از این روش به دلیل این که توسط منابع رسمی تایید نشده و از ابزارهای جیلبریک در آن استفاده می‌شود، ممکن است باعث ایجاد تغییرات پیش‌بینی نشده بر روی آیفون و یا اپل واچ شما بشود؛ بنابراین ریسک استفاده از این موضوع کاملا بر عهده خود شما عزیزان خواهد بود.

آموزش فعال کردن ECG روی اپل واچ در ایران

آموزش فعال کردن ECG روی اپل واچ در ایران

آموزش قدم به قدم فعالسازی ECG در اپل واچ

حالا بعد از توجه به موارد بالا آموزش فعال کردن قابلیت ECG روی اپل واچ با استفاده از توییک ECG Enabler را دنبال‌ می کنیم:

  • در قدم اول نرم افزار Cydia را بر روی آیفون خود باز کنید و وارد ریپوی BigBogg شوید. اگر شما این من سورس را در سیدیا مشاهده نمی‌کنید، بر روی Sources تپ کنید و از طریق مسیر Edit > Add این آدرس را به لیست سورس های سیدیا خود اضافه کنید: 

/http://apt.thebigboss.org/repofiles/cydia

  •  حالا منتظر بمانید تا سیدیا رفرش شود و اطلاعات داخل سورس را برای شما بارگذاری نماید.
  • سپس نوبت به نصب توییک می‌رسد و لازم است که به عبارتی ECG Enabler را در سیدیا جستجو کنید؛ در زمان نگارش این مطلب آخرین نسخه این توییک ورژن ۱.۴.۱ بوده است.
  • بعد از این که توییک مورد نظر را با موفقیت نصب کردید، نرم افزار Health را بر روی آیفون باز کنید و به قسمت مربوط به ECG بروید.
  • حالا دیگر قابلیت نوار قلب الکترونیکی حتی اگر اپل واچ را از یک کشور در لیست کشورهای پشتیبانی نشده اپل خریداری کرده باشید، باید بدون مشکل کار کند. اما اگر باز هم این قابلیت بر روی اسمارت واچ شما کار نکرد و به انجام نوار قلب الکترونیکی نپرداخت، یک بار اپل واچ را از آیفون جدا کنید و عملیات جفت‌سازی (Pairing) را مجددا انجام دهید.
  • همچنین توجه به یک نکته ضروری است اگر شما سیستم عامل ۶.۲.۵ را بر روی اپل واچ خود نصب دارید، بعد از جفت‌سازی مجدد اپل واچ اپل واچ می‌توانید بکاپ قبلی را بازگردانی کنید و قابلیتی ای سی جی باید شروع به کار کند؛ اما اگر ورژن سیستم عامل اپل واچ شما ۶.۲.۱ است، به هیچ وجه فایل پشتیبان آن را بازگردانی نکنید زیرا در آن صورت قابلیت ECG دیگر کار نخواهد کرد.
  • حالا دیگر مراحل آموزش فعال سازی ECG بر روی اپل واچ به پایان می‌رسد و به لطف جیلبریک شما قادر خواهید بود از این ویژگی هیجان انگیز بر روی اسمارت واچ خود استفاده کنید.

نتایج قابلیت ECG روی اپل واچ از نظر پزشکی قابل اعتماد نیست!

آموزش فعال کردن قابلیت ECG در اپل واچ با استفاده از جیلبریک

آموزش فعال کردن قابلیت ECG در اپل واچ با استفاده از جیلبریک

نکته جالب اینجاست که بعد از اینکه شما اپلیکیشن مورد نظر را بر روی اپل واچ باز کردید و یک بار اقدام به خواندن ضربان قلب شما کرد و تهیه‌ی نوار قلب الکترونیکی به درستی انجام شد، دیگر می‌توانید توییک ECG Enabler را پاک کنید و این قابلیت همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. در انتها ذکر این نکته نیز ضروری است که از نظر پزشکی، به هیچ وجه نباید برای مشاهده‌ی وضعیت سلامت قلب خود، به این ویژگی بر روی اپل واچ استناد کنید و برای نتایج دقیق‌تر حتما لازم است که به پزشک متخصص و مراکز درمانی معتبر مراجعه نمایید.

اگر شما راهکاری برای فعالسازی قابلیت ECG روی اپل واچ در ایران میشناسید که بدون جیلبریک امکان پذیر هست در قسمت دیدگاه ها بیان کنید.

 

 *برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

فعال کردن ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6

اشتراک گذاشتن واچ فیس اپل واچ

درباره سیستم عامل واچ او اس ۹

کار نکردن صحیح ویبره اپل واچ

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 11 =