آموزش و ترفند

آموزش پایه؛ نحوه تعویض بند اپل واچ

آموزش پایه؛ نحوه تعویض بند اپل واچ

اگر به تازگی و برای اولین بار اپل واچ خریده‌اید یا برای اولین بار تصمیم گرفتید بند اپل واچ خود را عوض کنید، احتمالا این را می‌دانید که نحوه تعویض بند اپل واچ کمی متفاوت‌تر از سایر ساعت‌هاست. امروز در فراسیب و در یکی از آموزش‌های پایه به شما آموزش می‌دهیم چطور بند اپل واچ خود را تعویض کنید.

علاوه بر بندهای خود Apple Watch که تنوع بی‌نظیر و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری هم در بازار وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. مهم نیست چه بندی را انتخاب می‌کنید، فرآیند تعویض تمام مدل‌ها یکسان است (به جز مدل‌های دستبندی). همچنین جالب است بدانید بند های اپل واچ اولترا با دیگر اپل واچ ها سازگاری دارند.

نحوه تعویض بند اپل واچ

نحوه تعویض بند اپل واچ

آموزش تعویض بند اپل واچ

  1. اپل واچ را از دست خود باز کنید و ترجیحا آن را خاموش کنید و سپس اقدام به تعویض بند کنید. برای بندهایی که حالت دستبندی دارند، ابتدا در قسمت میانی بند دنبال قفل بند باشید.
  2. در حالی که قسمت پشتی اپل واچ رو به بالاست، یکی از دکمه‌های کوچک آزاد کردن بند که در تصویر مشاهده می‌کنید، فشار دهید و نگه دارید. این دکمه‌ها بیضی‌شکل هستند و در بالا و پایین سنسور ضربان قلب قرار گرفتند.
    تعویض بند اپل واچ

    تعویض بند اپل واچ

  3. بند را با دست آزاد خود بیرون بکشید.
  4. شماره ۳ را برای بند دوم تکرار کنید.
  5. برای قرار دادن بند جدید، از یک طرف بند به داخل محل اتصال بکشید تا صدای چفت شدن را بشنوید.
  6. شماره ۵ را برای بند دوم تکرار کنید.

نکته: برای راحت‌تر کار کردن و به عنوان یکی از ترفندهای نحوه تعویض بند اپل واچ، از ناخن شستی که ساعت را گرفته استفاده کنید.

اگر صدای چفت شدن بند شنیده نشد، چند بار بند را جلو و عقب کنید تا زمانی که صدا را بشنوید. هم‌چنین توجه داشته باشید اگر زیر و روی بند مشخص نبود، قسمتی از کانکتور بند که برجستگی دارد باید به سمت صفحه ساعت باشد.

رنگبندی اپل واچ سری ۷

رنگبندی اپل واچ سری ۷

تنظیمات پیش‌فرض اپل واچ این است که دیجیتال کراون در سمت راست قرار داشته باشد. با توجه به اینکه ممکن است ساعت را روی مچ راست ببندید، دیجیتال کراون سمت چپ قرار خواهد گرفت. می‌توانید با رفتن به تنظیمات ساعت آن را تغییر دهید. برای این کار مسیر زیر را دنبال کنید:

Apple Watch Settings > General > Orientation

سخن آخر

اکثر بندهای اپل واچ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قسمت کوتاه‌تر در بالا و قسمت بلندتر در پایین قرار بگیرد (البته برای بعضی بندها درست و غلطی وجود ندارد). به خاطر داشته باشید نحوه تعویض بند اپل واچ به انتخاب شما برای بستن ساعت روی مچ راست یا چپ بستگی دارد و اینکه تاج دیجیتال در کدام سمت قرار بگیرد، می‌تواند به شما کمک کند قسمت کوتاه یا بلندتر کجا باشد.

در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر ساعت خود را به watchOS 9 آپدیت کردید، تکنیک ها و ترفند های مخفی واچ او اس ۹ را مطالعه کنید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 16 =