اپلیکیشن های iOS, اپلیکیشن های iPadOS

قابلیت ها و ویژگی های جدید اپلیکیشن Mail آیفون در آی او اس ۱۶

قابلیت ها و ویژگی های جدید اپلیکیشن Mail آیفون در آی او اس ۱۶

اپلیکیشن Mail در آیفون و آیپد از جمله نرم افزارهایی به حساب می‌آید که بسیاری از کاربران به صورت روزانه با آن سر و کار دارند. در این مطلب از فراسیب قصد داریم قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن در آی او اس ۱۶ را با هم مرور کنیم؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید…

نسخه عمومی آی او اس ۱۶ کمتر از یک ماه دیگر به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. یکی از مواردی که در این پلتفرم با ویژگی‌های جدیدی همراه شده، اپلیکیشن ایمیل اپل با نام Mail است. البته تغییراتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، به صورت همزمان روی iOS 16 و iPadOS 16 اتفاق افتاده است. تاریخ احتمالی معرفی نسخه عمومی آی او اس و آیپد او اس ۱۶ را در مطلب لینک شده مطالعه کنید.

امکانات جدید اپلیکیشن Mail در آی او اس ۱۶

امکانات جدید اپلیکیشن Mail در آی او اس ۱۶

امکانات و قابلیت های جدید اپلیکیشن Mail در آی او اس ۱۶

بیایید با هم با قابلیت‌های جدید این نرم افزار آشنا شویم تا پس از ارائه نسخه عمومی، بتوانیم بهتر و راحت‌تر با آن‌ها سر و کله بزنیم.

بهبود جستجو در میان ایمیل‌ها

سیستم سرچ در Mail App در آی او اس ۱۶ با بهبودهای خوبی روبرو شده و حالا به محض شروع به تایپ، پیشنهادهای خوبی را دریافت خواهید کرد که بخش‌های مختلف را شامل می‌شود. به گفته اپل همچنین در هنگام تایپ کلمات در صورت وجود غلط‌های املایی، این موارد به صورت خودکار رفع و رجوع خواهد شد تا به راحتی و به سرعت به نتیجه مورد نظر خود برسید.

نمایی از بهبود جستجو در اپلیکیشن Mail در آي او اس ۱۶

نمایی از بهبود جستجو در اپلیکیشن Mail در آی او اس ۱۶

ساز و کار جستجو با iOS 15 هیچ تفاوتی پیدا نکرده، اما نتایج با سرعت و دقت بیشتری به شما نمایش داده می‌شود. بهبود سیستم جستجو شامل حال تمامی کاربران می‌شود، اما اصلاح غلط‌های املایی تنها در زبان انگلیسی (مخصوص کشورهای استرالیا، کانادا، هند، سنگاپور، انگلستان و آمریکا) خواهد بود.

برگشت یا Undo ایمیل ارسال شده در اپلیکیشن Mail

اگر در iOS 16 یا iPadOS 16 به اشتباه یک ایمیل را به شخصی ارسال کنید، مدت زمان ۱۰ ثانیه‌ای را برای پشیمانی از این امر و بازگشت ایمیل ارسال شده در اختیار خواهید داشت. البته بد نیست بدانید که اپلیکیشن Gmail مدت زمان ۳۰ ثانیه‌ای را برای شما در نظر گرفته است که به نظر گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید. اما همین ۱۰ ثانیه بهتر از نبودن این قابلیت است!

نمایی از دکمه Undo Send در اپلیکیشن Mail

نمایی از دکمه Undo Send در اپلیکیشن Mail

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به محض ارسال ایمیل یک دکمه Undo Send در قسمت پایین رابط کاربری این اپلیکیشن ظاهر می‌شود. به این ترتیب شما تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا روی این دکمه کلیک کرده و ایمیل ارسال شده را بازگشت بزنید. در این حالت مجددا به صفحه Compose هدایت خواهید شد. شما می‌توانید مشخصات شخص فرستنده یا حتی متن ایمیل را اصلاح کرده و مجددا ارسال کنید.

زمان‌بندی ارسال ایمیل در برنامه Mail آیفون

زمانی که شما آماده ارسال یک ایمیل باشید، آپشن جدیدی برای زمان بندی آن برایتان در نظر گرفته شده است. این قابلیت جدید اپلیکیشن ایمیل در آی او اس ۱۶ به شما این امکان را می‌دهد تا ایمیل طراحی و آماده شده را در زمان دلخواه در آینده، به صورت خودکار ارسال کند. برای انجام این کار تنها کافی است انگشت خود را روی دکمه آبی رنگ ارسال نگه داشته و از منوی باز شده یکی از گزینه‌های مد نظر را انتخاب یا با ضربه زدن روی گزینه Send Later، تاریخ دلخواه خود را به آن اعلام کنید.

نمایی از قابلیت زمان بندی ارسال ایمیل در iOS 16

نمایی از قابلیت زمان بندی ارسال ایمیل در iOS 16

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، سه حالت پیش فرض Send 9:00 PM Tonight، Send Now و Send 8:00 AM Tomorrow را اپل برای شما در نظر گرفته است که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت با انتخاب Send Later، تاریخ و زمان مد نظر را انتخاب کرده و به این صورت می‌توانید مطمئن باشید که در موعد مقرر، این ایمیل برای مخاطب مورد نظر ارسال خواهد شد.

در صورت انجام این تنظیمات، مانند تصویر زیر یک بخش جدید با عنوان Send Later به صفحه اصلی اپلیکیشن Mail اضافه می‌شود که با ورود به این قسمت، می‌توانید ایمیل‌های در صف ارسال را مشاهده کنید.

نمایی از آپشن جدید Send Later در آی او اس ۱۶

نمایی از آپشن جدید Send Later در آی او اس ۱۶

اضافه شدن یاد آورنده به اپلیکیشن Mail آی او اس

اگر یک ایمیل مهم را باز کرده و فرصت پاسخ دادن به آن را ندارید، اپل امکان جدیدی را در اختیار شما گذاشته که به کمک آن می‌توانید زمان مناسب برای خود را انتخاب کرده و به این ترتیب در موعد مقرر، این ایمیل مجددا به اینباکس شما ورود پیدا خواهد کرد.

نمایی از قابلیت Reminders در آی او اس ۱۶

نمایی از قابلیت Reminders در آی او اس ۱۶

برای استفاده از این ویژگی کافی است روی دکمه Reply ضربه زده و از منوی باز شده مانند تصویر بالا Remind Me را انتخاب کنید. در منوی جدید باز شده آپشن‌های پیش فرض ۱ ساعت دیگر، امشب و فردا را مشاهده خواهید کرد، اما در صورت نیاز می‌توانید روی Remind Me Later ضربه بزنید و به این ترتیب زمان مد نظر خود را انتخاب کنید. در موعد مقرر ایمیل انتخاب شده به جایگاه نخست اپلیکیشن ایمیل رفته و لیبل REMIND ME نیز روی آن درج می‌شود.

ویژگی Follow Up در آی او اس ۱۶

قابلیت جدید Follow Up باعث می‌شود تا ایمیل ارسال شده به صدر لیست اینباکس شما اضافه شود و به این ترتیب در صورت عدم دریافت پاسخ، می‌توانید یک Follow Up برای مخاطب مورد نظر ارسال کرده و به او اعلام کنید که منتظر جوابش هستید.

نمایی از قابلیت Follow Up در اپلیکیشن Mail

نمایی از قابلیت Follow Up در اپلیکیشن Mail

در ایمیل‌های خاص که عبارت در انتظار پاسخ در متن ایمیل درج شود، گزینه Follow Up در قسمت بالا اضافه خواهد شد. با ضربه زدن روی آن به صورت تصویر بالا به قسمت compose هدایت خواهید شد.

اطلاع رسانی در مورد شخص یا ضمیمه فراموش شده

اگر در متن ایمیل به شخص یا فایل ضمیمه‌ای اشاره کرده و آن‌ها را به ایمیل خود اضافه نکنید، مانند تصویر زیر هنگام ارسال ایمیل این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد.

نمایی از قابلیت یاد شده

نمایی از قابلیت یاد شده

این ویژگی باعث می‌شود تا اپلیکیشن ایمیل در کنار رقبایی مانند Gmail قرار گرفته و در صورت فراموش شدن گزینه‌های یاد شده، این موضوع را به شما یادآوری خواهد کرد.

پیش نمایش لینک ها در iOS 16

لینک‌هایی که به وبسایت‌ها، موزیک‌های اپل موزیک یا مواردی از این قبیل مربوط می‌شود، با پیش نمایشی همراه خواهد بود که ظاهر جذابی را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب بدون نیاز به باز کردن لینک می‌توانید پیش نمایشی از محتوای مد نظر را مشاهده کنید.

نمایی از قابلیت Rich Links در اپلیکیشن Mail

نمایی از قابلیت Rich Links در اپلیکیشن Mail

اپل در حال حاضر از این ویژگی در اپلیکیشن Messages استفاده می‌کند و پس از ارائه نسخه عمومی آی او ای ۱۶، این امکان به اپلیکیشن ایمیل نیز اضافه می‌شود.

فیلترهای Focus در اپلیکیشن ایمیل آیفون

آی او اس ۱۶ میزبان آپشن جدیدی در حالت Focus با نام Filters است. به این ترتیب در صورت داشتن چندین اکانت مختلف،‌ می‌توانید تنظیماتی را انجام دهید که تنها ایمیل‌های یکی از اکانت‌ها به نمایش گذاشته شود. به این ترتیب سایر اطلاعات پنهان خواهد ماند و تنها موارد انتخاب شده نشان داده می‌شود.

نمایی از حالت Focus Filters در آی او اس ۱۶

نمایی از حالت Focus Filters در آی او اس ۱۶

این ویژگی زمانی که در محل کار خود هستید، فوق العاده کاربردی خواهد بود؛ چرا که ایمیل‌های شخصی شما دیگر در صفحه اصلی نمایش داده نخواهد شد و پس از تایم کاری و در اوقات فراغت خود می‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید.

جمع بندی

اپلیکیشن ایمیل با ویژگی‌ها و امکانات خاص و منحصر به فردی همراه است که برخی از آن‌ها را نیز می‌توانید در دیگر نرم افزارهای رقیب پیدا کنید. اما با این تفاسیر باز هم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از سرویس‌های دیگر مانند Gmail استفاده کنند.

شما به عنوان خواننده این مطلب، کدام یک از اپلیکیشن‌ها را برای مدیریت ایمیل‌های خود انتخاب کرده‌اید؟

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =