اخبار اپل

اپل واچ نسل ۶ بطور رسمی معرفی شد؛ همه چیز درباره اپل واچ ۶

اپل واچ نسل ۶ بطور رسمی معرفی شد؛ همه چیز درباره اپل واچ ۶

اپل شب گذشته از نسل 6 اپل واچ (Apple Watch Series 6) رونمایی کرد. این دیوایس با یک حسگر اکسیژن خون، چیپست سریع‌تر S6، نسل جدید نمایشگر همیشه روشن و رنگبندی جدید عرضه می‌شود.

جف ویلیامز، یکی از مدیران ارشد کمپانی اپل شب گذشته روی صحنه‌ی کنفرانس Time Flies اپل آمد و از نسل 6 اپل واچ رونمایی کرد. ویلیامز می‌گوید اپل واچ 6 کاملاً متفاوت از آنچیزیست که تا به امروز عرضه شده است. این ساعت هوشمند با امکانات توانمندی از جمله یک حسگر سنجش اکسیژن خون، نشان می‌دهد که بینش جامع‌تری از سطح سلامت کاربران را در اختیارشان قرار خواهد داد.

برای مطالعه مطلب آموزش کامل راه اندازی اپل واچ جدید بصورت قدم به قدم  روی صفحه لینک شده کلیک کنید.

نسل 6 اپل واچ چه برای گفتن دارد؟

ششمین نسل ساعت هوشمند اپل اگر چه از نظر ظاهری خیلی با نسل گذشته‌ی خود متفاوت نیست، اما امکانات و ویژگی‌هایی را در بر می‌گیرد که می‌تواند آن دو را از یکدیگر متمایز کند. این گجت پوشیدنی اکنون از یک حسگر اکسیژن خون میزبانی می‌کند که در دوران شیوع کروناویروس می‌تواند به خوبی کاربردی باشد، بدنه‌ی آن در رنگبندی جدیدی طراحی شده، واچ فیس‌های آن متنوع‌تر شده و بندهای جدیدی برای عرضه طراحی شده است. با فراسیب همراه باشید تا به بررسی هرآنچه نیاز است از Apple Watch Series 6 بدانید، بپردازیم.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

حسگر اکسیژن خون در اپل واچ نسل ۶

Apple Watch Series 6 امکانات نظارت بر سلامت را نسبت به مدل‌های دیگر اپل واچ گسترش می‌بخشد و به ویژگی تازه‌ای همراه است که به کاربر اجازه می‌دهد وضعیت اکسیژن داخل خون خودش را بسنجد؛ بنابراین شما می‌توانید بهتر شرایط سلامت و بدن خودتان را بسنجید. وضعیت اکسیژن یا SpO2 نشانگر درصد اکسیژن انتقال پیدا کرده توسط گلبول‌های قرمز خون از ریه‌ها به سایر نقاط بدن است و می‌تواند نشان دهد که اکسیژن به خوبی در بدن به حرکت درمی‌آید یا خیر.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

حسگر اکسیژن خون اپل واچ برای جبران تفاوت‌های طبیعی در پوست و عملکرد با دقت، چهار خوشه LED سبز، قرمز و مادون قرمز را به همراه چهار فوتودیود در بخش شفاف پشتی اپل واچ به خدمت گرفته است تا نور منعکس شده از خون را اندازه‌گیری کند. سپس اپل واچ از یک الگوریتم سفارشی پیشرفته به کار رفته در اپلیکیشن Blood Oxygen استفاده می‌کند که می‌تواند اکسیژن خون بین 70 تا 100 درصد را اندازه‌گیری کند.

*برای فعال کردن ECG روی اپل واچ نسل 4 و 5 و 6 وارد صفحه لینک شده شوید.

این اندازه‌گیری می‌تواند در شرایط مختلفی در پس زمینه‌ی دیوایس از جمله در طول خواب کاربر انجام شود. سپس تمام داده‌ها در اپلیکیشن Health اپل به نمایش درمی‌آیند و کاربر می‌تواند با بررسی تاریخچه‌ی آن‌ها، چگونگی تغییر سطح اکسیژن خون خود در طول زمان را مشاهده کند.

اپل 3 مطالعه درمانی را با همکاری محققان آغاز کرده است که یکی از آن‌ها استفاده از اپل واچ برای نظارت بر سطح اکسیژن خون کاربر است که در برنامه‌های سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپل امسال با گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا، ایروین و آنتم همکاری می‌کند تا بی‌آزماید که چگونه اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و دیگر سیگنال‌های فیزیولوژیکی می‌تواند به مدیریت و کنترل آسم کمک کند.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

به صورت جداگانه نیز اپل با محققانی از مرکز تحقیقاتی قلب Ted Rogers و مرکز قلب Peter Munk در دانشگاه شبکه بهداشت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تحقیقات بهداشتی در آمریکای شمالی همکاری خواهد داشت تا به درک بهتری از چگونگی اندازه‌گیری اکسیژن خون و سایر ویژگی‌های سلامت اپل واچ برسد که می‌تواند به مدیریت نارسایی قلبی کمک کند.

در نهایت، محققان با استفاده از پلتفرم Seattle Flu Study در انستیتو پزشکی Brotman Baty و به کمک اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن به دنبال این خواهند بود تا بدانند چگونه سیگنال‌ها از اپلیکیشن‌هایی نظیر مانیتور ضربان قلب (Heart Rate) و اکسیژن خون (Blood Oxygen) در اپل واچ می‌توانند نشانه‌های اولیه‌ی بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا و کووید-19 را آشکار کنند.

طراحی و عملکرد اپل واچ سری ۶

عملکرد نسل 6 اپل واچ به لطف سخت افزار بازطراحی شده که می‌تواند ویژگی‌ها و توان بیشتری را در همان حجم و اندازه بگنجاند، بهبود پیدا کرده است. از استفاده از یک پردازنده دو هسته‌ای مبتنی بر پردازنده A13 Bionic به کار رفته در آیفون 11، باعث شده تا نسخه ارتقاء یافته S6 SiP تا 20 درصد سریع‌تر باشد، در حالی که همان عمر باتری 18 ساعته در صورت استفاده‌ی بدون وقفه را ارائه می‌کند.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

علاوه بر این، اپل واچ 6 به چیپ U1 و آنتن‌های Ultra Wideband تجهیز شده است که می‌تواند موقعیت مکانی بی‌سیم برد کوتاه را برای فراهم کردن تجربیات جدیدی از جمله نسل جدید کلیدهای دیجیتالی خودرو پشتیبانی کند. ساعت هوشمند جدید کمپانی اپل شارژ سریع‌تری را ارائه می‌کند، به طوری که در کمتر از یک ساعت و نیم به شارژ کامل می‌رسد؛ در حالی که عمر باتری آن برای دنبال کردن تمرینات ورزشی مشخصی چه در محیط‌های داخلی چه بیرونی بهبود پیدا کرده است.

یک نمایشگر همیشه روشن Retina نیز در قاب جلویی این دیوایس قرار دارد که هنگام استفاده از گجت در محیط ‌های بیرونی 2 برابر و نیم روشن‌تر از نسل گذشته است و این خواندن جزئیات زیر نور مستقیم آفتاب را آسوده‌تر می‌کند. کاربر وقتی مچ دست خود را می‌چرخاند، به کنترل سنتر و نوتیفیکیشن سنتر دسترسی پیدا خواهد کرد که می‌تواند روی آن‌ها کلیک کند و بدون روشن کردن صفحه دستگاه، واچ فیس‌ها را تغییر دهد.

ارتفاع‌سنج همیشه فعال

یک ارتفاع‌سنج همیشه فعال و کم مصرف می‌تواند در تمام طول روز در کنار GPS‌ و شبکه‌های Wi-Fi‌ مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی امکان تشخیص حتی کوچک‌ترین تغییر در ارتفاع از سطح زمین (30 سانتی‌متر از بالا و پایین) را فراهم می‌کند و می‌تواند در قالب یک واچ فیس یا یک متریک برای تمرین مورد استفاده قرار گیرد.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

کلکسیونی از اپل واچ

پاییز امسال مشتریان انتخاب‌های بیشتری از همیشه را با قاب جدید و بندهایی که برای هر نوع سبکی مناسب هستند، در اختیار خواهند داشت. برای نخستین بار یک رنگ آبی به قاب آلومینیومی نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی اپل واچ اضافه شده است.

علاوه بر این یک نسخه ویژه قرمز (RED PRODUCT) نیز وجود دارد که با رنگ قرمز سیلیکونی همراه است. مدل‌های فولاد ضد زنگ اپل واچ نیز اکنون در رنگ گرافیتی (مشکی-خاکستری درخشان) و نسخه‌ی زرد کلاسیک به‌روز شده عرضه خواهند شد. اپل واچ ادیشن (Apple Watch Edition) نیز در دو نسخه مشکی طبیعی و فضایی تیتانیومی به فروش خواهد رسید.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

سه بند جدید گزینه‌های نوآورانه‌ای هستند که بدون نیاز به سگک‌های سنتی، به آسانی نسل 6 اپل واچ را به دور مچ دست شما می‌بندند. برای نخستین بار در صنعت تولید ساعت، Solo Loop یک بند پیوسته با طراحی کشی را رونمایی کرده که در دو متریال سیلیکون نرم و نخ بافته شده عرضه می‌شود. سولو لوپ از یک فرآیند خاص فرابنفش برای تولید این بند سیلیکون نرم استفاده کرده که ظاهری صاف و ابریشمی را به وجود آورده است.

در حالی که یک ماشین بافت 16 هزار رشته نخ پلی استر 100 درصد ساخته شده از مواد بازیافت شده با نخ‌های سیلیکونی فوق باریکی آمیخته شده است تا بند سولو لوپ منحصر به فرد به نظر برسد. برای اطمینان از بهترین حالت قرارگیری دور دست، یک سیستم سایزبندی جدید 9 طول مختلف را برای اندازه‌های مختلف مچ دست ارائه می‌کند.

نسخه سفارشی اپل واچ نایک (Apple Watch Nike) با رنگ‌های جدیدی عرضه می‌شوند. اپل واچ نایک با دو بند Sport Band و Sport Loop همراه است و یک واچ فیس جدید به نام Nike Compact نیز برای رقابت در اپلیکیشن Nike Run Club در نظر گرفته شده است. اپل واس هرمس (Apple Watch Hermès) ارائه کننده بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ در دو رنگ نقره‌ای و مشکی فضایی است که با بندهای Single یا Double Tour در رنگ‌هایی جدید همراه است.

کلکسیون پاییزی اپل با بند Hermès Attelage Single Tour و مدل کوچک‌تر Attelage Double Tour که دارای اتصال بهتری به بدنه هستند، تکمیل می‌شود. این نسخه یک واچ فیس جدید Hermès Circulaire را نیز ارائه می‌کند که گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

واچ او اس 7

با واچ او اس 7 (watchOS 7) کاربران می‌توانند سطح جدیدی از سفارشی‌سازی را با 7 گزینه‌ی واچ فیس شامل Stripes، Chronograph Pro، GMT و Artist در اختیار داشته باشند،‌ در حالی که شما می‌توانید واچ فیس‌های جدید را در اپل واچ نسل ۶ دانلود کرده یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

ویژگی‌های جدید تناسب اندام و سلامت از جمله کاهش حداکثر اکسیژن مصرفی، نظارت بر خواب، تشخیص شست و شوی دست و انواع جدید تمرینات ورزشی نیز به این سیستم عامل جدید اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد مدیریت بهتری روی وضعیت بدنی خود داشته باشند. این سیستم عامل همچنین دسترسی به Maps برای مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری و دستیار مجازی Siri برای ترجمه زبان روی مچ دست کاربران را نیز هموار می‌کند.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

Family Setup برای خانواده‌ها در اپل واچ

Family Setup در واچ او اس 7 به کل اعضای خانواده که حتی فاقد آیفون هستند نیز این اجازه را می‌دهد که از اتصال و ویژگی‌های تناسب اندام اپل واچ بهره‌مند شوند. کودکان می‌توانند از مزیت‌های ارتباطی و شخصی‌سازی اپل واچ استفاده کنند، هر زمانی که نیاز بود تماس اضطراری برقرار کنند، از تجربه‌ی حلقه‌های Activity لذت ببرند و از یک حالت جدید به نام Schooltime که به متمرکز ماندن آن‌ها در هنگام یادگیری درس در مدرسه یا نوشتن تکالیف در منزل کمک می‌کند، استفاده کنند.

watchOS 7 ویژگی‌های مناسبی را نیز برای افراد مسن‌تر ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها بزرگ کردن سایز فونت برای افرادی با بینایی ضعیف است. افراد مسن‌تر همچنین می‌توانند از یک چک لیست بهداشتی در اپلیکیشن Health روی آیفون خود بهره ببرند.

نسل ۶ اپل - Apple Watch Series 6

نسل ۶ اپل – Apple Watch Series 6

قیمت و زمان عرضه اپل واچ نسل شش

نسل 6 اپل واچ مدل GPS با قیمت پایه 399 دلاری و مدل GPS + Cellular با قیمت 499 دلاری وارد بازار می‌شود. از شب گذشته فروش این محصول در برخی کشورها آغاز شده، اما عرضه آن در دیگر کشورها از 2 روز دیگر، 18 سپتامبر آغاز می‌شود. نسخه‌های ویژه اپل واچ Nike، اپل واچ Hermès و بندهای جدید اپل واچ نیز همزمان با عرضه این محصول وارد بازار می‌شوند.

واچ او اس 7 نیز از امروز برای اپل واچ سری 3 به بعد عرضه خواهد شد و برای اجرا نیازمند آیفون 6 اس به بعد یا دستگاهی است که iOS 14 روی آن اجرا می‌شود. البته ویژگی‌ها در تمام این محصولات یکسان نیستند. ضمناً مشتریانی که اپل واچ سری 3 به بعد را از 15 سپتامبر به بعد خریداری کنند، اشتراک 3 ماهه اپل فیتنس پلاس (+Apple Fitness) را نیز دریافت خواهند کرد.

اپل مطابق تعهداتی که به حفظ محیط زیست دارد، با استفاده از مواد قابل بازیافت در اپل واچ 6 در صنعت پیشرو است. 100 درصد عناصری که در موتور Taptic این دیوایس قرار دارند از مواد بازیافتی استفاده شده‌اند. مواد تشکیل دهنده‌ی تنگستن و قاب مدل‌های آلومینیومی اپل واچ نسل ۶ نیز به صورت 100 درصدی از موارد بازیافت شده ساخته شده‌اند. اپل همچنین با حذف آداپتور برق AC که می‌تواند زباله‌های الکترونیکی را از جعبه‌ی اپل واچ سری 6 حذف کند،‌ به محیط زیست کمک خواهد کرد.

 
اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =