آموزش و ترفند, آموزش و ترفند iOS

چگونه متوجه شویم آیفونمان نو بوده یا ریفربیشد؟

چگونه متوجه شویم آیفونمان نو بوده یا ریفربیشد؟

پیش از خرید یک آیفون جدید حتماً نو یا ریفربیشد بودن آن را بررسی کنید. ما در اینجا راهی را برای تشخیص یک آیفون Refurbished از یک آیفون نو معرفی کرده‌ایم.

می‌خواهید یک آیفون نو یا کارکرده بخرید و از این می‌ترسید آیفونی که می‌خرید ریفربیشد باشد؟ ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از اصالت آیفون مورد نظر پیش از خرید مطمئن شوید. تنها کافیست وقتی قصد خرید یک آیفون جدید را دارید، شماره مدل آن را بررسی کنید تا متوجه نو یا ریفربیشد بودن آن شوید. البته قبل تر در مطلبی جداگانه به آموزش تشخیص آیفون نو از دست دوم پرداختیم، اما در این مطلب نیز به آموزش تشخیص آیفون refurbished از آیفون نو میپردازیم…

چگونه متوجه شویم آیفونمان نو بوده یا ریفربیشد؟

چگونه متوجه شویم آیفونمان نو بوده یا ریفربیشد؟

تشخیص آیفون نو از refurbished با بررسی شماره مدل

اگر شماره مدل آیفون شما با حرف “M” شروع شود، یعنی آن گوشی نو است. اما اگر با حرف “F” شروع شود بدان معنا است که آن مدل توسط شرکت توزیع کننده ریفربیشد شده است. علاوه بر این اگر با حرف “N” شروع شود نیز یعنی توسط کمپانی اپل ریفربیشد شده و یکی از قطعات آن تعویض شده است. البته این شماره مدل با شماره‌ای که در پشت آیفون شما نوشته شده و با حرف “A” آغاز می‌شود، متفاوت است.

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

برای پیدا کردن شماره مدل آیفون خود کافیست وارد صفحه تنظیمات (Settings) شوید، به بخش General و سپس About بروید. اکنون به پایین صفحه آمده و عبارت جلوی Model Number را مشاهده کنید. در اینجا یک شماره ۹ حرفی مشاهده می‌شود که می‌تواند اصالت آیفون شما را نشان دهد.

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

در آیفون‌های ۸ به بعد، شماره مدل در شیار سینی سیم کارت نیز قابل مشاهده است. برای مشاهده می‌توانید خشاب سیم کارت را از قاب خارج کرده و روی آن را بخوانید.

در فراسیب بخوانید  اخبار درز شده از آیفون ۱۶ خبر از ماژول جدید دوربین می‌دهد!

گواهی ریفربیشد اپل

نکته قابل توجه در مورد آیفون‌های ریفربیشد شده توسط خود اپل، این است که دقیقاً مثل گوشی‌های نو می‌مانند و هیچ مشکلی نخواهند داشت. علاوه بر این از یک سال ضمانت هم برخوردارند. به همه این‌ها باید Apple Care را هم اضافه کرد که با پرداخت کمی هزینه اضافه‌تر گوشی شما مثل تمام آیفون‌های نو تحت پوشش این سرویس اپل قرار می‌گیرد.

آیفون ریفربیشد شده چیست؟

اپل در مورد آیفون‌های ریفربیشد شده این‌چنین می‌گوید:

پیش از این که ما یک محصول Refurbished با گواهی اپل را برای فروش بگذاریم، برای اطمینان از مطابقت آن با استانداردهای اپل، فرآیند بازسازی / نوسازی را با دقت انجام می‌دهیم. ما با گارانتی محدود یک ساله آن را از مشتریان پس می‌گیریم. علاوه بر این می‌توانید با خرید AppleCare، پوشش‌دهی گارانتی آن را هم افزایش دهید.

شما یک دستگاه جدید با قطعه جایگزین شده آکبند که ریزبینانه بررسی شده است را در اختیار خواهید گرفت. دستگاه‌های آی او اسی Refurbished با یک باتری و قاب بیرونی جدید ارائه می‌شوند. هر دستگاه با تمام لوازم جانبی، کابل و سیستم عامل جدید عرضه می‌شود. تمام محصولات ریفربیشد شده اپل در جعبه‌های جدیدی قرار می‌گیرند و به صورت رایگان برای مشتری ارسال می‌شوند.

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

فرآیند ریفربیشد کردن آیفون توسط اپل

  1. کارایی کامل آزمایش می‌شود و ماژول‌های معیوب کشف شده جیگزین می‌شوند.
  2. دستگاه‌های اپل واچ و اپل پنسل که نیازمند تعویض قطعات هستند، جزو فرآیند ریفربیشدسازی نیستند.
  3. سپس دستگاه کاملاً بازرسی و تمیز می‌شود.
  4. دستگاه از نو دسته‌بندی می‌شود که شامل دفترچه توضیحات، کابل‌ها و جعبه جدید می‌شود.
  5. حتی سیستم عاملی که زمان عرضه روی گوشی نصب بوده، مجدداً روی آن نصب می‌شود.
  6. پیش از عرضه نهایی محصول، آن باید از بخش کنترل کیفیت نهایی عبور کند.

آیفون ریفربیشد شده توسط توزیع‌کننده شخص ثالث

آیفون‌هایی که توسط شرکت‌های توزیع‌کننده refurbished می‌شوند، با آیفون‌هایی که دارای گواهی ریفربیشد خود اپل هستند متفاوتند. نوسازی این گوشی‌ها که معمولاً شماره مدل آن‌ها با حرف “F” شروع می‌شود، توسط خود شرکت توزیع‌کننده محصول مدیریت می‌شود. در طول این فرآیند، دستگاه از نظر ظاهری به طور کامل بازرسی می‌شود. سپس عملکرد دستگاه به صورت دستی و الکترونیکی بررسی خواهد شد و آخرین به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و سخت افزاری روی آن انجام می‌شود.

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

تشخیص آیفون نو از ریفربیشد

بررسی گارانتی آیفون ریفربیشد

وقتی شما یک آیفون ریفربیشد شده را خریداری می‌کنید، می‌توانید با رفتن به صفحه تنظیمات آن، سپس مسیر General > About ، وارد بخش Check Coverage شوید و با وارد کردن شماره سریال دستگاه خود، مدت زمان باقی‌مانده از گارانتی آن را بررسی کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *