آموزش و ترفند

چگونه عمر و بازدهی باتری ایرپادز را افزایش دهیم؟

چگونه عمر و بازدهی باتری ایرپادز را افزایش دهیم؟

اگر قصد دارید بدانید باتری ایرپادز چقدر دوام آورده و چگونه می‌توان عمر مفید آن را افزایش داد، در این مطلب از فراسیب با ما همراه شوید…

زمانی که صحبت از تکنولوژی بی‌سیم به میان می‌آید، ذهن شما به سمت کیبورد، موس، اسپیکر یا هدفون‌ها می‌رود. استفاده از این محصولات باعث می‌شود تا از شر سیم و کابل‌های اتصال راحت شوید؛ اما یک نگرانی بزرگ به میان می‌آید که نام آن عمر مفید باتری است.

اگر ایرپاد ها را تا انتها شارژ کرده و از درون کیس خارج کنید، تنها می‌توانند چند ساعتی پاسخگوی نیازهای شما باشند و پس از آن باید آن‌ها را مجددا درون کیس قرار دهید تا شارژ شوند. اینجا جایی است که دیگر امکان گوش دادن به موزیک برای شما فراهم نخواهد بود، اما خوشبختانه می‌توانید این کار را در هنگام حرکت انجام دهید. اما پس از گذشت حدودا ۲۴ ساعت، شارژ کیس نیز به اتمام رسیده و اینجاست که باید آن را به شارژر متصل کنید.

آیا راهی برای افزایش عمر مفید باتری ایرپادز وجود دارد؟ بله! ما در این مطلب به روش‌های مختلفی برای انجام این کار اشاره کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زمان شارژدهی این محصول را افزایش دهید.

درصد شارژ هر یک از ایرپادها

درصد شارژ هر یک از ایرپادها

باتری ایرپاد چند ساعت دوام می آورد و بازدهی دارد؟

به گفته اپل، به طور میانگین در بین ایرپاد های نسل ۲ و ۳ و ایرپاد پرو در صورت گوش دادن به موزیک یا برقراری تماس، به ترتیب به صورت مداوم این هدفون بی سیم ۵ و ۲ ساعت شارژدهی خواهد داشت و پس از آن، باید آن‌ها را درون کیس قرار دهید تا مجددا شارژ شوند. در حالت اول (گوش دادن به موزیک) کیس اغلب ایرپاد ها نیز ۲۴ ساعت دوام آورده، اما در صورت نیاز به مکالمه تنها ۱۱ ساعت پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. برای آگاهی بیشتر از عمر باتری AirPods می‌توانید مطلب بررسی و مقایسه ایرپاد های نسل ۳، ۲ و ایرپاد پرو را مطالعه کنید.

اگر AirPods شما تایم کمتری از زمان‌های اعلام شده شارژدهی می‌کند، یک مشکلی در میانه راه وجود دارد. به این ترتیب باید به تعمیرکار معتبر یا اپل استورها مراجعه کرده و این موضوع را بررسی کنید.

چگونه عمر مفید باتری AirPods را افزایش دهیم؟

در ادامه این مطلب، ۷ راهکار مختلف برای افزایش شارژدهی این محصول را به شما گوشزد خواهیم کرد.

راهکار اول: نگهداری ایرپاد ها درون کیس

در صورت عدم نیاز به این هدفون‌های بی‌سیم، آن‌ها را درون کیس قرار دهید. به این ترتیب از اتفاقات احتمالی مانند ضربه خوردن یا گم شدن آن‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آید. البته در این حالت مدت شارژدهی کلی افزایش نخواهد داشت، اما مطمئن می‌شوید که هدفون‌ها همواره در بالاترین حد شارژ خود هستند. در این مورد می‌توانید مطلب آموزش چک کردن میزان باتری ایرپاد توسط آیفون یا آیپد را مطالعه کنید.

نمایی از ایرپاد ها درون کیس شارژ

نمایی از ایرپاد ها درون کیس شارژ

روش دوم افزایش عمر باتری ایرپادز: عدم باز و بسته کردن درب کیس شارژ

Apple همواره هشدار داده است که باز و بسته کردن بی‌مورد درب کیس شارژ این محصول باعث کاهش میزان شارژدهی آن می‌شود؛ لذا از انجام این حرکت خودداری کنید.

ترفند سوم: گوش دادن به محتوا با یک هدفون

اگر به جای استفاده از دو ایرپاد، یکی از آن‌ها را درون گوش خود قرار دهید، این محصول مدت زمان بیشتری دوام خواهد آورد. به این ترتیب چون یکی از هدفون‌ها در حال شارژ بوده و از دیگری استفاده می‌کنید، لذا دلیلی برای قطع شدن موزیک در این میان وجود نخواهد داشت.

مطمئنا شنیدن صدای استریو (استفاده همزمان از دو هدفون) چیزی است که شما با آن هدف این محصول را خریداری کرده‌اید، اما اگر دوام باتری ایرپادز برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از این ترفند نیز استفاده کنید.

البته برخی افراد به دلیل شنیدن صدای محیط و خطرهایی که احتمالا آن‌ها را تهدید می‌کند، معمولا ترجیح می‌دهند تا از یک هدفون استفاده کنند.

قرار دادن یک ایرپاد در گوش

قرار دادن یک ایرپاد در گوش

راهکار چهارم: عدم استفاده از AirPod در مناطقی با دمای شدیدا بالا یا پایین

همانطور که می‌دانید، دمای خیلی زیاد یا کم برای باتری دستگاه‌های الکترونیکی شدیدا مضر است. همچنین در صورت استفاده طولانی مدت ضررهای جبران ناپذیری به آن وارد خواهد شد. تا حد امکان، از برخورد و تابش نور مستقیم آفتاب به AirPods جلوگیری کنید.

روش پنجم برای افزایش عمر باتری ایرپادز: غیر فعال کردن برخی ویژگی ها

این محصول به امکانات کاربردی و خوبی مجهز است که ممکن است برخی از آن‌ها همواره به کار شما نیایند. به عنوان مثال می‌توانید سیستم تشخیص قرار گرفتن ایرپاد درون گوش را غیر فعال کنید. به این ترتیب شما مجبور خواهید بود تا هنگام خارج کردن هدفون از داخل گوش، موزیک در حال پخش را به صورت خودکار متوقف کنید؛ اما این کار باعث می‌شود تا در مصرف شارژ آن‌ها صرفه جویی به عمل آید.

همچنین از قابلیت دو بار لمس بدنه برای پاسخ به تماس یا پخش و توقف موزیک در حال پخش تا حد ممکن استفاده نکنید.

نحوه قرارگیری ایرپاد درون گوش

نحوه قرارگیری ایرپاد درون گوش

ترفند ششم: کم کردن میزان صدا

پایین آوردن میزان صدای ایرپادها در شارژدهی بیشتر آن‌ها تأثیر مستقیم خواهد داشت. این موضوع برای سیستم شنوایی شما نیز بهتر است.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که نقطه اتکای ایرپاد روی تکنولوژی بلوتوث بوده و آنچنان که باید و شاید به درایورها اهمیت نمی‌دهد؛ اما تأثیر هرچند کم این موضوع را نباید نادیده گرفت.

راهکار هفتم برای افزایش عمر باتری ایرپادز: استفاده از پاور بانک

اگر ترفندهای گفته شده را تست کرده و هنوز از وضعیت باتری این هدفون راضی نیستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پاوربانک است. چرا که کیس شارژ این محصول مجهز به پورت لایتنینگ بوده و می‌توانید از آن برای شارژ در هنگام حرکت یا در سفر استفاده کنید. اگر از ایرپادهای جدید استفاده کرده و پاوربانک شما به سیستم شارژ بی‌سیم نیز مجهز باشد، می‌توانید کیس را روی آن قرار داده و منتظر شارژ شدن آن بمانید.

شارژ باتری ایرپادز توسط پاوربانک

شارژ باتری ایرپادز توسط پاوربانک

جمع بندی

در حالت کلی ایرپاد محصولی است که شدیدا در شرایط مختلف کار شما را راه انداخته و با استفاده از آن، از شر هدفون‌های سیمی و پیچ و تاب خوردن کابل‌ها خلاص می‌شوید. اگر شما به عنوان استفاده کننده از هدفون اپل راهکار دیگری غیر از موارد یاد شده به ذهن‌تان می‌رسد، آن را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

همچنین اگر از AirPods Pro پیشنهاد می‌کنیم مطلب ۱۵ ترفند و تکنیک مخفی در ایرپاد پرو را مطالعه کنید تا بیش از پیش از قابلیت‌های این هدفون‌های جذاب بدانید.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره مهدی ده نبی

با این که فارغ التحصیل عمرانم، اما علاقه‌ام هیچ ربطی به رشتم نداره... :/ به صورت زامبی گونه ( :دی ) به دنیای اپل و محصولاتش علاقه دارم و از نوشتن تو این حوزه و بالا بردن اطلاعات بقیه در مورد دیوایس‌های اپل شدیدا لذت میبرم :) امیدوارم گوشه‌ای از این لذت و علاقه من موقع خوندن مطالبم به شما هم منتقل بشه :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =