آموزش و ترفند iOS

آموزش بررسی میزان سلامت باتری یا همان Battery Health در آیفون

آموزش بررسی میزان سلامت باتری یا همان Battery Health در آیفون

هر چقدر هم که خوب از آیفونتان مراقبت کنید، سلامت باتری به تدریج و در طول زمان کاهش پیدا می‌کند. قابلیت بررسی میزان سلامت باتری از iOS 13 به آیفون اضافه شد و با اینکه وسواس فکری شدیدی بین کاربران به وجود آورد، اما برای تعویض به موقع باتری بسیار مفید بود. در این مقاله فراسیب به آموزش بررسی میزان سلامت باتری آیفون می‌پردازیم؛ با ماه همراه باشید…

باتری‌هایی که چند سال از عمرشان گذشته و به اصطلاح پیر شدند، شارژ کمتری نگه می‌دارند و در طول روز باید چندین بار آن‌ها را شارژ کنید. اگر آیفون دارید و نگران سلامت باتری هستید، این مقاله برای شماست.

نحوه بررسی میزان سلامت باتری آیفون یا همان Battery Health

  1. تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  2. روی Battery ضربه بزنید.
  3. گزینه Battery Health را انتخاب کنید.

نحوه بررسی میزان سلامت باتری آیفون

علاوه بر بررسی میزان سلامت باتری آیفون، می‌توانید ویژگی «مدیریت عملکرد» را هم بررسی کنید. این ویژگی به طور پویا و فعال حداکثر کارایی iPhone را مدیریت می‌کند تا گوشی به طور ناگهانی خاموش نشود. این ویژگی بعد از اولین خاموش شدن ناگهانی در آیفون‌هایی با باتری ضعیف فعال می‌شود.

این ویژگی برای گوشی‌های زیر قابل استفاده است:

  • آیفون ۶
  • آیفون ۶ پلاس
  • آیفون ۶ اس
  • آیفون ۶ اس پلاس
  • آیفون ۷
  • آیفون ۷ پلاس
  • آیفون SE (نسل اول)
  • آیفون ۸
  • آیفون ۸ پلاس
  • آیفون X
  • آیفون XS
  • آیفون ۸
  • آیفون ۸ پلاس

اثرات «مدیریت عملکرد» روی مدل‌های جدید به دلیل طراحی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته‌تر، کمتر مورد توجه است و بیشتر برای مدل‌های قدیمی‌تر کارایی دارد. در حال حاضر همه مدل‌های آیفون دارای ویژگی مدیریت عملکرد پیشرفته هستند تا عملکرد باتری و سیستم به بهترین شکل صورت بگیرد و اجزای داخلی محافظت شوند. مواردی مثل رفتارهایی که در سرما یا گرمای بیش از حد و هم‌چنین نوسان ولتاژ از خود بروز می‌دهد، از جمله اقدامات مهم این ویژگی است. این نوع مدیریت عملکرد برای ایمنی دستگاه لازم است و نمی‌توان آن را غیرفعال کرد.

شارژ آیفون

شارژ کردن آیفون

در آموزش بررسی Battery Health آیفون باید به اطلاعاتی که این صفحه در اختیارتان قرار می‌دهد دقت کنید. حداکثر ظرفیت باتری، سلامت و عملکرد باتری را در مقایسه با روز اولی که روشن شده و مورد استفاده قرار گرفته، نشان می‌دهد. با پیر شدن شیمیایی باتری که در صفحه Why Lithium-ion اپل هم اشاره شده، ظرفیت باتری کمتر خواهد شد و باعث کاهش ساعات استفاده بین دو شارژ می‌شود. بسته به مدت زمان بین ساخت آیفون تا زمانی که شروع به کار می‌کند، ظرفیت باتری ممکن است عددی کمتر از ۱۰۰ درصد را نشان دهد.

یک باتری معمولی طوری طراحی شده تا در شرایط عادی تا ۸۰ درصد ظرفیت اولیه خود را در ۵۰۰ چرخه شارژ کامل حفظ کند. اگر در کشوری باشید که نمایندگی رسمی اپل وجود داشته باشد، گارانتی یک ساله شامل پوشش خدمات برای باتری‌های معیوب می‌شود. اگر از گارانتی خارج شده باشد، اپل خدمات باتری را با دریافت هزینه انجام می‌دهد. طبق شکل زیر، یک چرخه شارژ زمانی کامل می‌شود که ۱۰۰ درصد باتری را مصرف کرده باشید و دوباره آن را شارژ کنید.

آموزش بررسی میزان سلامت باتری آیفون

چرخه شارژ آیفون

نکاتی درباره حداکثر ظرفیت باتری در آیفون

با مرور آموزش بررسی سلامت باتری آیفون می‌توانید توانایی دستگاه را برای ارائه حداکثر عملکرد زیر نظر داشته باشید. با کاهش سلامت باتری، توانایی باتری برای نگه داشتن شارژ کمتر می‌شود. در صفحه سلامت باتری، قسمتی به نام «ظرفیت حداکثر عملکرد» یا Peak Performance Capability دیده می‌شود که با توجه به سن باتری، گزاره‌های مختلفی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

Your battery is currently supporting normal peak performance.

در این حالت، باتری در شرایط نرمال قرار دارد و ویژگی مدیریت عملکرد برای آن فعال نیست. در نتیجه نگران نباشید؛ همه‌چیز مرتب است!

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again. Disable…

اگر سن باتری بالا رفته باشد یا به هر دلیلی به طور ناگهانی خاموش شده باشد، این پیام را مشاهده خواهید کرد. در این حالت است که مدیریت عملکرد فعال می‌شود و می‌توانید آن را غیرفعال کنید. البته توجه داشته باشید غیرفعال کردن این ویژگی یک مسیر بی‌بازگشت است و دوباره نمی‌توانید آن را فعال کنید.

نکاتی برای افزایش بازدهی باتری آیفون

نکاتی برای افزایش بازدهی باتری آیفون

This iPhone is unable to determine battery health. An Apple Authorized Service Provider can service the battery. More about service options…

اگر بعد از مرور آموزش بررسی میزان سلامت باتری آیفون به این پیام رسیدید، یعنی سیستم‌عامل نمی‌تواند سلامت باتری را تشخیص دهد. این پیام معمولا زمانی دیده می‌شود که باتری را تعویض کردید و باتری جدید معیوب است یا به خوبی نصب نشده و یا باتری از کارخانه مشکل دارد و باید تعمیر شود.

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. You have manually disabled performance management protections.

این پیام نشان می‌دهد گوشی به طور ناگهانی خاموش شده و شما ویژگی مدیریت عملکرد را غیرفعال کردید.

طول عمر باتری آیفون

طول عمر باتری آیفون

Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity. More about service options…

آموزش بررسی میزان سلامت باتری آیفون به کاربران کمک می‌کند وضعیت باتری دستگاه خود را بهتر درک کنند و برای رفع مشکل احتمالی اقدام کنند. پیام بالا یعنی سلامت باتری شما به طرز محسوسی کم شده و بهتر است برای تعویض باتری اقدام کنید. البته این پیام، هشداری جدی نیست، باتری هنوز قابل استفاده است، اما تجربه کاربری شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

Unable to verify this iPhone has a genuine Apple battery. Health information is not available for this battery. Learn more…

اگر بعد از بررسی Battery Health آیفون این پیام را مشاهده کردید، نشانه این است که باتری نصب شده در آیفون مورد تایید اپل نیست. این پیام معمولا در آیفون‌های XS به بعد دیده می‌شود.

آموزش بررسی میزان سلامت باتری آیفون

عدم تأیید باتری توسط اپل

اگر بخواهیم به طور خلاصه و کلی درباره مواردی صحبت کنیم که باعث افزایش طول عمر باتری می‌شود، باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • اگر می‌خواهید آیفون را برای مدت طولانی بدون استفاده رها کنید، باتری آن را نیمه شارژ کنید.
  • از شارژ کردن آیفون با اکسسوری‌های بی‌کیفیت که مورد تأیید اپل نیستند پرهیز کنید. مطلب تشخیص کابل شارژ اصل و تقلبی آیفون می‌تواند بسیار به شما کمک کند.
  • از شارژ کردن یا رها کردن آیفون در محیط‌های گرم و در معرض تابش مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید.

جمع‌بندی؛ تلاش برای بهبود عملکرد باتری آیفون

«عمر باتری» مدت زمانی است که یک دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند. «طول عمر باتری» مدت زمانی است که یک باتری از زمان خرید دستگاه تا زمان تعویض دوام می‌آورد. یکی از عواملی که بر عمر باتری و طول عمر باتری تأثیر می‌گذارد، انجام بعضی کارهایی است که باید هنگام استفاده از دستگاه به آن‌ها توجه کنید. ترفندهای افزایش بازدهی باتری آیفون می‌تواند در بهبود عمر باتری موثر باشد، اما طول عمر باتری به «سن شیمیایی» باتری مربوط است و مهم نیست چطور از آیفون استفاده کنید؛ در نهایت باتری پیر می‌شود و نیاز به تعویض خواهد داشت.

اشتراک اپل آرکید

اشتراک اپل آرکید

author-avatar

درباره صبا سعادت جو

فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار و عاشق فناوری و هر چیزی که تو این حوزه قرار می‌گیره. طرفدار دو آتیشه برند اپل و عاشق نوشتن درباره محصولات و تولیدات جدید در حوزه تکنولوژی. تولید محتوا و زبان انگلیسی دو تا از علایق زندگیشه و از این کار لذت می‌بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 10 =