اخبار اپل

نسل جدید آیفون SE معرفی شد

نسل جدید آیفون SE معرفی شد

طبق انتظارات، شرکت اپل نسل جدید آیفون SE را مانند آیپد جدید در سکوت رسانه ای معرفی کرد. همانطور که پیشبینی شده بود این آیفون ۲۷ اردیبهشت (۱۵ آپریل) معرفی شد؛ آیفونی با قیمت پایه ۳۹۹ دلار در ظرفیت ۶۴ گیگابایتی، پردازنده A13 Bionic یعنی پردازنده آیفون ۱۱، تک لنز و با طراحی شبیه به آیفون ۷ و ۸ را در نسل دوم SE شاهد هستیم. در ادامه با فراسیب همراه باشید تا هر چه دقیقتر به بررسی این آیفون بپردازیم…

معرفی آیفون SE جدید اپل

معرفی آیفون SE جدید اپل

 

مشخصات آیفون SE جدید

همانطور که اشاره شد مدل پایه آیفون SE در ظرفیت ۶۴ گیگابایتی و با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس خواهد بود. اما مدل های دیگر این آیفون که در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز قابل خریداری است با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب به قیمت ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار قابل خریداری هستند. ناگفته نماند خریداران این آیفون نیز یک سال اشتراک رایگان Apple TV Plus دریافت خواهند کرد.

نسل جدید آیفون SE

نسل جدید آیفون SE

 

این آیفون را بطو کلی میتوان همان آیفون ۸ با سخت افزار و دوربین قوی تر و قیمت پایینتر دانست. اما پردازنده جدید و قوی روی این گوشی به این معناست عمر متوسط آیفون SE جدید نسبت به آیفون ۸ نزدیک به ۲ سال بیشتر خواهد بود و آپدیت های سیستم عامل بیشتری را دریافت میکند. همچنین با معرفی این آیفون تولید آیفون ۸ نیز به پایان رسید. اما این پردازنده در نسل جدید آیفون SE قابلیت های جدیدی برای دوربین این گوشی به ارمغان آورده که در ادامه به آنها میپردازیم.

باید شاره کنیم مثل انتظارات در این آیفون نیز خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیست و Earpods با کابل لایتنینگ در بسته بندی این آیفون وجود دارد.

دوربین نسل جدید آیفون SE

همانطور که اشاره شد پردازنده قدرتمند تعبیه شده در آیفون SE جدید برای این آیفون قابلیت Smart HDR را بهبود بخشیده و امکان ثبت تصاویر واقعیت افزوده را به آن اضافه کرده است. اما دوربین آیفون SE همچنان از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با ƒ/1.8 بهره میبرد که در کنار آن یک فلش LED نیز به چشم میخورد. قابلیت عکاسی پرتره نیز به این آیفون آمده که اپل این تکنولوژی را Monocular Depth Sensing یا «تشخیص عمق تک چشمی» می نامد.

آیفون SE جدید اپل

آیفون SE جدید اپل

 

این گوشی از یادگیری ماشینی (machine learning) برای ثبت تصاویر پرتره استفاده میکند تا عمق را در چهره افراد بتواند تشخیص دهد، اما این ویژگی مانند دوربین آیفون XR خواهد بود و خبری از عکاسی پرتره از اشیا و حیوانات را نخواهد داشت. همچنین دوربین آیفون SE به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده که سینماتیک نامیده میشود. این قابلیت در فیلم برداری با این گوشی تا رزولوشن ۴K با سرعت ۶۰ فریم در دسترس خواهد بود. دوربین سلفی این گوشی از سنسور ۷ مگاپیکسی با ƒ/2.2 بهره میبرد و قابلیت عکاسی پرتره را نیز خواهد داشت.

طراحی و دیزاین آیفون SE جدید

همانطور که اشاره شد انتظار میرفت این آیفون دقیقا ۱۵ آپریل با همان مشخصات سخت افزاری و طراحی رونمایی شد. میشه گفت طراحی کلی این آیفون تفاوتی با آیفون ۷ و ۸ بجز جابجایی لوگوی معروف اپل به وسط قسمت پشتی نداشته است. حاشیه های بالا و پایین دستگاه همچنان سرجای خود قرار دارند و دکمه هوم با سنسور Touch ID روی آیفون SE دیده میشود و خبری از Face ID در این گوشی میانرده اپل نیست. طراحی بدنه این آیفون رو از زمان آیفون ۶ شاهد بودیم و حالا SE جدید پنجمین نسلی است که این دیزاین رو تجربه میکند.

آیفون اس ای جدید

آیفون اس ای جدید

نمایشگر آیفون SE جدید

آیفون SE جدید از صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با کیفیت Retina HD و رزولوشن PPI 326 بهره میبرد؛ پنل آن هم IPS LCD Retina Display است که از ویژگی True Tone نیز پشتیبانی میکند. میتوان گفت صفحه نمایش این آیفون با  یکسان است اما نمیتوان این مورد را نقطه ضعف دانست، پنل ISP استفاده شده و اپل در این صفحه نمایش از لحاظ کیفیت، رنگ و وضوح جای هیچ انتقادی نگذاشته است و حتی از رنگ‌های P3 یا همان Wide color display هم پشتیبانی میکند. همچنین خوشبختانه یا متاسفانه 3D Touch از صفحه نمایش حذف شده است و جای خود را به Haptic Touch داده است.

اما میتوان به علاقه مندی کاربران در استفاده از گوشی هایی با صفحه نمایش های نه چندان بزرگ اشاره کرد، همانطور که اپل تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون آیفون ۴.۷ اینچی فروخته است.

آیفون SE 2 اپل

آیفون SE 2 اپل

 

باتری گوشی نسل جدید آیفون SE

در مورد باتری، آیفون SE جدید به گفته اپل دقیقا مانند آیفون ۸ هست. یعنی با یک بار شارژ قابلیت پخش ۱۳ ساعت ویدیو در حالت عادی و پخش ۸ ساعت ویدیو در حالت صدای استریم شده و ۴۰ ساعت پخش موسیقی را دارد.

خبر بدی که درباره این آیفون وجود دارد، شارژر ۵ واتی اپل در بسته بندی آیفون SE است. اما خب میشه گفت جای نگرانی هم نیست و این محصول از شارژر های سریع ۱۸ وات هم پشتیبانی میکند اما خب برای تهیه این شارژر ها باید جداگانه هزینه پرداخت کنید و دست به جیب شوید. پشتیبانی از شارژر بی سیم QI نیز در این گوشی وجود خواهد داشت و میشه گفت با عرضه Air Power که هنوز در حاله ای از ابهام قرار داره این گوشی قابل شارژ خواهد بود.

آیفون اس ای ۲۰۲۰

آیفون اس ای ۲۰۲۰

 

تاریخ عرضه نسل جدید آیفون SE

آیفون SE جدید از دو روز دیگر برای پیش خرید عرضه خواهد شد و تاریخ عرضه رسمی به بازار ۵ اردبیهشت (۲۴ آپریل) خواهد بود.

سایر مشخصات آیفون SE نسل جدید

از موارد فنی دیگر آیفون SE میتوان به پشتیبانی از WiFi 6 ، پشتیبانی از دو سیمکارت یعنی یک سیمکارت فیزیکی و یک eSIM ، ضد آب بودن دستگاه تا عمق یک متری برای ۳۰ دقیقه، بهره بری از سیستم عامل iOS 13 بطور پیشفرض، پخش موسیقی بصورت استریو، پشتیبانی از Apple Pay و Apple Card که در ایران کاربردی ندارد اشاره کرد.

آیفون SE جدید اپل

آیفون SE جدید اپل

جمع بندی

آیفون SE را واقعا میتوان یک آیفون خوب میانرده از سمت شرکت اپل دانست، دوربین عالی، عملکرد بی نقص، طراحی خوب، استفاده از پردازنده A13 Bionic و… این آیفون را در یک کلام به یک شاهکارِ ارزان قیمت تبدیل کرده است. اما باز باید منتظر عرضه رسمی این آیفون در تاریخ ۲۴ آپریل یا ۵ اردیبهشت باشیم تا بتوانیم تخصصی تر به آن بپردازیم اما تا کنون و با اطلاعاتی که اپل از آن منتشر کرده بیشتر نمیتوان اظهار نظر کرد اما میتوان این آیفون را آیفونی پر فروش پیشبینی کرد.

نظر شما درباره این آیفون چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید…

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =