آی دیوایس ها

صفر تا صد آیفون اس ای ۲۰۲۰ به همراه مشخصات نرم افزاری

تکمیلی/همه چیز درباره آیفون SE جدید

روز گذشته در سکوت رسانه ای، همانطور که انتظار میرفت اپل از آیفون SE جدید خود رونمایی کرد. آیفون SE یک آیفون میانرده با ویژگی های قابل قبول و قیمت پایینتر نسبت به پرچمداران کمپانی اپل رونمایی شد که در مطلب معرفی آیفون SE بطور کامل به بررسی مشخصات این آیفون پرداخته ایم. اما با فراسیب همراه باشید تا به حواشی و جزئیات این آیفون بپردازیم…

بررسی دقیقتر مشخصات آیفون SE جدید اپل

پس از کشمکش های طولانی، شایعات، تصاویر لو رفته از آیفون SE بالاخره اپل طبق شایعات این آیفون را سر زمان مشخص رونمایی کرد تا کاربرانی که بودجه زیادی برای خرید پرچمداران این شرکت را ندارند اما در عین حال آیفون خوبی را میخواهند تهیه کنند را نا امید نکند. میانرده جدید اپل ۳۹۹ دلار در حالت پایه قیمت دارد، از صفحه نمایش ۴.۷ اینچی بهره میبرد و از آیفون ۱۱ و XR ابعاد کوچکتری دارد. عدم وجود تاچ و فیس آیدی، استفاده از چیپست A13 Bionic، دوربین تک لنز آپگرید شده، بهره بری از شارژ وایرلس این آیفون را به یک آیفون با کیفیت و در عین حال ارزان تبدیل کرده است.

آیفون SE جدید اپل

آیفون SE جدید اپل

 

آیفون SE جدید از قابلیت های چندان چشمگیری بهره نمیبرد و بیشتر اجزای آن از آیفون ۸ استفاده شده است خصوصا در قسمت طراحی و باتری. اما خب آنقدر تغییرات داشته که آنرا بتوان در مقایسه با آیفون ۱۱ یک گوشی جدید به حساب آورد. آیفون SE بدنه شیشه ای و آلومینیومی دارد، دارای گواهی IP67 است و کمی نسبت به آیفون ۱۱ با گواهی IP68 مقاومت کمتری دارد، همچنان از تاچ آیدی بعلت گران نشدن بهره میبرد و بطور کلی از لحاظ دوربین و عکاسی در مقایسه با آیفون ۱۱ آنرا چند پله پایینتر میتوان دانست.

اپل معتقد است طول عمر باتری آیفون SE دقیقا مشابه آیفون ۸ است و میشه به وضوح شارژدهی کمتر نسبت به آیفون ۱۱ را در آن مشاهده کرد و انتظار داشت. همچنین کوپرتیونیی ها معمولا علاقه ای به صحبت درباره حافظه رم آیفون ها ندارند، اما کالبدشکافی آیفون۱۱ نشان داده از رم ۴ گیگابایتی بهره میبرد و انتظار داریم در آیفون SE از رم ۳ گیگابایتی استفاده شده باشد، با این حال باید تا تاریخ عرضه عمومی این آیفون منتظر بمانیم.

آیفون SE جدید

آیفون SE جدید

 

توقف تولید آیفون ۸ پس از معرفی آیفون SE جدید

یکی از مهم ترین اخباری که پس از رونمایی از آیفون SE بیان شد توقف تولید آیفون ۸ و ۸ پلاس توسط اپل بود؛ اقدامی که شاید اگر انجام نمیشد نمیتوانست آیفون SE را مطرح کند چرا که تقریبا اکثر مشخصات سخت افزاری آیفون SE جدید با آیفون ۸ یکسان است و حتی از لحاظ طراحی نیز شبیه به همدیگر هستند. حتی آیفون SE را میتوان یک نسل ارتقا یافته آیفون ۸ دانست!

آیفون ۸ و ۸ پلاس

آیفون ۸ و ۸ پلاس

 

همچنین این گوشی نسبت به قیمت پایه آیفون ۸ ارزان تر است و در نتیجه دلیل دیگری برای رقابت با دیگر محصولات شرکت اپل باقی نمیماند. همچنین این اقدام اپل رو نمیشه دور از انتظار دانست و با تولید آیفون ۸ امسال باید کنار می آمدیم. واضح است اگر اپل در کنار نسخه معمولی آیفون SE مدل پلاس آن را هم معرفی میکرد قدرت تصمیم گیری برای خریداران بیشتر میشد اما میتوان حدس زد اپل قصد دارد علاقه مندان به آیفون های بزرگتر را به خرید آیفون ۱۱ تشویق کند، همچنین با حذف آیفون ۸ پلاس مسیر را برای فروش این آیفون ها هموار نماید.

تضعیف بازار اندروید با معرفی آیفون SE جدید

آیفون اس ای ۲۰۲۰

آیفون اس ای ۲۰۲۰

 

مقرون به صرفه بودن، امکانات سخت افزاری مناسب در کنار دوبین نه چندان قوی، ضدآب بودن قابل قبول، عدم استفاده از ویژگی های فانتزی، بهره بری از سخت افزار پرچمدار، قابلیت استفاده از شارژ بی سیم و سایر فاکتور ها باعث میشود تا آیفون SE جدید علاوه بر تضعیف بازار گوشی های اندرویدی و الگو شدن برای تقلید از راه و روش اپل برای آیفون SE این گوشی را میتوان یک بازیکن مهم در میان اسمارتفون ها دانست.

نظر شما در باره این آیفون میانرده چیست؟ در قسمت دیدگاه ها بیان کنید…

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =